Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Handle bilstereo fra usa, hva er bra og ikke, samt hvilke netshops er å anbefale?

Brian

Anbefalte innlegg

Legger den opp etterpå, må se over enda en gang.

Men et kjapt spørsmål, vil det bli problematisk med en 10 eller 12" sub på orginalbatteriet? Lurer på om det blir slik at jeg evt må ha kondensator osv, eller vil det gå greit? Tror det var 75A eller noe slikt det batteriet var.

Det går mere enn bra nok.

Jeg har nå 2stk 10'' fra Rockford fosgate, 1600watt forsterker, 6x9 hatthøytalere fra Alpine, Pioneer DVD spiller 1 din.. Alt dette får strøm fra et uslig 45AH batteri fra Biltema, og dynamoen såklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, fant nettopp ut av det selv. Min dynamo leverer 140A, så den vil være mer enn sterk nok.

Så langt ser oppsettet slik ut, ikke helt avgjort enda.

Frontsett: Infinity Kappa 60.9cs

Bakhøyttalere: Infinity Kappa 692.9I

Forsterker: Hifonics ZXi 8006

Monoblokk: Jensen Power 900

Sub: Hifonics HFi 12D4 + lukket kasse.

Demping: Dynamat Extreme 36' Bulk Pack

+Alarm og fjernstyrt sentrallås.

Lenke til kommentar

Da er det ikke lenge til bestilling etter planen, men jeg har undersøkt litt ang fraktprisen. Jeg fant ut ved å anvende fraktkalkulatoren + egne erfaringer at det blir omtrent like dyrt med jetcarrier som å sendre direkte fra butikken. Jeg kjøpte for et par år siden to høyttalere som jeg sendte fra Oslo og opp til nordmøre, altså nesten til Trondheim. De veide tilsammen rundt 40-45kg. Det ble en drøy tusenlapp i frakt for dette, så det må også tas i medregninga når du bruker jetcarrier. Min bestilling kommer til å veie bortimot 40kg, altså kan jeg fort regne med 1000-1300kr i frakt fra Oslo, i tillegg til rundt 500-600kr som jetcarrier skal ha for å sende til Norge. Så kommer også frakt fra butikken til jetcarrier.

Ved å anvende den billigste sendemetoden på sonic, så kom det på 340 USD for mitt oppsett. Altså ca 2 laken, noe som ikke er så mye dyrere i grunn. Fordelen med det er at du bare bestiller fra butikken og varene kommer på døra og du slipper å stresse med jetcarrier osv.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Storken: Har du bestilt anlegget? Bestilte i forrige uke selv, men fikk først svar fredag at jeg måtte fakse et ferdigutfylt ark fra de med kopi av bankkort og førerkort for å sikre at jeg var den jeg utga meg for og at adressen stemte med bankens registrerte adresse for kortet. Er litt skeptisk til å sende i vei både bankkort og førerkortinformasjon til et firma langt borte i hutteheia. Riktignok stod det at jeg skulle sensurere de første tolv sifferene i kortnummeret og førerkortnummeret(?). Jeg kan vel da bare sensurere alle personnummer og slikt? De er vel kun ute etter bildet på førerkortet for å sjekke at det stemmer overens med bankkortet? Har ikke mottat noe svar fra de enda siden jeg svarte de på fredag men regner med at jeg får svar i dag eller i morgen. Jeg har ikke faks så jeg sendte mail og lurte på om dette kunne sendes over mail istedet.

Lenke til kommentar

Hei, driver å bestiller nå selv fra en selger på Ebay.

Jeg tror det er ganske så safe å gi bort bilde sålenge du sladder over informasjon som er følsom. Har hørt at man skal sette opp sin jetcarrier adresse (nå bestiller ikke du med jetcarrier da men) som andre adresse hvis du skal betale med kort på forskjellige utenlandske butikker.

Slik ser oppsettet mitt ut nå:

2 stk Infinity Kappa Perfect 12D VQ 12" subber

Alpine MRP M1000 monoblokk.

JBL GTO504 4 kanals forsterker på 280w rms.

JBL C508GTI 5.25" komponentsett for å ha framme, 125w rms. 

Ukjente bakhøyttalere, må finne noen.

Kenwood KAC-6202 2 kanals forsterker på 200w rms.

Kicker ledninger, 0/1 gauge fra motorrom til bagasjerom. 12 gauge til høyttalere.

Kondensator 2 farad.

Kommer: 90Amp dynamo fra dieselgolf.

Planen er å la 5,25" komponentsettet få 4 kanalern for seg selv siden den yter 55w på hver kanal i 4 ohm, det skulle gi en samlet effekt på 110w rms på hver høyttaler framme som skal plasseres i dørene framme. To - kanaleren skal mest sannsynelig drive noen 6x9" som jeg plasserer i egne kasser baki der.

Infinity bassene skal plasseres i porta kasser, vurderer å ha to separate slik at de er lettere å ta ut. Er litt usikker på koblinga av subbene for å få ønsket ohm. Jeg har to valg; 1. Serikoble de doble spolene på subbene og paralellkoble for å få en last på 4 ohm. Da kommer hver høyttaler til å få 300w rms. Valg nummer 2 er å bare bruke en spole på hver høyttaler, da kan jeg få lasten ned i 2 ohm, men brukes ikke bare halve elementet da? farer ved å kjøre på ekstra her? Her kommer hver sub til å motta 500w rms. De er rated for 400w rms, peak på 1600w. Jeg hører litt brokobling her og der, men kjenner bare til paralellkobling og seriekobling. Hva er brokobling? Skal visst være mulig å koble en dobbeltspola 4 ohms per spole sub ned i 1 ohm, noe som ville vært perfekt xD

Lenke til kommentar
Brokobling vil si at du slår sammen to kanaler på forsterkeren til en kanal. Forsterkeren vil da bli til en monoblokk.

Så du ga opp sonic eller? :)

Fikk to stk Infinity Kappa Perfect 12" VQ (dobbeltspole varianten) til $100, du kan jo sjekke opp prisen til vanlig på de subbene :p . Fikk og en Alpine MRP-M1000 for 260$. Deretter la jeg bare ting som jeg trengte ellers, håper jeg vinner auksjon på kicker ledninger nå :D 

Tenker jeg kjøper småstæsj fra sonic, sånn som klemmer til batteri. Noen som har erfaringer med Monster Cable? Kvalitet?

Lenke til kommentar

Dæven, da må du ha vært heldig, for jeg finner det ikke billigere enn rundt 140-150usd på ebay.

Sendte i vei den valideringsgreia i dag, får krysse alle fingra for at det går i orden og at det blir sendt. Begynner å bli rastløs, har lyst på noe å henge fingrene i. :)

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Dæven, da må du ha vært heldig, for jeg finner det ikke billigere enn rundt 140-150usd på ebay.

Sendte i vei den valideringsgreia i dag, får krysse alle fingra for at det går i orden og at det blir sendt. Begynner å bli rastløs, har lyst på noe å henge fingrene i. :)

Var ganske så heldig ja :D

Lurer litt på om jeg skal montere subbene med magneten ut, er det noen ulemper med å gjøre dette? (subbene har sånne utskiftbare "suspensions" insettings greier som kan justeres etter kassestørrelse, hadde vært greit å ha lett tilgang til bakside av element)

Hvordan gjør du det med kabler, bestilte du fra sonic? Vurdere å smekke til med en 100ft (30 meter) 4 gauge rull fra kicker (høykvalitets, så holder godt 1500w) Så selger jeg det jeg ikke trenger videre. 

RCA kabel, det er signalkabel?

Lenke til kommentar

Den ligger å vipper mye opp og ned for tiden, veldig ustabil. Nå er den på 6,97. I morgen kan den plutselig være 7,3 eller 6,7, så det gjelder å være heldig med dagen når man handler nå for tiden.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...