elektroboy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Heisann. Hva mener dere, vis dere skulle ha et race på landeveien, med svinger. Begge bilene var orginale, og det var sommer. Hvem hadde vunnet? Jeg tror Audi`en ville ha vunnet, pga Quattro, bedre vektfordeling..osv. Kom med synspunkter Har en liten diskusjon med en på skolen, som mener Omegaen hadde vinni med glans. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg tror nok at Audien hadde vunnet, av samme grunner som du nevner. I tillegg er Audien nyere, og har sannsynligvis bedre teknologi. Vil også tro at bremsene er kraftigere, bedre understell, og så videre. Samtidig er den kjappere og sterkere. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Jeg har kjørt RS4 med skikkelige gateslicks og kan hvertfall si at den slipper ikke med det første. Helt vill bil. Hopper fra motorsykler ut av lyskryss gjør den også. Nå vet jeg lite om Opelen, da. Endret 25. september 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det morsomme er jo at en gammel omega er raskere enn en rs4. 177mph vs 155mph... Uansett en helt tåpelig diskusjon, man vil aldri komme til en konklusjon. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Toppfart ja. Men det har ikke bestandig så mye å si i den virkelige verden. On topic så har ikke jeg peil. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Heisann. Hva mener dere, vis dere skulle ha et race på landeveien, med svinger. Begge bilene var orginale, og det var sommer. Hvem hadde vunnet? Jeg tror Audi`en ville ha vunnet, pga Quattro, bedre vektfordeling..osv. Kom med synspunkter Har en liten diskusjon med en på skolen, som mener Omegaen hadde vinni med glans. Omega 3000 og Lotus omega er to VELDIG VELDIG VELDIG forskjellige biler. Mer om det kan du lese nedenfor. Opelen vinner med glans? HAH! Latterlig utsagn, virker ikke som om han har mye peiling. En RS4 har bedre understell, bedre bremser, mer teknologi, firehjulstrekk og mye mer effekt. Jeg har kjørt en Omega 3000, en kompis av meg hadde en for et år siden eller noe. Den gikk godt, men ikke noe "OMFG" følelse der. Er begrenset hva 204 hk kan gjøre da. In 1989, the Omega 3000 was upgraded. The engine now had 24 valves, two overhead camshafts, and a variable intake manifold (Opel Dual Ram system). It also used a more advanced engine control unit. Power increased to 204 bhp, which increased top speed to 240 km/h, and 0-100 km/h time dropped to 7.6 seconds. Som du ser, så er audien overlegen på alle mulig tenkelige måter. Opelen har ikke engang høyere toppfart enn audien, som er BEGRENSET til 250 kmt. Audien KNUSER Omega 3000, brutalt. Hva angår lotusen så er det "litt" andre specs på den. * Top speed - 175+ mph (281+ km/h) * Peak power - 377 hp (281 kW) @ 5200 rpm * Acceleration - 0-60 mph: 4.9 sec., 0-100 mph: 11.5 sec./0-100 km/h: 5,2 sec., 0-160 km/h: 11,5 sec. * Peak torque - 419 ft·lbf / 568 N·m @ 4200 * Engine displacement - 3615 cc * Engine type - Twin turbocharged straight six-cylinder * Configuration - Front-engined, rear-wheel drive * Transmission - Six-speed ZF manual * Weight - 3666 lbs (1663 kg) * Production - 950 units * Price - £48,000 Denne holder sikkert følge med en RS4, men i bunn og grunn er RS4 overlegen i det tilfellet også, bortsett fra toppfart. Men husk at RS4 er begrenset. Så kompisen din har "litt" rett, da lotusen gjør 280, men som sagt, audien er begrenset. Så han tar "feil" der og. Jeg vil se at en Lotus Omega kjører ifra en Audi RS4 opp til 250 kmt. Vi kan ta en sammenligning av bilene: Hester: Lotus Omega - 377 NM. Audi RS 4 - 420 NM. Moment: Lotus Omega - 568 NM. Audi RS 4 - 430 NM. Hjuldrift: Lotus Omega - Bakhjulstrekk. Audi RS 4 - Firehjulstrekk. Vekt: Lotus Omega - 1663 KG. Audi RS 4 - 1650 KG. 0 - 100: Lotus Omega - 4,9 sekunder. Audi RS 4 - 4,8 sekunder. Girkasse: Lotus Omega - 6 trinns. Audi RS 4 - 6 trinns. Opelen har mer moment, men hva hjelper det når audien har nesten 50 hk mer og 4wd. Lotusen taper. Vis dette til kompisen din du, da holder han nok kjeft. Endret 25. september 2008 av Pasient Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg vil se at en Lotus Omega kjører ifra en Audi RS4 opp til 250 kmt. Det skiller 0,3 sekunder opp til 200, ifølge offisielle tall (typ 8D). Og med nesten 140Nm mer i lotusen sitt favør tror jeg det blir enda jevnere opp til 250. Men slike tørre fakta er jo egentlig uinteressant når det gjelder slik kjøring som trådstarter forespeiler. Grav heller fram noen rundetider Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Dette var det eneste jeg fant: http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...2=4585874a284a1 Noen som har rundetider eller? Googlinga mi feilet. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Nå er det vel noe forskjell på en Omega 3000 og en Lotus Omega. Og hvilken generasjon RS4 er det snakk om? Det er vanskelig å finne noen direkte sammenligninger mellom disse to i farta, men Fifth Gear testet Lotus Carlton mot en Vauxhall VXR8 for en stund siden. Der vant sistnevnte med 1,5 sekunder på Angelsea. http://www.youtube.com/watch?v=HC1AUVvAYMY Den samme bilen har også vært en tur hos Top Gear, hvor den kjørte på 1:31:3 på våt bane: http://www.youtube.com/watch?v=rXeGAvXolgU Forrige generasjon Audi S4 brukte derimot 1:30:9 på Top Gear sin bane. Altså noe raskere enn VXR8, som igjen var 1,5 sekunder raskere enn Lotus Omega. Det vil derfor være nærliggende å tro at denne forskjellen vil øke ytterligere dersom man bytter ut Vauxhallen med en Audi RS4. Spesielt hvis det er snakk om siste generasjon. http://www.bbc.co.uk/topgear/show/powerlaps.shtml Men i deres tilfelle - som virker å være på et noe umodent nivå - regner jeg med at det hele vil ende i et gigantisk krasj av overmot i første sving. Audien vil understyre inn i et tre i 140 km/t, mens Omegaen vil følge hakk i hæl med rumpa først. Endret 26. september 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Kan jo ikke sammenlikne en "gammel Opel" og en RS4 B7 ?? Må jo i det minste bli en RS4 B5! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hvem bryr seg om hvilken som er "raskest"?? Audi`n er jo en "gubbebil" mens Lotus omega`n er en "klassikker", jeg hadde helt klart valgt lotusen Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Gubbebil ja, hadde fattern/morfar enda kjørt en RS4. Kjører selv "gubbebil", og heller det enn en rånebil type Omega. Audi RS4 > Lotus Omega. Men bra smaken er som baken, delt! Hadde vært kjedelig å bare møtt RS4 på veiene rundt om. Endret 26. september 2008 av espennyh Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Tror jeg ville valgt Lotusen over RS4, jeg også. Men når det kommer til hvem som er raskest, så vinner audien. En opel omega med 377 hk. Der snakker vi sleeper! Ikke mange som ser at det er noe annet enn en "stylet omega". RS4en ser jo brutal ut, der ser tilogmed det utrente øye at "den audien var spesiell". Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Tja, en RS4 ser ikke ut som noe annet enn en litt ekstra stylet A4. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Du skal ha lagt en DEL penger i en a4 for og få den klin lik en RS4 da. Greit nok med fanger og sånt, men RS4 er bredda også. Og vi må ikke glemme brølet fra v8 som står i ^^ EDIT: Jeg lurer seriøst på hvordan jeg fikk for meg at RS4 hadde pustehjelp... Endret 27. september 2008 av Pasient Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du skal ha lagt en DEL penger i en a4 for og få den klin lik en RS4 da. Greit nok med fanger og sånt, men RS4 er bredda også. Og vi må ikke glemme brølet fra en overladdet v8 ^^ Overladet V8?? det har jeg tilgode å se i en orginal rs4... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du skal ha lagt en DEL penger i en a4 for og få den klin lik en RS4 da. Greit nok med fanger og sånt, men RS4 er bredda også. Og vi må ikke glemme brølet fra v8 som står i ^^ EDIT: Jeg lurer seriøst på hvordan jeg fikk for meg at RS4 hadde pustehjelp... Hehe, du er nok på vidda uansett. RS4 B5 har nok snurrer. Dog ingen V8, sitter V6 i den V6 2,7l bi-turbo sånn for å få det klart Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 NOE var jo det jo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå