Gå til innhold

Den evige betatesteren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Invite systemet var sikkert for å luke ut flest bugs føøør de fleste hadde det, man fikk det bare man spurte, når det ble åpent fikk mange fler det med en gang...

Folk er late:p

Anywayz, brukt Gmail siden release, beste mail systemet jeg har brukt, ikke en eneste bug/feil siden dag en.

Det kommer stadig noe nytt til gmail, kansje de kan adde version nummer 0.9 som jeg mener det er i (1.0 = Ferdig)

Alpha er noe som er uuuudugelig, betaer i open source og gratis saker funker fett alltid nesten :p

mens spill, prioritære/betalings produkter er som regel ubrukelige @ beta :p

Min mening, ingen fakta, og ser på google som open source, og de har ikke gjort noe som er imot mine meninger om "monopoli" makt misbruk etc, som div andre firmaer driver med, til de gjør noe sånt, finner jeg flest mulige alternativer, bare de ikke blir som windows :p

Lenke til kommentar
Min mening, ingen fakta, og ser på google som open source, og de har ikke gjort noe som er imot mine meninger om "monopoli" makt misbruk etc, som div andre firmaer driver med, til de gjør noe sånt, finner jeg flest mulige alternativer, bare de ikke blir som windows :p

Google er da ikke Open Source, open Source har da ingenting med om utvikleren driver med monopoli og makmissbruk, men derimot betyr det at alle står fri til å laste ned å manipulere kildekoden og dele disse endringene med andre, og eventuelt bidra med dem til det orginale prosjektet.

Lenke til kommentar

Hehe, vel personlig antar jeg at Google rett og slett har insett at ingen programvare egentlig kommer ut av Beta'en. Det meste av programvare er jo så fullt i feil og bugs at det knapt kan kalles en Alpha når det slippes. (Jeg jobber fulltid som programmerer så jeg vet at det er vanskelig å lage feilfri kode).

Personlig ser jeg ikke det store behovet for å kalle noe alpha, beta eller release, men at buildnummer burde være grei skuring. Slipp build nummer 1 for den sagts skyld, det er alltid noen som kan bruke det enda hvor uferdig programvaren er. Måten Google jobber på under utvikligen forestiller jeg har veldig mye "flyt" så ting blir kanskje ikke helt ferdig, andre ting prioriteres og en kreativ prosess i det hele hindrer de å bli skikkelig "ferdig" i henhold til eventuelle krav eller mål som stilles.

Visste ikke at man kan saksøke noen for at det er feil i sw, jeg antar selv alt som kalles "release" inneholder EULAer som fraskriver ethvert ansvar de har for at folk mister data med softwaren sin? Hvis ikke burde vel Microsoft være konkurs nå etter å ha slettet folks data pga taggings-bugs i Home Server?

Så for meg finnes det build nummer og evt de bugs man regner med som er fikset i den kontra den forrige. Alpha, Beta, whatever... software will be software...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...