--CAINe-- Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Et firma har det problemet at de har 6 maskiner som de skal bruke mot en 2000 server. Denne serveren har bare 5 lisenser og problemet er da at når nr. 6 logger på så dette en annet ut og da det generelt sett ikke går an å kjøpe nye lisenser til server 2000 så lurte firmaet på om de kunne bare utvide slik at de kunne ha alle 6 på samtidig! Alle maskinene som skal logge på har selvfølgelig lisens for den windowsen som ligger på de. Så er det noen som har et forslag hvordan en kan fikse dette!? Jeg vet at win server 2000 er gammelt og forbi gått, men det kan jeg ikke gjøre noe med siden det ikke er mitt firma og jeg har heller ingenting med det å gjøre generelt! Takk for svar! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Kanskje dette er tingen ? Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Takk for svar... Men jeg tror de håpet på å konventere serveren til at en bare trenger lisens nøkkel på den maskinen som kobler seg til og ikke serveren skal "gi" ut lisens nøkler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå