Gå til innhold

Får investoren alle pengene viss jeg har en ide?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei :) Veit ikke om dette er rett plass og poste, men prøver meg. Viss jeg har en super ide som er noe lignende som nettby også prøver jeg og få en investor til og invistere i prosjektet mitt, er det da vanligvis investoren som sitter igjen med alle pengene eller får fyren bak ideen mere penger en investoren??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man starter gjerne med å etablere en bedrift. Så må du forhandle med investoren hvor mye selskapet ditt er verdt. Det kommer an på hvor god ideen er, hvor mye arbeid du har gjort, hvor mye midler du har investert osv. Jo tidligere stadium du er i, jo vanskeligere er det å få investorer på kroken, og du må nøye deg med lite midler i forhold til eierandelen du må gi fra deg. Det kan godt hende investoren krever 80 % for 1 million kroner, mens du mener oppriktig at den summen bare er verdt 10 %.

Du kan også selge en ren ide (som du har patentert) eller selge rettigheter til å bruke den, og motta royalties. Skal du tjene noe særlig på det skal du ha en veldig god, nyskapende ide. Det må du egentlig ha uansett, om du skal komme noen vei uten enorm innsats i tillegg til selve ideen.

Lenke til kommentar
Hvis, ikke viss. Du får aldri finansiering med sånne skrivefeil.

:devil:

Sucker ;-) Viss er godkjent skrivemåte .

Viss er en godkjent skrivemåte på nynorsk, ikke bokmål , som spørreord !

På bokmål:

Det heter: hvis jeg har en super ide......

Et eksempel på ordet viss: Jeg har en viss erfaring.........

Endret av GD8
Lenke til kommentar
Hvis, ikke viss. Du får aldri finansiering med sånne skrivefeil.

:devil:

Sucker ;-) Viss er godkjent skrivemåte .

Viss er en godkjent skrivemåte på nynorsk, ikke bokmål , som spørreord !

På bokmål:

Det heter: hvis jeg har en super ide......

Et eksempel på ordet viss: Jeg har en viss erfaring.........

Kan du ikke ta et søk på hvis i bokmålsordlisten her: http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html

eller så kan du sjekke denne linken hvor jeg har gjort det for deg: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

Jeppjepp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...