a7x Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Hei alle sammen Jeg er nå på utkikk etter forsterker til min Gibson sg special faded.. Det jeg vil ha er en allsidig forsterker, med potensial til å utvide lydspekteret (med pedaler og sånt ) Spiller det meste av sjangrer, siden jeg er med i et TenSing band.. Så jeg trenger først og fremst en fin clean lyd, den trenger ikke egentlig ha en god vreng i forsterkeren, så lenge jeg kan oppnå det med en pedal.. Forsterken må også kunne overdøve trommene i øvingslokalet.. Det står mellom disse: http://www.thomann.de/gb/peavey_valve_king...tarrencombo.htm http://www.thomann.de/gb/fender_hot_rod_deluxe.htm Noen som har noen formeninger om de over, eller har noen andre forslag? Hvis du skullle kjøpt en ny forsterker til rundt 7000 nå, hvilken ville du valgt, og hvorfor? (trenger ikke være en av de over..) På forhånd tusen takk for svar!! Endret 29. november 2008 av a7x Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Peavey Valveking! Har den selv og er meget fornøyd. Veldig allsidig forsterker til en veldig fin pris til å være rør. Lenke til kommentar
a7x Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Takk for svar =) Noen som har noen andre forslag ? Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Du kan kjøba vox'en min. Bedre cleanlyd skal du lete lenge etter. Utrolig trøkk når du kjører på med distrortion også! * edit glemte og legge med link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15492712 Endret 14. november 2008 av SøtaBror Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Roland Cube serien har fått mye bra kritikk. Har selv Cube-30X. Prøv Cube-60 du! Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Roland Cube serien har fått mye bra kritikk. Har selv Cube-30X. Prøv Cube-60 du! Bra amp, men langt unna det beste 5000 kan skaffe deg Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Line 6 spider Seff en av de større...(ikke mindre enn 50 w) Fantastisk versatil, genial pris... Virkelig noe å prøve. EDIT: Skrivelief Endret 14. november 2008 av lille-hl Lenke til kommentar
a7x Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Takk for svar folkens Søtabror: Jeg er ikke så hypp på å kjøpe brukt, vil helst ha en ny. Mye diggere feeling.. Roland Cube serien har fått mye bra kritikk. Har selv Cube-30X. Prøv Cube-60 du! Skal faktisk prøve Cube 60 i helgen, skal på weekend (tur ) og skal låne forsterker av en kompis.. Line 6 skal jeg sjekke ut Bare fortsett å komme med forslag, veldig greit med personlige erfaringer også.. Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Line6 er ikke noe å gå etter om du skal ha en _god_ amp. Fender, Peavey, Roland, Marshall og Vox(AC15/AC30) er vel hovedsaklig de ampene du bør se etter i din prisklasse. Til 5k bør du finne en god Fender Deluxe, evt kan du være heldig å finne en 50W Marshall rør-combo. Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Evnt. Bugera? Har ikke prøvd selv, men lest masse reviews, og bare positive tilbakemeldinger.. Stemme for peavey! Spesielt Classic serien... Lenke til kommentar
a7x Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Konge at folk kommer med forslag Forslagene til nå er: Peavey Valveking Peavey Classic Roland Cube 60 Vox Fender Deluxe Marshall rør-combo? Kan folk skrive litt om hva som er bra me de forskjellige? Hvis det er mulig å få en myye bedre forsterker til en del over 5000, så er det greit å vite.. Jeg er nok villig til å betale litt mer hvis jeg får mer for prisen.. Edit.. Endret 16. november 2008 av a7x Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Pedaler slipper du nok ikke uansett, når du skal begynne å skaffe deg forskjellige lyder(i hvert fall så lenge du holder deg vekk fra amper med FX-krets). Den eneste av rørampene som evner å pumpe ut distortion er en eventuell Marshall(JCM, TSL 601/602) som du kan finne brukt til rundt 5000(de fleste som selger vil dog ha mer enn det ) Men hvis du f.eks går for Peavey Classic 30 så får du lett distortion-lyd med en enkel Boss-pedal foran(OD eller DS-1) Lenke til kommentar
a7x Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Har sett litt på Peavey Valveking 112 50W nå, er den noe å satse på? Det jeg er ute etter er en meget allsidig forsterker med høy, god lyd og som funker bra med akustisk også.. Endret 18. november 2008 av a7x Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg ville trodd at hvis du skal kjøre aukustisk inn i en rør-rforsterker, ville jeg tro du får problemer. Har egentlig ingen grunn men... det bare virker ... feil... Noen som har erfaringer? Som elgitarforsterker er valveking konge:P Mener fremdeles Classic er hakket bedre... Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg antar at Valveking er best på distortion, mens classic er best på litt mildere overdrive. Har selv spilt med en akustisk gitar gjennom valvekingen min og det gikk da helt fint. Jeg tror i alle fall at valvekingen er det beste kjøpet når det kommer til allsidighet og pris. Fender-forsterkerne og Classicen bør vel helst brukes sammen med en god distortionpedal hvis du spiller rock/meta, og det koster i alle fall rundt en tusen lapp ekstral. Valvekingen er veldig allsidig, og jeg tviler sterkt på at du får noe bedre innen 5000 +/-. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Har hatt Valveking 50w i snart et år nå og er ganske fornøyd med den, den har veldig bra cleanlyd og vrengen egner seg veldig godt til rock, ala ACDC. Hvis du er på utkikk etter vreng til hard rock og metal ville jeg kanskje vurdert enn annen forsterker. Til den type vreng bruker jeg Electro Harmonix Metal Muff foran cleankanalen. Vrengen til valvekingen blir litt tam og kvass for skikkelig tsjugga-tsjugga lyd. I denne prisklassen ville gjort som edge anbefaler; prøvd å finne en brukt Marshall. Er du heldig kan du også kanskje finne en ENGL-amp til 5000-6000 også. Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
a7x Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Takk for tipset =) Men er det noen som har erfaringer med de små 5 og 6 watterne (ala Blackheart Little Giant og Fender Champion) Virker veldig greit å ha en sånn liten en man kan ta med på hytten og sånt, pluss å få ekstra trøkk til live og øvinger og sånt via et kabinett.. Men spiller de høyt nok til øving og live ? Men hva vil dere anbefale? Valveking? En brukt marshall? De små ? Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hva slags type vreng er du egentlig ute etter? Det har litt å si om du bare trenger en som kan spille lett rock/blues, metal, eller begge deler. Hvis du vet hva slags lyd du er ute etter, er det enklere å hjelpe. Og jeg tror en sånn liten er for liten for øving! Hehe. Lenke til kommentar
a7x Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Jeg er ute etter en forsterker som kan spille det meste, men jeg liker nok rock/blues bedre enn metal.. Liker bla vrengen i Nothing else matters soloen, Sweet Child of Mine soloen, og lyden Synyster Gates i Avenged Sevenfold bruker.. Jeg vil ha en forsterker som kan spille det meste, med eller uten pedaler.. Er det noen som har erfaringer med Crate VTX200S ? Den har fått bra reviews på www.sound1.com hvertfall.. Det er en 200 watts solid-state forsterker .. Endret 23. november 2008 av a7x Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 To ting: Crate er ikke mest kjent for å lage solid utstyr. Funker fint om det står på et øvingsrom det meste av tiden men ikke noe du drar med deg fram og tilbake til spillejobb og øving tre ganger i uka. 200 watt (2x100) er IMHO bortimot galskap på en gitarforsterker. Du vil aldri ha behov for å spille så høyt som denne kan om du ikke står på en scene som er 100x100 meter og ingen monitoring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå