РЦП-88 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Tror det mest effektive er å koble inn politiet, det får vel en avskrekkende effekt på både mobberne og foreldrene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde gjort alt som sto i min makt for å få stoppet dette. Dette innebærer blant annet å gi sterk beskjed til mobberne, foreldre, skole og som "RCP-88" sier: politiet! Lenke til kommentar
-fisk1 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg bare sier det; hadde dette skjedd med brodern som er 12 år hadde jeg faen ikke nølt ett jævla sekund med å finne fram de tvillingene og tatt med ett par venner for å få litt perpektiv....!!! Blir litt irritert på trådstarter her.. at du "bare" er 18 år er INGEN unnskyldning..! trenger ikke banke dem heller, bare ta dem skikkelig i genseren, se de i øya og fortelle de NØYAKTIG hva som skjer om de kødder seg igjen!! litt sint innlegg her nå kanskje.. Lenke til kommentar
Manuzet Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 hadde ikke vore så lurt å vere så streng med dei barna! som eks. viss du fillerister dem og prater litt sint på dei. da kan jo foreldrene andmelde deg. etter min mening. er ikke sikker. men eg synsest at du skulle ha tatt de opp med foreldre og rektor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du kan vel bare la være å filleriste, men kun skjelle dem ut. Det kan da ikke føre til en anmeldelse. Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Du kan vel bare la være å filleriste, men kun skjelle dem ut. Det kan da ikke føre til en anmeldelse. Sier meg enig i denne. Skjell de ut, for da kan ingen komme til deg og si at du blir anmeldt, for har du ikke rørt ungen, så er det heller ikke noe gærent i det. Jeg tror jeg ville tatt direkte kontakt med foreldre og rektor. Om dette ikke hjelper, så kan du ta kontakt med en kommuneansatt som kan fortelle deg hva du kan gjøre om dette ikke hjelper. For en rektor har fullt ansvar over barna på skolen, og har som oppgave i sin jobb å ta tak i slike hendelser. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 De var jo ganske unge til å være mobbere da, noen burde nok kjefte opp foreldrene deres og si hva de mener om saken. Hadde brosjan som går i 8 klasse blitt mobba av noen andre, hadde det vært vanskligere å ungått fysisk vold. Lenke til kommentar
Ninja_Noob Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 har selv blitt mobbet både på barne og ungdomsskolen så jeg veit hvor jævli det må være for broren din som sagt tidligere: ta det opp med rektor eller fylkeskommunen, eventuelt ta saken i dine egne hender, ikke bruk vold, men kom gjerne med noen trusler som får dem til å tru at kommer til å bruke det, det burde virke Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Gi de forbanna tvillingjævlene juling, skal du! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvordan er status, trådstarter? Lenke til kommentar
neadii Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ble mye mobba på barneskolen sjøl, og det hjalp aldri med møter på skolen osv osv. Tok som oftest saken i "egne hender" og sloss og banka opp mange av de som plaga meg. Og ja, det ga seg når de som plaga meg fikk real juling de og. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ble mye mobba på barneskolen sjøl, og det hjalp aldri med møter på skolen osv osv. Tok som oftest saken i "egne hender" og sloss og banka opp mange av de som plaga meg. Og ja, det ga seg når de som plaga meg fikk real juling de og. Kan jo tenkes det var vanskelig for skolen å se på dette som mobbing, når du også banka opp andre? Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ble mye mobba på barneskolen sjøl, og det hjalp aldri med møter på skolen osv osv. Tok som oftest saken i "egne hender" og sloss og banka opp mange av de som plaga meg. Og ja, det ga seg når de som plaga meg fikk real juling de og. Kan jo tenkes det var vanskelig for skolen å se på dette som mobbing, når du også banka opp andre? Hvis mobbingen har holdt på lenge nok, får folk som regel tilslutt nok. Jeg ville ikke tillatt at noen mobbet meg så lenge. Jeg driter vel egentlig i det ettersom de som mobber er mer eller mindre usikre på seg og trenger noen å hakke på. Jeg var så uheldig å bli beskyldt for saker og ting. Noe som endte med at jeg ikke fikk starte på videregående med en gang. Noen hadde knust lamper og vinduer på Vestby vgs (hvor jeg hadde 1.året mitt) under et av de normale møtene på skolene fra ungdomsskolen, og deretter brukt mitt navn. Førte til en anmeldelse og erstatningskrav. Hadde jeg visst hvem det var hadde den personen trengt et lengre sykehusopphold. Uakseptabelt. Men on-topic; Ta mobberne, skjell dem ut. Hvis de "sladrer" til foreldrene er det bare å skjelle ut foreldrene for ikke å følge med på hva som skjer. Koble inn skolen og ta et møte med både lærere og foreldrene. Hjelper ikke dette, kan du bare true med politiet til foreldrene til mobberne.. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg mener at det er stooooor forskjell på mobbing ved en barneskole og en ungdomsskole.. Og jeg tror og håper at alle som skriver i denne tråden snakker om barneskolen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er helt uvesentlig om det er snakk om ungdoms- eller barneskolen. Mobbing kan for ofrene oppfattes like ille, uansett klasse. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg mener at det er stooooor forskjell på mobbing ved en barneskole og en ungdomsskole.. Og jeg tror og håper at alle som skriver i denne tråden snakker om barneskolen! Som offer for mobbing selv vil jeg bare si: FEIL! Sånn, der var det unnagjort. Jeg ble mobbet på barneskolen, jævlig nok var det. Men det var faktisk om mulig enda værre på ungdomsskole trinnet, eskalert i alle tifeller. Det gikk ikke bare i psykisk terrorisering men fysisk og når jeg kom i ungdomsskolen. Jeg sliter den dag i dag med de psykiske ettervirkningene etter 9 år med mobbing på barne og ungdomsskolen. Aldri ALDRI undervurder mobbing. Mobbing bør og skal taes seriøst der og da for man vet ikke hva ettervirkningene blir. Som sagt sliter jeg den dag i dag både med dårlig selvbilde og perioder hvor jeg møter veggen totalt og bare må slappe av. Alt dette kunne jeg vært spart for hvis skolen hadde gitt meg den hjelpen der og da men den fikk jeg aldri og det må jeg slite med i dag. Jeg vet ikke om du har noe erfaring av å bli mobbet men tror meg når jeg sier, det er helt forjævlig. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tror jeg hadde møtt opp på skolen og gitt dette tvillingparet et salig "rist". Men det er vel ikke no man bør gjøre mot små "uvitende" barn. Foreldrene dine bør snakke med tvillingparets foreldre. Det er i alle fall en begynnelse. Resulterer ikke det i noe, må de såklart ikke slippe saken, men gå videre med den. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Ble mye mobba på barneskolen sjøl, og det hjalp aldri med møter på skolen osv osv. Tok som oftest saken i "egne hender" og sloss og banka opp mange av de som plaga meg. Og ja, det ga seg når de som plaga meg fikk real juling de og. Kan jo tenkes det var vanskelig for skolen å se på dette som mobbing, når du også banka opp andre? Nå syns jeg det er vanskelig å forklare.. men når foreldra mine kontakta skolen flere ganger for å prøve å stoppe dette og skolen ikke gjør noe med det så hva hadde du gjort selv? Dessuten, om skolen ikke så på det som mobbing måtte de prøvd å stoppa det uansett. Men en ting er sikkert og visst, norsk skole suger når det gjelder å hjelpe elevene sine når de blir mobbet og plaget. Og jeg snakker ikke bare for meg sjøl. Jeg mener at det er stooooor forskjell på mobbing ved en barneskole og en ungdomsskole.. Og jeg tror og håper at alle som skriver i denne tråden snakker om barneskolen! Hvorfor er det forskjell? Utdyp deg. Er da like ille for den som blir mobba. Endret 6. oktober 2008 av neadii Lenke til kommentar
Rematusen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Be om å få møte mobberne et sted, så tar du med en hammer dit. Å dundrer til de i tryne med hammeren, så banker dem opp. Så kan du se hvordan dem reagerer Seriøst: Be foreldrene dine snakke med dems foreldre, å ordne opp i alt. - En voksen nabo her trua med å banke opp broren til naboen min, når han plaget datteren hans litt. - Kanskje foreldrene dine og går så langt Endret 6. oktober 2008 av Rematusen Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 jeg hadde dratt til mobberne, Ringt på, Bedt foreldre OG mobbere komme, å skjelt ut som faen. Seriøst, mas på skolen, snakk til rektor, Anmeld. Var noen som PRØVDE å mobbe meg i 5 klasse.. tok vel 2 dager før jeg gadd å gjøre noe, Hva jeg gorde: Jeg slo han først, et godt plasert slag i skinnet, Sparket han med et saftig spark i ballene, Dyttet han ned i bakken, Plaserte noen deilige spark og slag på kroppen hans. han har ikke snakket med meg siden. kan vel nevnes at jeg er den typen som har trent 4-5 ganger i uken, minst siden 2/3 klasse. (Takk til broren min! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå