Gå til innhold

Gmail javaprogram og Nokia 5310

illbeback

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt et Gmail javabasert program som jeg installerte på min gamle Nokia 5300 i to år nå.

Jeg har kjøpt meg en Nokia 5310 nå og når jeg prøver å få brukt det får jeg denne beskjeden:

java.lang.Illegal.

State:exception

Cause: unknown

Jeg installerte programmet fra http://gmail.com/app både fra mobilnettleseren min og fra Opera mini.

Hva som er galt? Hvorfor vil det ikke fungere?

Hadde aldri problemer med min gamle 5300. Noe galt med Java på 5310?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samma problem på min nya Nokia 6500 Slide. Hade en annan 6500 Slide i ett år och använde Gmail dagligen utan problem, men med min nya får jag samma nätverksfelmeddelande som du:

java.lang.Illegal.

StateException

Cause unknown

Har återställt fabriksinställningarn. Har uppdaterat programvaran. Har provat olika versioner av Gmail-klienten(1.1.1 och 1.50). Har kollat inställningarna med min mobiloperatör. Inget fungerar. Har varit i kontakt med Nokia och de vet inte vad som är problemet. Har letat på Internet utan annat resultat än att jag nu vet att jag inte är ensam om problemet... IRRITERANDE! Ingen som har någon idé om vad problemet kan bero på?

Lenke til kommentar
Har samma problem på min nya Nokia 6500 Slide. Hade en annan 6500 Slide i ett år och använde Gmail dagligen utan problem, men med min nya får jag samma nätverksfelmeddelande som du:

java.lang.Illegal.

StateException

Cause unknown

Har återställt fabriksinställningarn. Har uppdaterat programvaran. Har provat olika versioner av Gmail-klienten(1.1.1 och 1.50). Har kollat inställningarna med min mobiloperatör. Inget fungerar. Har varit i kontakt med Nokia och de vet inte vad som är problemet. Har letat på Internet utan annat resultat än att jag nu vet att jag inte är ensam om problemet... IRRITERANDE! Ingen som har någon idé om vad problemet kan bero på?

Jeg kikket på nettsidene til Gmail og det sto der at man trenger en Verisign sertifikatt som telefonen ikke har. Kan det være det årsaken til at det ikke funker? Foreløpig leser Gmailen min via wap. Kjipt, men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre.

Fra Gmail sin nettside:

What are the Gmail application requirements?

To use the Gmail application, you'll need:

* A mobile device that supports Java ME (J2ME), MIDP 2.0

* A data plan

* The Verisign Class 3 public certificate with serial number '70:BA:E4:1D:10:D9:29:34:B6:38:CA:7B:03:CC:BA:BF' on your device.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

java.lang.Illegal.

StateException

Cause unknown

Jeg kikket på nettsidene til Gmail og det sto der at man trenger en Verisign sertifikatt som telefonen ikke har. Kan det være det årsaken til at det ikke funker? Foreløpig leser Gmailen min via wap. Kjipt, men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre.

Fra Gmail sin nettside:

What are the Gmail application requirements?

To use the Gmail application, you'll need:

* A mobile device that supports Java ME (J2ME), MIDP 2.0

* A data plan

* The Verisign Class 3 public certificate with serial number '70:BA:E4:1D:10:D9:29:34:B6:38:CA:7B:03:CC:BA:BF' on your device.

Problemet löst. Laddade ner den generiska versionen av Gmail app 1193 på länken nedan och det funkar( dock inte helskärm):

http://m.google.com/app/v1.5.0.1193/L2/googlemail.jar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2312343

Kan dere ikke bare slå på imap støtte på gmail hos dere og deretter bruke telefonens innebygde epostleser?

Gmail støtter push også nå, så mailene mine kommer faktisk på tlf først, så på pcen :)

Endret av Slettet+2312343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...