Wæsp Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Skal til Polen med klassen til neste uke. Jeg har tatt på meg oppgaven å lage film fra turen, som skal vises på en sponsorkveld kort tid etter. Har holdt på med videoredigering/film i drøye 6mnd, og kan basicsa i å lage en god film. Har du noen forslag eller gode tips til hva jeg kan gjøre for å få et best mulig resultat? Setter også pris på om dere har noen idèer til effekter jeg kan sette på i etterkant, lyder, intro osv. Kan jeg lage dette i Vegas eller må jeg bruke et annet program (typ Adobe After Effects) for å få best mulig kvalitet/utbytte? Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Du bør ta ut folk til intervju på forskjellige stadier på turen. Det er alltid morsomt å høre flere personers oppfattninger av turen så langt. Sitter på skolen, så jeg kommer med flere tips etterhvert. Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Tusen takk Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Her er noen tips: - Ta nok klipp, siden du er på tur kan du ikke dra tilbake hvis klippet ikke ble godt nok. - Få et intervju med lokalbefolkningen, det vil gjøre filmen mer spennende. Kanskje du kan få en person til å fortelle historien om et sted? - Hvis du vil filme noen og dere ikke snakker samme språk, pek på kameraet og se om vedkommende tillater å bli filmet. - Noter ned hvor og når klippene ble tatt. Ellers kan du få problemer senere i redigeringen med å huske alt sammen. - Bruk gjerne kart og rotoscoping for å illustrere hvor dere reiser. Ellers gjelder vel de vanlige «film-reglene» som «ikke zoom», «ta med nok batterier og taper», osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå