Gå til innhold

Wanted suger veldig mye

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å like actionfilmer med masse urealistisk action og klisjeer. Jeg vet mange andre gjør det også. Når det kommer en film fullt av dette og kjente skuespillere, hvorfor skulle man ikke elske den da?

Det er det de som lager filmen tenker. De tenker at folk, etter å ha sett forskjellige filmer som er bra, fanger opp flere av faktorene som gjør disse filmene bra. Men vi fanger ikke opp hvorfor de er der, vi bare forbinder dem med ting som gjør filmer bra. Og når Wanted kommer, med alle disse tingene og bare slenger de ut på lerretet kan vi ikke gjøre noe annet en å elske filmen.

Da jeg så traileren, bare "wooooow, shiiit den må jeg se ass! akkurat midt i blinken for meg!". sånn tenkte sikkert du og. Og da er det bare å sitte å se på actionen og følge med på filmen for å kunne gå ut av kinosalen og bare "heftig film". Spesielt når de har lagt til en så kul kommentar på slutten oppfulgt av kul musikk på rulleteksten.

og når man snakker om film etterpå kan man si at man liker den, fordi den skal representere din filmsmak. at du ikke bare er en filminteressert som liker gamle klassikere osv, men hvis du sier du liker Wanted da holder du opp et flagg og viser at du digger actionfilmer selvom de er veldig urealistiske osv.

Men egentlig blir du lurt. Du blir lurt til å tro du liker den. Fordi den inneholder ting som du liker fra andre filmer. Urealistiske og heftige actionscener, en vanlig person som egentlig er veldig kul men som likevel er en taper, hevner seg på vennen sin, angelina jolie, hemmelig klubb, med kule medlemmer, jeg kan ramse opp evig, men jeg sier bare ikke la deg lure til å tro du har likt den.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og det virker som det med skruende kuler er sånn nøkkelgreie for at de vinner og sånn, og ikke bare en kul ting. At poenget med filmen er at de har sånn hvit greie de bader i og sånne kuler som kan snu, og det er det som filmen handler om. Akkurat som jedi-power eller noe.

Hvor er det de ville med det? Og hva villde de med alle personene som var i den klubben dems. Bare plutselig er man der og alt er en selvfølge? Alt er så ufulstending.

Den filmen fikk meg til å forstå hvor mye viktig som skal til for å lage en bra film. Og hvor lett det da er å bare drite i alt det, og lure kjempemange.

Jeg er ikke imot bruk av klisjeer eller noe, men det blir brukt utrolig dårlig og ufulstendig.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Det er det de som lager filmen tenker. De tenker at folk, etter å ha sett forskjellige filmer som er bra, fanger opp flere av faktorene som gjør disse filmene bra. Men vi fanger ikke opp hvorfor de er der, vi bare forbinder dem med ting som gjør filmer bra. Og når Wanted kommer, med alle disse tingene og bare slenger de ut på lerretet kan vi ikke gjøre noe annet en å elske filmen.

Dette henger ikke på greip hos meg. Jeg veit stort sett hvilke faktorer og elementer som gjør at jeg finner en actionfilm fornøyelig.

men jeg sier bare ikke la deg lure til å tro du har likt den.

Så hvis man ender opp med å like Wanted, så liker man den egentlig ikke? Jeg tror det heller er slik at det er du som har problemer med å få ned på papiret hva du ikke likte med filmen, enn at andre nærmest blir hypnotisert til å synes Wanted er bra saker.

Lenke til kommentar

Enig at wanted suger. For det første: Den var veldig urealistisk (Kunne vært greit, men ikke så fake som dette)

for det andre: jeg fikk egentlig ikke helt tak på historien... Skjønte jo hva som var poenget på en måte da.. men historien hoppå framover og litt bakover.. plutselig var han hjemme igjen da han hadde falt med toget ned minst 200 meter i vannet.. Hvordan han kom seg opp, fikk vi aldri se

Lenke til kommentar

Nja synes ikke filmen var så veldig god men den var ikke akkurat sånn som jeg hadde ventet meg. trailerne var veldig veiledende å var på mange måter "kulere" en selve filmen, likte egentlig ikke den måten de prøvde å gi filmen skikkelig innviklet, "mindblowing" handling.

Dog så var den siste action scenen kanon, minte meg om den action scenen i banken/flyplassen(?) på Matrix 1.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at filmen er veldig dyp, eller har spesiell bra historie. Men alikevel har den noen av de heftigste stuntene jeg noensinne har sett i en film, og filmen var jo rett og slett rå. Det er helt klart en av de bedre action filmene jeg har sett på lenge, men såklart er jo ikke dette en film som kan sammenlignes med The dark knight eller Iron man osv

Lenke til kommentar

de prøver utrolig mye de ikke får til. En sånn dyp handling, også går han imot dem på slutten fordi han fyren er egentlig faren hans. Vi tror det er skikkelig bra, fordi det høres skikkelig bra-film ut. Men de fikk det ikke til å funke engang.

Og det høres jo fett ut det med rotter med bomber på ryggen, men det passer ikke inn. Hadde det vert i en sånn film som shoot'em up eller transporter eller noe hadde det vert fett. Men det er bare noe som høres kult ut, og de greier ikke gjøre det kult, fordi de vet ikke hvor de vil med det?

Hele filmen vet ikke hvor den vil, men har bare tatt med masse dritt som høres kult ut for å lure oss til å tro at vi liker den, men de får ikke noe av det til å fungere som i en bra film. Men det glemmer vi fordi vi tror vi liker den.

Lenke til kommentar

jeg er helt enig med trevakt.. jeg ble lurt til å tro at den var bra, da jeg så den ferdig tenkte jeg: "shit, heftig mye fet blæsting ass." men da jeg tenkte over det nøye så innser jeg at den egentlig suger... veldig skuffet, de kunne gjort et slikt konsept myye myye bedre

Lenke til kommentar

det er veldig bra at du forstår hva jeg mener. fordi du likte den først. det er vanskelig å omstille seg. men jeg tror det kan gjøre at du forstår hva jeg mener, i forhold til de som aldri har likt den. de kan ikke forstå det. jeg håper mange som liker den forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...