Nitrius Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Sitter med en NEC Multisync LCD2070NX, som begynner å dra på åra. Jeg kan f.eks se at ting henger igjen på skjermen om jeg har en internett side oppe lenge nok, og lukker den kan jeg se konturene av siden på desktoppen o.l. Så jeg lurer derfor på om jeg skal gå til innkjøp av noe nytt. Tenker mest på noe rundt 22/24 tommer, men er åpen for alt. Har rundt 2500kr til rådighet. Skjermen vil hovedsaklig bli brukt til spilling, men jeg ser også på film, surfer på nett og den slags. Samt det kunne vært greit å kommet seg over til widescreen. Dell S2409W og Benq G2400WD Ser begge spennende ut, men vet ikke hvor godt den øverst egner seg til spilling, den har jo en ganske så "ny" oppløsning når det gjelder spilling på pc? Tenker da på om spill støtter denne oppløsningen osv.. Hva anbefaler dere? Endret 26. september 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Isbit47 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 dell skjermen ser bra ut, men 24 tommer er stort. jeg vet ikke hvor langt unna du skal sitte, men personlig holder det med 20 tommer. jeg hadde gått for denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347571, Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Er på utkikk etter ny skjerm selv.Har brukt noen dager nå på å finne en som skal brukes til spilling og video. Jeg har kommet frem til denne: SAMSUNG Syncmaster 2232BW .Har vunnet noen priser og. Du kan lese mange tester av den på testseek.co.uk der den har scoret 90%. Skjermen ser ut til å ha kommet i november 2007 men ser ut til å imponere på testene den dag i dag.Den har 1680 x 1050 i oppløsning, 2ms i responstid,D-sub/VGA og DVI-D tilkobling,meget bra bildekvalitet og en unik fot som kan vris i alle rettninger.Samsung skjermer er med helt i toppen ettersom jeg har skjønt.Og prisen er den beste: 2000 kr + frakt på 144 kr. Endret 27. september 2008 av wassiboy Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Syns de har brukt unødvendig mye plass til samsung merket og knappen i bunnen av den skjermen. Ser også ut som det er en nyere skjerm av den typen, nemlig Samsung 2253BW Endret 27. september 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vil fraråde deg om å kjøpe Benq G2400WD. Ser at den ikke har så bra bildekvalitet og ikke er så bra til spilling. Skal man ha en skjerm til spilling og til en fornuftig pris må man holde seg til 22" eller mindre. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Syns de har brukt unødvendig mye plass til samsung merket og knappen i bunnen av den skjermen. Ser også ut som det er en nyere skjerm av den typen, nemlig Samsung 2253BW 2253BW er oppfølgeren til 226BW. Du vil ha en mer anonym skjerm? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Altså Benq G2400WD er etterkommeren til Benq G2400W(Link, masse god erfaring) som, etter hva jeg har lest, skal være en ganske så god gaming skjerm til prisen. Og Skal man ha en skjerm til spilling og til en fornuftig pris må man holde seg til 22" eller mindre. Må være noe av det teiteste jeg har hørt, hvorfor funker ikke 24 tommer? Hvis du tenker på input lag og responstid, så greit, 22 tommer og mindre ligger sikkert litt foran her enda, men jeg tviler at man merker noe forskjell. Jeg sitter med en gammel NEC 2070NX som har en respons tid på 16ms, usikker på input lag, og jeg har ikke noe problem med skjermen bortsett fra hva jeg allerede har nevnt, noe som heller ikke er en stor plage for min del. Bildekvalitet vet jeg ikke noe om, men vil tro at til prisen, så er denne skjermen ganske så god. Edit: Nå har ikke jeg noe kilde, men etter modellnavnet, så virker det mer logiskt at 2253BW er oppfølgeren til 2232BW. Edit2: Ja tok feil der, leste nettopp på siden til Samsung: Oppfølgeren til populære SyncMaster 226BW er her Edit3: Skal ikke si at jeg er skråsikker lengre på om BenQ G2400WD er oppfølgeren til BenQ G2400W, da jeg ikke har noe kilde, men går etter modellnavnet. Så beklager om jeg er på jordet der. Endret 27. september 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 jo da.sikker greit med 24 tommer.spørs hvor hardcore gamer man er og hvor pirkete man er.så bare at du spillte og tenkte som så at du ville ha en skjerm som var meget bra til spilling. og da tenkte jeg på den jeg skal ha, 2232BW. men nå har du fått meg til å vurdere 2253BW...damn.må i tenkeboksen igjen. kan vi ikke gjøre en deal? jeg kjøper 2232BW og du kjøper 2253BW så kan vi samenligne erfaringer? hehe. og jo, 2253BW er oppfølger til 226BW, just look. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 når vi er ute etter omtrent det samme begge to kan vi vel hjelpe hverandre med å finne en skjerm som duger? skal ikke bestille før mandag så da har jeg litt tid på meg til å forske litt mer. skal i butikken nå og i bursdag etterpå. men er tilbake senere i kveld.kan vi ikke snakkes mer da? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Altså, jeg er foreløpig fortsatt helt blank på hva jeg skal ha. Grunnen til at jeg nevnte Benq G2400WD i førstepost var at Benq G2400W har fått god kritikk til å være en god skjerm til prisen, og jeg tror Benq G2400WD er oppfølgeren, pågrunn av modellnavnet, men som med Samsungen så tok jeg jo feil, så kan som sagt, godt være på jordet her. Dell S2409W så bare spennende ut, siden den går etter samme standarden som tv-skjermen gjør, så den er "ekte" 1080p, men etter å ha lest litt mer rundt dette, så mister man jo mange piksler i høyden, så kanskje det ikke er så attraktivt allikevel. Grunnen til at selskapene følger denne trenden er vel for å spare på produksjonskostnadene. Så hva jeg gjør vet jeg ikke, men jeg er takknemlig for alle tips så langt, fortsett å kom med dem. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 fant en opplysing om det med hva som er forskjell på G2400W og G2400WD. skal se om jeg finner det igjen når jeg er tilbake fra bursdag. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hei Jeg har FlecScan S2201W, og jeg syns den er kjempebra! Utrolig ergonomisk, tynne kanter, og gode farger Det er en 22 tommer og koster 2000 kroner. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) fant en opplysing om det med hva som er forskjell på G2400W og G2400WD. skal se om jeg finner det igjen når jeg er tilbake fra bursdag. Greia er vel at D'en i WD står får Dynamic Contrast(Link) eller noe slikt, ellers er skjermene lik i spesifikasjon, mulig WD'en også har noe ekstra tilkoblings muligheter? @Pululf: Ja Eizo går vel får å være en av de beste skjerm produsentene? Også som regel den dyreste. Så at de har en skjerm til 2000kr var litt overraskende. Vet du hva slags panel som sitter i den? IPS eller TN osv..? Kunne helst tenkt meg en IPS panel type, men disse er som regel en god del dyrere. Endret 27. september 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Da har jeg bestemt meg.det blir 2232BW pga at den har 2 ms responstid og meget bra anmeldelser.men la meg høre om hvilken skjerm det blir på deg til slutt og om erfaringer med den når du har koblet opp. Endret 28. september 2008 av wassiboy Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Får håpe du blir fornøyd da. Har enda ikke bestemt meg, blir vel å bruke enda litt mer tenketid og research regner jeg med før jeg går til noe innkjøp. Så er bare å komme med erfaringer. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 skal gi tibakemelding om hvordan den er når jeg har fått den Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Bumper tråden. Enda ikke fått kjøpt meg noe ny skjerm, og er fortsatt egentlig helt blank. Så tar fortsatt gjerne imot anbefalinger. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har hatt 2232bw i noen måneder nå. Tviler på at du blir skuffet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå