Gå til innhold

2 Skjermer med GeForce 9800 GX2

Christoffer99

Anbefalte innlegg

Jeg har da GeForce 9800 GX2, også tenkte jeg å kjøre 2 skjermer (1 der jeg ser film f.eks. og en der jeg spiller eller er på nettet f.eks.), prøvde å koble til begge skjermene mine i dag, men bare den ene kobler seg til, og bare den nederste outputten på skjermkortet funker uansett hvem skjerm jeg bruker.

Den øverste lyser gul/grønt mens den nederste som funker lyser blått, altså den lille "lampa".

Hva kan være galt trur dere?

Edit: oh btw, under nvidia kontrollpanel-3d instillinger-angi konfigurasjon med flere GPUer, så er det 2 instillinger jeg kan velge.

1 heter modus for flere skjermer, den andre heter modus for flere GPUer(anbefales), akkurat nå står den på modus for flere GPUer, har dette noe å si? Må jeg sette den på flere skjermer? vis ja, vil det da bli dårligere grafikk elns da?

Christoffer

Endret av Christoffer99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ikke noe mere enn wow, så det burde vel ikke ha så mye å si regner jeg med på ytelsen :p

Har xp, men har vært innpå der, og det er 2 skjermer der, men kan ikke bruke begge utgangene på skjermkortet uansett, skjermkortet er en del mnd gammelt, og jeg hadde dataen inne på rep pga noe problemer med strømmen for et par mnd sia, mener å huske at det var bare den øverste utgangen som funket da, men nå er det ihvertfall bare den nederste.

Lenke til kommentar

Vet noen om jeg kanskje må oppdatere en driver elns for at det kan funke imens jeg har på modus for flere GPUer? jeg har ikke prøvd med modus for flere skjermer enda heller så vet ikke om det funker der.

Har ikke oppdatert driver siden jeg fikk skjermkortet i april var det vel, og da installerte jeg bare den som var på cd'en.

Så vis noen vet om en oppdatert driver som gjør at dette funker, kom gjerne med en link :)

Lenke til kommentar
Vet noen om jeg kanskje må oppdatere en driver elns for at det kan funke imens jeg har på modus for flere GPUer? jeg har ikke prøvd med modus for flere skjermer enda heller så vet ikke om det funker der.

Har ikke oppdatert driver siden jeg fikk skjermkortet i april var det vel, og da installerte jeg bare den som var på cd'en.

Så vis noen vet om en oppdatert driver som gjør at dette funker, kom gjerne med en link :)

Tror du må slå over i modus for flere skjermer.

SLi er litt ekstra kresen på mer enn en skjerm, og GX2'n har intern SLi så det er godt mulig du må koble denne ut, du kan forsøke og se om du får ett annet resultat.

Lenke til kommentar

Tror du må slå over i modus for flere skjermer.

SLi er litt ekstra kresen på mer enn en skjerm, og GX2'n har intern SLi så det er godt mulig du må koble denne ut, du kan forsøke og se om du får ett annet resultat.

ok, men hva mener du jeg skal koble ut?

Lenke til kommentar
Du får nok Dårligere ytelse med to skjermer ja, så grafikken blir dårligere i krevende spill som Crysis...

Men har du prøvd "Høyreklikk--Egenskaper\Tilpass(Vista)--Skjerminnstillinger"?

Der kan du Enable en til skjerm om ønskelig...

Grafikken blir da ikke dårligere, du får kunn mindre FPS.

Når du kjører 2 skjermer, 'deler' skjermkortet seg i 2 slik at du får lik ytelse på begge skjermene, men du kan enkelt gjøre slik at Skjerm #1 får max ytelse mens Skjerm #2 bare har litt. Slik jeg har det iallefall. :p

Lenke til kommentar
Du får nok Dårligere ytelse med to skjermer ja, så grafikken blir dårligere i krevende spill som Crysis...

Men har du prøvd "Høyreklikk--Egenskaper\Tilpass(Vista)--Skjerminnstillinger"?

Der kan du Enable en til skjerm om ønskelig...

Grafikken blir da ikke dårligere, du får kunn mindre FPS.

Når du kjører 2 skjermer, 'deler' skjermkortet seg i 2 slik at du får lik ytelse på begge skjermene, men du kan enkelt gjøre slik at Skjerm #1 får max ytelse mens Skjerm #2 bare har litt. Slik jeg har det iallefall. :p

Ja, formulerte meg veldig dårlig :p

Grafikk blir dårligere pg.a av FPS blir

dårligere, ergo: Høy FPS = Høy grafikk når FPS går lavere = Sette ned Grafikken :p

Edit: Grafikken må settes ned, fordi 2 skjermer vil kreve mer ytelse..

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...