magnusbe Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Om du vil starta frå toppen på denne lista, gå hit http://www.empireonline.com/500/99.asp Frå nummer 500: http://www.empireonline.com/500/1.asp På List of Bests, meir oversynleg, og du kan kryssa av dei du har sett: http://www.listsofbests.com/list/59361?page=1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Yojimbo på 95.plass! Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Det der var da en usigelig kjedelig, forutsigbar og til tider fordummende liste. Den er dessuten alt for etnosentrisk - kun engelskspråklige filmer på de 30 første plassene. Tarkovsky på 36.plass etter Terminator 2, wtf? Dette er rett og slett sløvt og ikke minst irriterende - kort sagt, nok et venstrehåndsarbeid fra late og uskolerte journalistspirer. Endret 25. september 2008 av Montag Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Det der var da en usigelig kjedelig, forutsigbar og til tider fordummende liste. Den er dessuten alt for etnosentrisk - kun engelskspråklige filmer på de 30 første plassene. Tarkovsky på 36.plass etter Terminator 2, wtf? Dette er rett og slett sløvt og ikke minst irriterende - kort sagt, nok et venstrehåndsarbeid fra late og uskolerte journalistspirer. Det er lesarane som har valt filmane, så i denne samanhengen kan ein ikkje skulda på journalistane. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Og derfor er ikke konklusjonen veldig overraskende. Dette er filmer veldig mange, setter veldig høyt. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det der var da en usigelig kjedelig, forutsigbar og til tider fordummende liste. Den er dessuten alt for etnosentrisk - kun engelskspråklige filmer på de 30 første plassene. Tarkovsky på 36.plass etter Terminator 2, wtf? Dette er rett og slett sløvt og ikke minst irriterende - kort sagt, nok et venstrehåndsarbeid fra late og uskolerte journalistspirer. Det er lesarane som har valt filmane, så i denne samanhengen kan ein ikkje skulda på journalistane. Jo, man kan da det. Filmjournalisters oppgave er å skolere sine lesere. Akkurat det ser det ut til at de har mislyktes med. :!: Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg ser The Dark Knight har kommet seg inn på 15. plass, et hakk over 2001: ASO, what the hell!? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hvordan kan det komme som en bombe Speik, når TDK har et langt større forsprang på IMDB? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Vel, jeg trodde dette var en liste kompilert av seriøse filmfolk, men ser nå at dette er en "folkets" liste tydeligvis skrevet for populærpressen. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Hvordan kan det komme som en bombe Speik, når TDK har et langt større forsprang på IMDB? Det er dessverre bare å innse at slike folkelige avstemninger aldri vil gi en fullverdig pekepinn på hvilke filmer som er kunstnerisk høyverdig. Slike lister karakteriseres alt for ofte av kvantitet foran kvalitet. Folk vil ha enkelt og lettfordøyd for. Kort sagt, de vil ha roboteksplosjoner. Endret 25. september 2008 av Montag Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hvordan kan det komme som en bombe Speik, når TDK har et langt større forsprang på IMDB? Det er dessverre bare å innse at slike folkelige avstemninger aldri vil gi en fullverdig pekepinn på hvilke filmer som er kunstnerisk høyverdig. Slike lister karakteriseres alt for ofte av kvantitet foran kvalitet. Folk vil ha enkelt og lettfordøyd for. Kort sagt, de vil ha roboteksplosjoner. Kort sagt, de vil bli underholdt Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det er dessverre bare å innse at slike folkelige avstemninger aldri vil gi en fullverdig pekepinn på hvilke filmer som er kunstnerisk høyverdig. Og elitistiske avstemninger av såkalte filmeksperter vil aldri gi en fullverdig pekepinn på hvilke filmer som er populære blant almennheten. Sier seg nesten sjæl det? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det er alltid lister som er lagd av folk flest som vil passe filmsmaken til folk flest. Gjennomsnittlige seere liker amerikanske filmer best. Denne listen er sikkert en grei veiledning for folk med gjennomsnittlig filmsmak, men kan være ubrukelig for dem som viker litt fra normalen, som en del her på forumet. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Herlig å se den 49.-plassen i alle fall. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Sett rundt 65% av filmene så jeg kan ikke uttale meg over om jeg mener listen er "god" eller ikke, burde være oppe i minst 90% for det. Merker meg et par "snodige" tilfeller av filmer som er på listen. Men de 325 filmene jeg har sett på den listen er i snitt veldig bra opplevelser og ganske så variert, innenfor engelskspråklig i hvert fall. Så jeg ville vel ikke frabedt folk å prøve seg på den listen, men må ta forutsetning at jeg ikke har sett over 150 av dem. Så det blir et syn preget av endel synsing Lenke til kommentar
Jan Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Paths of Glory knepent foran School of Rock, ja. Endret 1. oktober 2008 av Jan Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Stilig, Point Break kom med. Har sett 260/500, så det er fortsatt mye å se. Montag: Jeg tror en del av filmene du liker kom med, de er bare litt lenger nede. Du vet, det er der de virkelig gode filmene er gjemt, hvor vi dumme ikke kan finne dem. Jules et Jim er rett bak 300 mens Viridiana kom noen plasser bak Goldfinger. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Skuffende få roboteksplosjoner blant topp 100. Tror ikke jeg telte mer enn 6-7 jeg, og den høyeste var på 3.plass. Makan! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Foretrekker min egen toppliste Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Men det er jo bare filmer du har sett. Slike lister bruker, i det minste jeg, til å oppdage ny film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå