Akidon Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Skulle til å instalere min nye 750gig Samsung disk. Men fant den ikke når jeg kom inn i windows. Det er vell i diskbehandling man må "aktivere" den for å bruke den? Uansett jeg fant den ikke og startet pcen på nytt for å se om den var i bios. Der så alt greit ut, men starte windows igjen ville den ikke. Fikk bluescreen. Den forsvant når jeg plugget den ut igjen. Gode råd? Endret 1. oktober 2008 av Akidon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hvilket type hovedkort har du . Produsent/modellnavn ? Hvilken windows versjon har du , Windows 3.11 , Windows 2000 , Windows XP ? Hvilken Windows ServicePack er inne ? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Hvilket type hovedkort har du . Produsent/modellnavn ?Hvilken windows versjon har du , Windows 3.11 , Windows 2000 , Windows XP ? Hvilken Windows ServicePack er inne ? Xp Home Sp2 Lanparty nF4 Har 3 andre sata disker instalert. Regnet med at dette skulle bli litt plug and play. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Still opp tiden på HDD Init Delay i Lanparty BIOSen. Samsung F1 diskene er trege i initialiseringen (25-30 sekunder). Pass på å stille om HDD boot order etter at den er lagt inn slik at du booter rett OS fra rett disk fremdeles. Endret 25. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Nå fikk jeg startet windows. Max på delay var 15s. Satt den på 10. Men finner den fremdeles ikke inn i windows. Det er riktig at jeg skil inn i diskbehandling å rote sånt? Lenke til kommentar
Konstabel Snabel Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ja, disken må formateres før du kan kjøre igang. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Men den vises ikke i diskbehandlingen. Jeg har altså gått inn på datamaskinbehandlig for å så gå inn på diskbhendling. Er det jeg som har gjort noe galt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Diskbehandling skal vise disken enten den er uten filsystem og må initialiseres eller ei. Du er ikke den første som poster hjelp om de store Samsung F1 diskene som ikke blir detektert. Enten har disse en høy feilrate , eller så er det inkompabilitet med endel brikkesett/satakontrollere. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Så hva gjør jeg da? Sende tilbake til leverandør og få ny eller er det en måte å fikse dette på? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Jeg vet ærlig talt ikke. Hvis hovedkortet ditt ikke er bestilt/kjøpt samtidig som disken får du vel ikke noe hjelp fra leverandør hvis det er et kompabilitets problem. Høre om du kan få byttet til annen type enn Samsung F1 kanskje .. To tråder om samme greiene på hw.forumet har jeg gitt samme tips om init time og alt annet basic . Men det er ikke noe respons fra trådstarterene om utfallet , hvilket jeg tyder som at det er uløst. Jeg kan jo nevne for deg at Seagate 7200.10 SATAII 16MB cache 320GB funker med DFI-NF4 (har den komboen i en annen PC) Endret 25. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Har 3 andre disker som fungerer helt fint en WD på 500 og to Maxtor disker på 200 og 320. Burde jeg bare heve kjøpet og satse på noe annet enn samsung? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vet ikke spesifikt hvilket nForce 4 HK du har(?), men er det et av de som har både nForce Sata-controller og Silicon Image Sata-controller, kan problemet bero på at sistnevnte (sil 3114 chip) ikke støtter SATA 3.0 Gbit/s harddisker på ditt hovedkort. Samsung F1 disken har vel hellre ingen jumper bak for å svitsje den over til SATA 1.5 Gbit/s mode? Hvis du ikke alt har forsøkt, så flytt disken/koble til en av nForce Sata kontaktene (se i manual) Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Dette er disken jeg instalerte sist; Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache Mener denne er på 3.0 Gbit/s også, men er ikke sikker. Hovedkortet er forresten ett DFI Lanparty NF4 SLI-D. Fant denne løsningen for å sette til 1.5Gbit/s - SATA1.5G(iso).zip : for CD-Rom use: Extract "SATA15G.zip" file on the available folder Burn the CD to use CD recording software. After booting the computer with CD, type "Run" and press the "Enter" key in prompt Så jeg prøver det. Edit: Ser ikke ut som det hjalp. Edit II: Kjørte nå i win cden for å se hva som skjedde der. Fant disken. Kunne formatere og til og med instalere win på den. Men finner jeg den i windows... Nope Endret 28. september 2008 av Akidon Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Kan det kanskje hjelpe å reinstalere windows? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Siste bump før det store skrittet, reinstalasjon av windows. Som ett siste forsøk før det siste desperate forsøket prøvde jeg å bytte sataporter. Men alt var som før. Så den eneste løsningen jeg kan komme på er å reinstalere windows. Viss ikke det kommer noen invendinger før i morgen kveld kommer jeg til å gjøre det. Blir det suksess skal jeg gi en lyd så andre vet at det er en mulig løsning. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Yay windows suger. Nå funker det. Var ikke noe som helst i veien med disken. Bare windows som køddet seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå