cyberjojo Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Vet ikke om ønske mitt er så spesielt, men jeg trenger ett php script som kan styre innlogging på følgende måte.. Bruker må legge inn * Brukernavn * Brukerident (medlemsnr) * Passord Grunnen til at jeg legger ut et spørsmål her er at jeg finner ingen som kan matche mine behov. I de fleste script, ligger det mulighet for å "lage" en konto selv (joomla etc) Jeg trenger mulighet for å "søke" om konto, men at den må godkjennes av admin før konto blir laget. Brukernavn og ident må macthes opp mot mySql database.. Noen som har noen ide? Takker Endret 25. september 2008 av cyberjojo Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei! Den eneste forskjellen på de scriptene du har sett på og det du trenger er at de andre sjekker brukernavn opp mot passord og det du trenger er et script som validerer brukernavn opp mot brukerid som igjen må stemme med passord. Har ikke dette for hånden, men kanskje det gir en liten pekepinne... Lenke til kommentar
hallegyn Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg trenger mulighet for å "søke" om konto, men at den må godkjennes av admin før konto blir laget. Brukernavn og ident må macthes opp mot mySql database.. Kan sikkert gjøres med andre cms-systemer også, men i MODx, som jeg har brukt en del, tror jeg det er så enkelt som å la brukere lage sine egne kontoer, og bare sørge for at alle interne sider krever at brukeren er medlem av en eller annen gruppe som nyopprettede brukere ikke er i. Dvs: Brukeren kan lage en egen konto (den blir opprettet uten at admin må godkjenne), men den nye brukeren får ikke tilgang til noenting før admin har lagt vedkommende til i en gruppe som gir tilgang. Du finner MODx her. Du kan teste det gratis her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå