Gå til innhold

Tur til Polen - film

Anbefalte innlegg

Skal til Polen med klassen til neste uke.

Jeg har tatt på meg oppgaven å lage film fra turen, som skal vises på en sponsorkveld kort tid etter.

Har holdt på med videoredigering/film i drøye 6mnd, og kan basicsa i å lage en god film.

Har du noen forslag eller gode tips til hva jeg kan gjøre for å få et best mulig resultat?

Setter også pris på om dere har noen idèer til effekter jeg kan sette på i etterkant, lyder, intro osv. Kan jeg lage dette i Vegas eller må jeg bruke et annet program (typ Adobe After Effects) for å få best mulig kvalitet/utbytte?

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du bør ta ut folk til intervju på forskjellige stadier på turen. Det er alltid morsomt å høre flere personers oppfattninger av turen så langt.

Sitter på skolen, så jeg kommer med flere tips etterhvert.

Lenke til kommentar

Her er noen tips:

- Ta nok klipp, siden du er på tur kan du ikke dra tilbake hvis klippet ikke ble godt nok.

- Få et intervju med lokalbefolkningen, det vil gjøre filmen mer spennende. Kanskje du kan få en person til å fortelle historien om et sted?

- Hvis du vil filme noen og dere ikke snakker samme språk, pek på kameraet og se om vedkommende tillater å bli filmet.

- Noter ned hvor og når klippene ble tatt. Ellers kan du få problemer senere i redigeringen med å huske alt sammen.

- Bruk gjerne kart og rotoscoping for å illustrere hvor dere reiser.

Ellers gjelder vel de vanlige «film-reglene» som «ikke zoom», «ta med nok batterier og taper», osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...