bodilnf Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Rått, kompromissløst og kontroversielt actiondrama om politiets elitetropp i Rio. Les mer Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Tror jeg skal få med meg denne. Det er jo gjerne slik mange plasser at det ikke er plass for følelser og nåde. Folk dreper vilt, og det er ikke trygt for noen. De fleste filmer nå til dags ender alltid godt, og har noe sukkersøtt med seg på turen. Tror dette kan bli et fint avbrekk. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Filmen er rå, ikke-politisk korrekt, voldelig, velspilt, velskutt og velregissert. Men føles likevel ufullstendig og ustrukturert. Vi kommer knapt under huden på noen av karakterene, og filmen har flere scener og momenter som hverken forteller oss noe om karakterene eller driver historien videre. Dog er mitt største problem med filmen voice-overen. Jeg er helt uenig i at den fungerer. Den er unødvendig, masete og gir oss for mye informasjon. Håper det kommer en Blu-ray versjon med valgfri V.O. Lenke til kommentar
UlrikBGG Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Meget god film dette her! Personlig synes jeg voice-overen funker fint - mye av filmen er klippet og filmet i dokumentarstil (jf. regissørens bakgrunn), og derfor mener jeg at voice-overen kan legitimeres. Med denne "dokumentarstilen" oppnås en kanskje enda mer troverdig og/eller realistisk stil. Ja, filmen tillegger seeren stor tolkningsfrihet når det gjelder karakterer og eventuell "moral", men jeg synes den direkte, dramatiske og nærmes dokumentariske presentasjonen funker glimrende. Man bør uansett få med seg denne her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg