sinus' Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei! Jeg har ganske nylig fått "nytt" oppsett med to JBL L100T høyttalere og Rotel 980BX forsterker. Når jeg endelig hadde fått alt på plass, og var fornøyd med kablingen satte jeg på en CD med Rachmaninovs Pianokonsert #2 med Askenazy, etter 10-15 minutter kom naboen som bor under meg opp å klagde på støyen (klokken 16. på en lørdag...), og jeg vil ikke påstå at jeg spilte forskrekkelig høyt. Men det blir ganske mye bass i disse høyttalerne, og det kan romle godt til tider... Hva kan jeg gjøre for å redusere forplantningen av lyd ned gjennom gulvet, hjelper spikes? I såfall er det noen vits i å kjøpe dyre ting eller er disse like gode som noe annet? Takker for inspill, ^sinus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Spikes bør hjelpe. De fra Biltema funker sikkert bra så lenge du ikke bruker gulvbeskytterne som følger med. Disse er så dårlig utformet at de kan kastes. Sett heller høyttalerne på steinheller. Du kan også sette høyttalerne på noen Auralex-plater. Dette skal visst nok hjelpe en god del. Endret 26. september 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Slike skal vistnok funke veldig bra. Har ikke testet de selv, men når jeg hadde en tråd på hifisentralen var det flere om anbefalte slike vs spikes når det kom til hvordan bassen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Da er nok Auralex veien å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå