MrVilla Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei der. Jeg har en drøss med feil som kommer opp med pc'en min hvor etter noen restarter så er den helt syk. Feil på alt fra TCPIP, lagringsmedie og skjermkortdrivere. Har sjekket RAM'en med memtest men lurer på om det allikvevel kan være feil på RAM? Noen som har erfart dette? Skal prøve å installere en gang med kun en av brikkene for å se om det kan gjøre utslaget. Det kan jo være mulig at memtest tar feil...... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Da fikk jeg endelig funnet synderen. Det er ram'en som skaper problemer hos meg. Jeg reinstallerte nå med kun brikke "A" og alt gikk fint. La inn drivere og oppdaterte windows uten problemer. Satte i brikke "B" og maskinen rebootet halveis i oppstarten. Tok den ut igjen og maskinen startet opp fint. Da jeg byttet ut brikken og startet opp med kun brikke "B" så startet den også opp fint. Satte i brikke "A" og det gikk fint, men fikk et par småfeil + at lyden forsvant. Slik jeg ser det så virker systemet med kun en brikke, men ikke med begge. Det var de samme problemmene med forrige hovedkort også så jeg anser ikke det som synederen her. Memtest oppdaget ingenting og rapporterte ingen feil, så det er kanskje verd å være obs på at feil kan forekomme selv om man kjører memtest. Tenkte å høre med dem om jeg kan få nye, men er usikker på hvilken brikke som det er feil på eller om det er feil på begge. Tenkte å sende begge og dersom dem ikke finner noen feil på dem så kan dem bare beholde dem så kjøper jeg heller et annet merke neste gang... Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 En midlertidig fix kan være å klokke ned minnet litt. Men det kan jeg ikke fortelle deg hvordan uten å vite hva du har av utstyr. Det er ikke sikkert hovedkortet ditt har denne muligheten heller. De aller fleste minne produsenter bytter uten alt for mye mas. De krver at du sjekker nøye med memtest først. Finn deres online support og gjennomfør prosedyren de beskriver. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Jeg kan teste med å klokke ned minnet litt for å sjekke. Jeg økte volten litt for å se om det hjalp litt, men merker ikke noen spesiell forbedring. Skal kjøre på med memtest litt til med hver brikke i og ved forskjellige oppsette (kun A, Kun B, A og B, og A) for å se om det kommer noe utslag. Dersom memetest ikke viser feil og jeg allikevel får feil så håper jeg dem har bedre verktøy for feiltesting ved fabrikken. Har vært inne på nettsiden deres men må vente til jeg kommer hjem før jeg kan sjekke nummer på brikkene. (Samt ta de siste testene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå