okjatakk Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg skal pusse noen dører. Det er 2 ytterdører som har vært oljet og den 3dje er en malt innerdør. Ytterdørene er temmelig slitt og må oljes på nytt. På innerdøren er det et så tykt lag med maling at jeg må slipe det helt ned. Hva slags slipemaskin bør jeg kjøpe? Har sett på eksentersliper og båndsliper. Er multislipere og planslipere også bra alternativer, eller blir de for trege å jobbe med? Er det enklere å unngå spor med eksentersliper enn båndsliper? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 eksentersliper og båndsliper bruker eg via jobben. Til og pusse på båter. Men eksentersliper er etter min meining det beste til dette. Og lager lite riper, men plansliper og multisliper går det litt seinere med. Men det går an vist du tar deg tid til det. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 eksentersliper definitivt. plansliper blir veldig ujevnt. Testet det på en dør av tre. Kvaliteten på treverket har også mye å si. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Båndsliper er vel det mest effektive, men der skal man være stødig og lett på labben. Jeg ville også brukt en eksentersliper. Husk at det er ulike typer papir til maling og tre - det er kjedelig å strippe maling med feil papir... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå