Gå til innhold

Star Wars Force Unleashed. Skuffet -SPOILERS-

Anbefalte innlegg

Ja, dette er for de som har rundet spillet, eller som ikke har lyst å få en del av historien "spoilet"

Jeg er skuffet fordi:

-Lasersverdet var ekstremt undervurdert

-Cutscene gikk veldig mye i det samme

-Frustrerende gameplay annenhver oppdrag

-Historien tok en hinsides 'turn', og hovedpersonen ble snill?! Her hadde jeg riktig nok forventet død og fordervelse over rebellene, men i stedenfor får jeg servert en "wannabe superevil sith-turn-into-a-somewhat-jedi"

Dette ble for mye for meg. Og det ga jo ikke logikk, for fyren hadde jo vært 9 år hos Darth Vader, men han såg jo ikke det minste ond ut engang (og det var en smule for lett å vende ham om), bortsett fra en oppskrytt armor, og eyecandy lasersverd.

Dette var riktig nok noe jeg synest, og mange vil være uenige med meg

Hva synes dere? Dette var ikke en post for å syte over spillet (ok, der løy jeg.. Måtte få ut litt frustrasjon da :D), men (også) for å sjekke deres meninger.. Ser mange er positive til spillet, og det skal de få lov til å være uten at jeg skulle bry meg så alt for mye.

Så, skuffet, eller fornøyd?

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er skuffet fordi:

Går utifra at du mener at det var for svakt her? Jeg fant meg selv bruke lasersverdet så og si halvparten av tiden, som er relativt balansert?

Kan du spesifisere? Jeg har ikke lagt merke til dette

Noen av bossene er frustrerende før man finner ut mønstret de bruker, bortsett fra det så kom jeg ikke over noe.

-Historien tok en hinsides 'turn', og hovedpersonen ble snill?! Her hadde jeg riktig nok forventet død og fordervelse over rebellene, men i stedenfor får jeg servert en "wannabe superevil sith-turn-into-a-somewhat-jedi"

Dette ble for mye for meg. Og det ga jo ikke logikk, for fyren hadde jo vært 9 år hos Darth Vader, men han såg jo ikke det minste ond ut engang (og det var en smule for lett å vende ham om), bortsett fra en oppskrytt armor, og eyecandy lasersverd.

Hovedpersonen ble vel aldri snill? Du kan ta en lightside og en darkside ending. Bortsett fra det så blir han ikke snill, han blir sint på Vader. Det er vanlig mellom sith - apprentice forhold at de hater hverandre og til slutt dreper en av hverandre. Han ble jo tross alt "drept" av Vader som gjorde han mer tvilsom, men likevel lojal mot Vader helt til slutten.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Jeg er skuffet fordi:

Går utifra at du mener at det var for svakt her? Jeg fant meg selv bruke lasersverdet så og si halvparten av tiden, som er relativt balansert?

Kan du spesifisere? Jeg har ikke lagt merke til dette

Noen av bossene er frustrerende før man finner ut mønstret de bruker, bortsett fra det så kom jeg ikke over noe.

Hovedpersonen ble vel aldri snill? Du kan ta en lightside og en darkside ending. Bortsett fra det så blir han ikke snill, han blir sint på Vader. Det er vanlig mellom sith - apprentice forhold at de hater hverandre og til slutt dreper en av hverandre. Han ble jo tross alt "drept" av Vader som gjorde han mer tvilsom, men likevel lojal mot Vader helt til slutten.

Lasersverdet er jo kjent for så å si kutte problemene i to. Problematisk, når du må hugge 2-3 ganger på en vanlig imperial soldier. Her kunne jeg nok tenkt meg litt mer kraft i sakerne!

Cutscene: Eller, det ble feil ord.. Kampsekvens. Altså, når du avslutter en kamp med en sterkere fiende, så kommer du inn i en filmaktig ting. Hos rancorene ble jeg mildt sagt dritlei. Det er litt arbeid å lage til sikkert ja, men skal det være så skal det være (likte dog når man "pakker sammen" de robotene som går på to føtter)!

Fiendtlige sjefer var mitt minste problem.. Problemet mitt var sanne ting som å dra ned destroyeren i nest siste oppdrag eller hva det er. Da klikket hele dritten, og jeg måtte holde på å finpusse i 10 min, for om jeg gjorde akkurat som instruksjonene sa, så funket det ikke. (tuller ikke.. Hadde to kompiser der som hadde spillt spillet før, og de visste pokker ikke hva som skjedde).

Lojal var han, og han hjalp rebellene også.. Og når han presterer å bli kalt en jedi (det var i en kamp. Kommentar fra en fiende) så begynner jeg å lure! Han var bare ikke så bad som han burde vært

Jeg sier ikke at spillet er dårlig (selv om jeg har argumentert veldig mye for det). Det var veldig bra sann sett, men jeg ble sittende igjen skuffet over ting som rett og slett dro litt ned på spillet.

Karakteren jeg gir spillet ligger vel på mellom 6-7 ut av 10

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne med dette spillet, jeg liker det litt med hater det samtidig stort!

Har Xbox360 versjonen og spiller på medium, er kommet til Death Star banen ved laseren.

Det negative :

-At det skal loade så inni gampen mye, hver bidige gang du går inn og ut av alle menyene. Dette gjør man jo hele tiden, siden man skal bruke force poeng, endre klær/lightsabers, etc.

Hele interfacet med disse tunge menyene er en total tragedie. Virker som om menysystemet er laget av Digital Eclipse som gir ut en masse gammelt kvaps på Xbox Live Arcade.

-Sam Witwer som spiller Starkiller, høres ut som om han stort sett har kjedet seg ihjel når han spilte inn sin voice-over.

-Bruk av 'the force' er veldig unøyaktig når man vil løfte eller zappe noen. Man treffer ofte noe annet enn det man prøver på.

-Noen bosser og situasjoner er håpløst vanskelige, slik at det ikke blir noe gøy. Star Destroyeren er legendarisk. Folk kan bruke et par timer her, jeg personlig ødela kontrolleren ved å hive den i asfalten i ren frustrasjon.

-Hvorfor er det ingen multiplayer på dette ? Spillet kommer jo fra de samme som gav ut den legendariske Jedi Knight serien på pc. Tragisk!

-Når du blir skutt på med hardt skyts, skal Starkiller skli langs gulvet så inni gampen lenge før han kan reise seg og du igjen får kontroll, frustrasjon frustrasjon!

-Bugs! Jeg har ved flere anledninger klart å sette meg fast i landskapet. Ble da nødt til å restarte fra siste checkpoint for å komme meg løs.

Hva liker jeg ?

- De filmatiske animasjonene mellom hvert oppdrag.

- Gøy å leke seg med 'the force'.

Dette var 549 kroner jeg kunne ha spart meg for. Dette ryker ut på Finn.no straks jeg har gjennomført det.

Edit; Skrivefeil

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Hmm, da skal jeg spille slutten enda en gang, men det igjen blir litt rart.

Darth Vader dør? Men, det er jo lenge igjen til han skal dø ifølge den "vanlige" SW historien.

Digitize, du tar for deg mange ting som også står veldig sentralt for meg!

"-Bruk av 'the force' er veldig unøyaktig når man vil løfte eller zappe noen. Man treffer ofte noe annet enn det man prøver på."

Så-blodig-sant! Har søren meg aldri opplevd noe som har vært mer makkverk.

Og som du også sier, når du blir slått i bakken, så ligger han der bare og koser seg godt og lenge, såpass lenge at om du har noe på størrelse med en rancor/robot, så kan du legge fra deg kontrollen og se på at du dør.

Og nå kommer jeg på en ting til.. Jeg satt og ble halveis mobbet pga at jeg bommet så inni hamperævva mye, hvorfor? Fordi det bedrittne targetsystemet eier ikke den minste form for logikk. Har du et target, kan du heller ikke skifte, uten å slippe knappen, knote deg frem til et tilfeldig (det er helt umulig å treffe med mindre du er i et gigantisk helt tomt rom, med deg - og en fiende.. Face it!) mål, og satse på at du har funnet gullkista!

De kunne jaggu meg ha fikset på det. Target, ok! Men du skal da få lov til å velge ett nytt target ved å bruke pil venstre, høyre, eller noe, istedet for å bare ha lock-on uten mulighet for å velge noe nytt. Jeg hadde noen comboer som krevde lock-on, brukte jeg de mer en en gang? Nei!

Lenke til kommentar

Hvis du kan putte "Spoiler" i trådens navn så slipper vi å skrive i spoilertagger, blir så slitsomt og rotete. Hvis ikke personen har skjønt det før nå så fortjener han det i såfall.

Lasersverdet er jo kjent for så å si kutte problemene i to. Problematisk, når du må hugge 2-3 ganger på en vanlig imperial soldier. Her kunne jeg nok tenkt meg litt mer kraft i sakerne!

Hadde lightsaberen vært så kraftig ville det ikke vært nødvendig å bruke force. Meningen er å finne et balansepunkt mellom de to slik at man bruker begge. Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på? Hadde forstått deg om du spiller på Sith Master.

Cutscene: Eller, det ble feil ord.. Kampsekvens. Altså, når du avslutter en kamp med en sterkere fiende, så kommer du inn i en filmaktig ting. Hos rancorene ble jeg mildt sagt dritlei. Det er litt arbeid å lage til sikkert ja, men skal det være så skal det være (likte dog når man "pakker sammen" de robotene som går på to føtter)!
Du er "dømt" til å komme over samme kampsekvens to eller tre ganger i et slikt spill, se feks. på God of War.

Fiendtlige sjefer var mitt minste problem.. Problemet mitt var sanne ting som å dra ned destroyeren i nest siste oppdrag eller hva det er. Da klikket hele dritten, og jeg måtte holde på å finpusse i 10 min, for om jeg gjorde akkurat som instruksjonene sa, så funket det ikke. (tuller ikke.. Hadde to kompiser der som hadde spillt spillet før, og de visste pokker ikke hva som skjedde).
Går utifra at du snakker om tekniske feil her? Noe jeg er enig at er uakseptabelt. Jeg var heldigvis en av de heldige og har enda ikke fått noen store bugs bortsett fra et par fiender som er blitt udødelige.

Lojal var han, og han hjalp rebellene også.. Og når han presterer å bli kalt en jedi (det var i en kamp. Kommentar fra en fiende) så begynner jeg å lure! Han var bare ikke så bad som han burde vært

Meningen er å gi karakteren litt liv og troverdighet. Han hjelper ikke akkuratt rebellene, han skaper rebellene. Dette har ingenting med å være snill.

Darth Vader dør? Men, det er jo lenge igjen til han skal dø ifølge den "vanlige" SW historien.

Han dør kun hvis du tar darkside-endingen, som jeg er enig i deg at er ganske...kjedelig i forhold til de andre. Denne slutten er en spin-off, tror de bare valgte å ha den for prinsippet å kunne velge.

Jeg hadde noen comboer som krevde lock-on, brukte jeg de mer en en gang? Nei!
Finnes det? Jeg har spilt gjennom spillet på alle vanskelighetsgradene bortsett fra Sith Master der jeg er litt under halveis og har ikke sett dette før. Jeg er enig at targetingsystemet er dårlig, det kunne vært bedre. Likevel har jeg klart å venne meg til å bruke det, og er ikke fullt så ille lenger når man kjenner "feelingen" av hvor det går galt. Det største problemet er når man skal kaste ting, da kan de merkeligste ting skje. Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Er ikke begge sluttene light-side? I den "ekte" slutten ofrer han seg selv til fordel for de andre.

I den alternative slutten tar han knekken på Vader, men greier ikke å redde de andre i tide, men prøver allikvel å ta knekken på Sidious.

Så konklusjon; Begge er light-ending, dog den ene er mer deprissiv enn den andre.

Lenke til kommentar
Er ikke begge sluttene light-side? I den "ekte" slutten ofrer han seg selv til fordel for de andre.

I den alternative slutten tar han knekken på Vader, men greier ikke å redde de andre i tide, men prøver allikvel å ta knekken på Sidious.

Så konklusjon; Begge er light-ending, dog den ene er mer deprissiv enn den andre.

Han gir inn for hatet = darkside. Det at han angriper Sidious har ingenting med at han er snill, bare at han er sint på han (som nevnt, vanlig at sith apprentice dreper deres master). Dessuten ender han også opp som Sidious' nye apprentice.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Ja, men han hadde allikevel muligheten til å først drepe Koda, men valgte å ikke gjøre det. Dessuten roper han "NO" når han ser sin avdøde venn, etter å ha blitt kastet gjennom vinduet. Det vil jeg heller kalle at han tok en feil avgjørelse, men allikevel som god.

Selv om Siths er onde betyr det ikke at de ikke har venner. Synes ikke det er tilstrekkelig for å kalle det "light side". Den viktigste forskjellen mellom de er: Han gir etter hatet og prioriterer Vader først(Dark Side).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...