Rincewind76 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har nettopp installert Vista 64 på en nybygd PC. Her har jeg satt inn fire disker: 2 nye 500GB disker, og to gamle. Problemet er at disk nr 2 (ny, upartisjonert/uformatert 500GB) ikke dukker opp i utforsker. Den kommer opp i bios, og den kommer også opp i enhetsbehandling, men under "volumer" i enhetsbehandling står type som "Ukjent", status som "Ikke initialisert" og partisjoneringsmetode som "Gjelder ikke". Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette? I tillegg ramler disker og partisjoner inn i utforsker i tilfeldig rekkefølge mtp stasjonsbokstaver. De er fysisk koblet til SATA-portene på HK i den rekkefølgen jeg ønsker. Hvordan kan jeg endre på dette nå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Start diskbehandling. ( høyreklikk min datamaskin på skrivebordet og velg behandle) Høyreklikk helt til venstre (i den lille rektangulære ruta) på disk # 2 og velg initialiser . Etter dette kan du lage partisjon/format og tildele stasjonsbokstaver også i diskbehandling ved å klikke i disk area ruta. Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ahhh, så det er en feature, ikke en feil... Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Blir ikke noe stasjonbokstav automatisk på en ny disk som ikke har filsystem. Det er forøvrig samme fremgangsmåte i Windows2000/Windows XP . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå