Robocoop Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Du må enten fjerne mappen lib/modules/DIN_KERNEL/kernel/drivers/net/wireless/rt2x00 eller blackliste modulene i mappen, merk at rt2x00-mappen vil dukke opp igjen ved kerneloppdatering. EDIT:Du trenger også firmware. Så firmwaren til ruteren må byttes ut? Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Litt usikker ang. firmware, du får prøve uten først (firmware til nettverkskortet). Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Jeg gir opp. build-essential linux-headers-$(uname -r) pluss..... Define the GCC and LD of the target machine define the compiler flags CFLAGS modify to meet your need. Dette er for kompliserte instruksjoner. Får de det til å virke sjøl lurer jeg på........................... Glad jeg har kabel. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg bruker ikke Ubuntu, men bare for å teste lastet jeg ned kildekoden. tar xvjf 2007_1220_RT2870_Linux_STA_v1.2.1.0.tar.bz2 cd 2007_1220_RT2870_Linux_STA_v1.2.1.0 make Fungerte fint her, nå kan jeg ikke sjekke om det faktisk fungerer da jeg ikke har maskinvaren, men alt kompilerte uten noen feilmeldinger. Hvis det over ikke fungerer hos deg kan det hende at kernelen til Ubuntu er for ny eller for modifisert(?). Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg bruker ikke Ubuntu, men bare for å teste lastet jeg ned kildekoden. tar xvjf 2007_1220_RT2870_Linux_STA_v1.2.1.0.tar.bz2 cd 2007_1220_RT2870_Linux_STA_v1.2.1.0 make Fungerte fint her, nå kan jeg ikke sjekke om det faktisk fungerer da jeg ikke har maskinvaren, men alt kompilerte uten noen feilmeldinger. Hvis det over ikke fungerer hos deg kan det hende at kernelen til Ubuntu er for ny eller for modifisert(?). Den kompilerer ikke rent på Hardy Heron, det er en del av problemet. I tillegg må trådstarter ha build-essential og muligens kernel-headers installert for å bygge kjernedrivere. Kjenner jeg deg rett har du alt du trenger for å kompilere drivere på plass allerede, i motsetning til trådstarter. Patch for driveren er lagt ut, med et par glipp'å'glim linjer her:http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=480...amp;postcount=6 Altså et par linjer mer enn du indikerer, men fortsatt gjort på et par minutter. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Så grei ut de instruksjonene, trådstarter får laste ned patchen (må hvis være medlem av forumet for å laste ned) og kjøre hver enkelt kommando. Merk at 'make' må kjøres som root, da make vil kopiere noe filer på /, ser også at patchen skal patches utenfor kildekodemappen, litt merkelig, men hvis det ikke fungerer så gå inn i mappen og kjøre samme kommando. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har den nyeste 8.04 og kompileringen gikk greit såvidt jeg kan forstå. Problemet var at det hang seg og det lyste aldri på kortet. Da jeg prøvde på nytt så kom ikke "wireless network" opp i det hele tatt. lsusb viste faktisk ikke kortet heller, nå sist, men det gjorde det første gangen. En annen ting som er litt rart er at jeg iølge readme skulle kopier en fil til /etc/wireless/rt2870sta Men den katalogen finnes ikke...... Jeg opprettet den for å prøve om det var grunnen, men det gikk ikke. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Fra mappen: sudo mkdir -p /etc/Wireless/RT2870STA sudo cp RT2870STA.dat /etc/Wireless/RT2870STA/ Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Fra mappen: sudo mkdir -p /etc/Wireless/RT2870STA sudo cp RT2870STA.dat /etc/Wireless/RT2870STA/ Jeg vil tro dette ligger i patch'en. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Nå virker det. Jeg prøvde på nytt siden det hadde gått litt tid og skrev også inn noen ting i RT2870. DAT fila, noe det ikke har stått noe om i instruksjonene fra Ralink. Kanalnummer, encryption type og passord la jeg til der. Om det var nødvendig? Hvem vet, men det fungerer for første gang. Endret 20. desember 2008 av Robocoop Lenke til kommentar
Smif Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Godt å høre. Så da ryker windows ut viduet og opp i pipa? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Godt å høre. Så da ryker windows ut viduet og opp i pipa? Det kan jo godt hende. Dessverre så må jeg kompilere modulen hver gang jeg slå på pcen for å få trådløst. Det står noe om å legge til "alias ra0 ...." i en fil for å få autoboot. Hva betyr det ? Skal jeg skrive selve ordet alias. Har dere noen tips til å få ting opp automatisk? EDIT: Nå kommer det opp en password request, og så kobles jeg til, men jeg må ha USB sticken frakoblet under boot og så sette den inn etterpå. Greit nok for min del, men ikke ideelt. Noe er nok feil, men RALINK instruksjonene er dårlige. De skrev at man skulle kjøre bare "make" - ingenting om "make install" som var nødvendig. Det er dårlig og gjør det håpløst for en som ikke jobber med data og kjenner alle kroker og knirker, noe jeg ikke gjør. Endret 22. desember 2008 av Robocoop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå