Akvarius Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jepp, siden damå har fått for seg at min iriver ifp-700 var veldig kjekk er det nok på tide at hun får egen. Dei eg har sett mest på er Ipod Nano 4Gen og Creative Zen XFi. Dog så har eg kun fått trykkt litt på Nano'en. (uten musikk på den) Så, er det noen som har prøvd disse og har nogen meininger om meny systemet? Hadde jo egentlig bestemt at Apple software ikkje skulle på min pc, men det er mulig at eg kanskje må fire på det kravet.. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 P.S. ikke sikkert du trenger å installere Apple Software hvis spilleren støtter USB Mass Storage formatet! Jeg ville iallfall ALDRI kjøpt en spiller som er helt avhengig av en helt egenartet programvare for å virke! Hvorfor ikke kjøpe en iRiver til henne og da? :-) Jeg har fortsatt min Meizu-spiller som jeg er veldig fornøyd med. Den spiller MP3, WMA, FLAC, OGG og WAV i tillegg til video-formatene. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 P.S. ikke sikkert du trenger å installere Apple Software hvis spilleren støtter USB Mass Storage formatet! Jeg ville iallfall ALDRI kjøpt en spiller som er helt avhengig av en helt egenartet programvare for å virke! Hvorfor ikke kjøpe en iRiver til henne og da? :-) Jeg har fortsatt min Meizu-spiller som jeg er veldig fornøyd med. Den spiller MP3, WMA, FLAC, OGG og WAV i tillegg til video-formatene. Er det Meizu M6 (SL) du har? Jeg tror jeg kommer til å kjøpe meg en Sony NWZ-A828 snart, den skal vistnok være veldig bra (Sony'en over kommer også med Bluetooth hodetelefoner, hvis det har noen betydning) Ellers er vel Cowon D2 ganske bra, men det spørs om hun takler touch-screen (Finnes både med og uten DAB-radio) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 For guds skyld, slutt å anbefale hver j**** spiller dere selv har bare fordi dere synes den er fin. Her har vi en person som spør om en spiller med godt menysystem, og han får anbefalt spillere basert på filstøtte, bluetooth hodetelefoner og radio??? @ Akvarius: Er eneste kriteriet du har godt menysystem? isfåall, er det riktig å konkludere med at fruen din er mindre begavet teknisk og trenger idiotsikre løsninger? isåfall bør du droppe itunes da det ofte forvirrer mer enn det hjelper. Ipod sitt menysystem er dog ganske idiotsikkert om hun klarer å få inn musikk. Creative har også ganske idiotsikre menyer, og er enklere å få inn musikk (med enkelt sikter jeg til stereotypiske kvinnfolk som har oppdaget limewire og tror det er frelse på jord, og dermed er god for å flytte mp3 filer rundt). Både apple og creative sine spillere pleier dessuten å ha norske menyer. ingen av selskapene lager noen spillere som er særlig gode dog (har ikke prøvd ipod nano 4g enda men tviler på den er mye bedre enn forgjengerne), men er ikke sikkert det betyr mye for vedkommende om ho blir imponert av en åregammel iriver uten fargeskjerm hvis du vil ha noen konkrete forslag til spillere, kom med flere kriterier. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Veeel, kan være enig i en ting. Bluetooth-støtte for hodesett er ikke noe must ettersom det gir vesentlig dårligere lyd enn «wired» hodesett. Uansett vil jeg påpeke overføringsteknikk til og fra spilleren. Dette har ikke noe med «filformatet» slik det blir nevnt lengre opp her, men HVORDAN filsystemet virker og overføres mellom ulike operativsystem og standarder. USB Mass Storage er å satse på. Fordel? Ingen drivere trengs og du kan bruke minne/HD på spilleren til å lagre data på om du vil. Eksentrisk? Neida, slettes ikke, bare nyttig. Og jeg undervurderer IKKE jentekjæresten i dette tilfellet! Videre er det vanskelig å anbefale en spiller basert på sin egen brukeropplevelse. Vi ser jo hvor langt vi kommer med det oss mennesker i mellom. Det er SVÆRT forskjellig smak der ute! Et godt utgangspunkt i anbefalingen til han som skal kjøpe spiller til dama blir derfor å anbefale noe i faktisk kjenner til fra før - i form av våre egne spillere. Som vi vet er kompatible med det meste, har god lyd, er driftssikre. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Veeel, kan være enig i en ting. Bluetooth-støtte for hodesett er ikke noe must ettersom det gir vesentlig dårligere lyd enn «wired» hodesett. Uansett vil jeg påpeke overføringsteknikk til og fra spilleren. Dette har ikke noe med «filformatet» slik det blir nevnt lengre opp her, men HVORDAN filsystemet virker og overføres mellom ulike operativsystem og standarder. Jeg mener at det bare er ett pluss å kunne bruke bluetooth hodetelefoner, ikke at det er best å bruke det hele tiden. Det går jo fint an å bruke vanlige hodetelefoner på spilleren Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 De magiske 99.9% av befolkningen som har normalt forhold til lyd klarer seg fint med bluetooth om sender og mottaker har kvalitet. Merker minimalt forskjell når jeg bruker sony a828 i max quality modus sammen med sony ericsson mbr-100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå