Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i kneet når jeg kjører bil

Valkyria

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste månedene drevet med øvelseskjøring, og merker at etter jeg har kjørt 1 time og litt mer får jeg vondt i det høyre kneet. er dette normalt å få i begynnelses eller er det noe man "venner seg av med"? Bruker jeg en feil teknikk? (ikke at jeg har så mye å velge mellom da)

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått noe lignende i leggen/ankelen,

det jeg tror funker er og prøve og slappe av, i alle fall ikke være anspent

Hadde det i armen når jeg øvelseskjørte til mc, og fikk beskjed om og slappe av, merker ingen ting nå.

edit: ellers er det vell litt slikt når man begynner og bruke muskler på nye måter(regner med det er i musklene)

Endret av akle
Lenke til kommentar

Høyre kne = gassfoten. Ikke unormalt at man som øvelseskjører er svært anspent i leggmuskulaturen. Det vil sikkert gi seg etter en tid når du blir mer avslappet, men for guds skyll - ikke vil foten på gasspedalen :p

Ellers er fleksjonen på kneet når man kjører bil i lang tid også et godt utgangspunkt for smerter ved milde meniskplager eller "jumpers knee".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Tor Hartvig

Hei,

Jeg har hatt vondt bak kneet etter en snau times bilkjøring. Ikke i selve leddet. Må da ut og strekke på meg og rusle litt, for å få smertene til å gi seg litt før jeg kan kjøre videre. Værst med høyrebenet, men jeg aner jo litt i den andre også av og til. Har desverre ikke automatgear-. Har hatt dette i noen år nå, (er 76 år nå) og har vel trodd at det kunne ha noe med en tidligere by-pass operasjon å gjøre. Har derfor vært litt redd for at det kunne være en liten blodpropp der som kunne løsne på et tidspunkt, men når jeg nå leser at andre og langt yngre mennesker også har problem med akkurat dette, tror jeg ikke lenger det. Har gått på trening to ganger i uka siden hjetrteoperasjonen for 4-5 år siden, men har også i et å¨rs tid hatt littvondt nederst i ryggen. Er vel nå kommet til at dette allikevel kan ha med for lite eller gal trening å gjøre, eller sittestillingen i bilen, men skal neste uke til legen og drøfte dette med ham. Skal si fra hvis det dukker opp noen nye info fra dette, og ønsker deg god bedring. Skriv inn hvis det løser seg for deg!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...