miss_unique88 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Som uerfaren "bartender" på hobbynivå skal jeg nå servere gratis drinker i et bryllup. Det er ca 20 gjester, fordelt på alle aldre. Noen liker søte, andre liker sure, noen er litt oppi sine beste år og er mest glad i varme drinker. Kan noen gi meg tips på fine coctails, gjerne med felles alkoholinnholdige ingredienser for økonomien sin del. Gjerne med ulike blandevann (san fransisco, tequila sunrise, mojito?), varme drinks (irish coffee, kaffi baileys ol) noen greie shots (galliano hotshot, tyrkisk pepper/fisherman, baileys hot shot). Kan godt være vanskelige drinker, er ikke det det står på. Men i forhold til glass og diverse.... Håper på masse gode tips Redigert, har det meste av utstyr til å lage alt med, og kan å bruke det Endret 25. september 2008 av miss_unique88 Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Vel i de 2 bryllupene jeg har vært i i år gikk det en del rom+cola. Og det er vel det eneste jeg husker... Vodka+battery(eller red bull) er vel også greit å ha. Lenke til kommentar
miss_unique88 Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Joda, men de vil ha meg som bartender til å lage litt mer "fiffige" drinker.. Rom og cola kan liksom gjestene ta med seg selv... Skal og ha velkomstdrink og greier Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Vanlig velkomstdrink er vel champagne. Har selv ikke noe særlig erfaring med "fiffige" drinker. Men et raskt søk på google etter wedding drinks gir en del linker blant annet denne . Endret 26. september 2008 av Cotul Lenke til kommentar
miss_unique88 Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 kanontips :D Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vil anbefale å trykke opp "Drink-kart", altså liste over de drinkene ny har mulighet til å servere. Ta da med alt i fra rene konjakker og likører til mixede drinker. Da blir det lettere for gjestene å finne noe spenende, noe som ikke faller under det de alltid pleier å drikke. Jeg hadde på den forrige mobile (og på pcen midt på 90-tallet) en veldig enkel bartender-applikasjon. Der kunne du legge inn hvilke ingredienser du hadde i skapet også kunne den liste alle drinker du kunne lage med disse ingrediensene. Man kunne også gå gjennom drinker man manglet ingredienser til og se hva man manglet. En lett måte å se hva man burde bestille inn. Sørg for å ha en del basisingredienser; hel sitron, hel lime, Rose Lime, Rose Grenadine, krem på boks, appelsinjuce, sitronbrus ..... Noen wikipedia-linker http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cocktails http://en.wikipedia.org/wiki/Mixed_drink Sørg også for å ha et utvalg av alkoholfrie mixede drinker, så de som ønsker det også får litt å velge mellom. Lenke til kommentar
miss_unique88 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 hvor får jeg tak i den bartender greia da? jeg har grenadine, bols blue, bols banana, peach ting, tequila, sitroner, lime, drinkpynt:P, martini, cognac, vodka og jus, rom, cola og andre brus... gin, tonicvann... endel rart blir jo endel drinker av det Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 har du symbian basert telefon passer denne; http://my-symbian.com/s60/software/applica...=148&faq=17 Jeg har ikke klart å finne den i win-applikasjon enda, men det er faktisk helt lik det programmet som jeg hadde til win3.11 for mange år siden. Lenke til kommentar
miss_unique88 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 SYMBIAN TLF? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Bare skriv hvilken telefon du har så kan vi finne ut av det. Mitt kanontips er Strawberry Daiquiri! Lenke til kommentar
miss_unique88 Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 den har vi droppet, siden det er endel annet har en sony ericsson w510i og en w810i Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 symbian er ett av mange os som blir brukt på mange telefoner, deriblant mange Nokiatelefoner. Sony Ericson har sitt eget system, så den vil ikke funke på de tror jeg. Det er mulig å søke etter likenede applikasjoner til PC, men foreløpig har jeg bare funnet ting som ikke er freeware. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Halvgamle kjerringer vil ha "shingapore shling" uansett, for det er den eneste drinken de kan navnet på. Endret 30. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 derav poenget med drink-kart, så alle kan se hva som kan bli servert og variere litt. Lenke til kommentar
Ell1propell1 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Sex on the beach. San Fransisco. Cosmopolitan. Woo Woo (Cape Cod med en dash peachtree på toppen). Gin Tonic. Cuba Libre. Martinis. Kamikaze (vodka, triple sec (Contrieau) og sourmix/lemonade). Screwdriver. Cape Cod'er (vodka og tranebærjuice). Madras (vodka, tranebær- og appelsinjuice). Old Fashioned (sukkerbit løses opp med et par dråper f.eks Jägermeister - rør rundt m pittelitt vann og tilsett blended whiskey). Lynchburg Lemonade - Jack Daniels, triple sec, sourmix og sprite. Caprinha - hvit rom, brunt sukker, limebåter (skvises i glasset med sukkeret) og soda. Champagne med litt ferskenjuice nederst i glasset (husker ikke hva den heter - Belllini??). Tequila Sunrise (Tequila, appelsinjuice og grenadine (nederst i glasset). Drinkene kommer ofte an på aldersgruppen og sosial gruppe gjestene befinner seg i - men her er noe for enhver - ut fra de ingrediensene du har. Hadde villet kjøpe Bailey's, Kaluha og fløte for å lage White Russians utover kvelden, når folk begynner å bli litt sure i magen. Pluss ananasjuice og kokosmelk for å lage noe a la Piña Colada. Selvsagt også irish coffee. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) En kjapp og enkel drink som de aller fleste vil like: Fyll glass med is først, deretter bygger du følgende: 1 del vodka, 1 del peach tree, 1 del cranberry (tranebær) juice, fyll opp med 7up og hiv oppi en limebåt. Tar ca 30 sek å lage, og smaker godt. [Edit:] Ble servert denne på Blå i Molde, og da het den "Taste of the Good Life" Har i ettertid lært meg Taste of the Good Life, og denne ligner ikke Det er mer som en modifisert Woo Woo (som forøvrig er en annen klassiker) Endret 4. november 2008 av Kellendil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå