Gå til innhold

Recovery console - finner ikke harddisk

MikeB

Anbefalte innlegg

Får ikke startet XP, sikkerhetsmodus virker ikke, har lastet og brent en Recovery console CD, men når RC er i drift finner den ikke HD som skal ligge på C:>.

Hvordan kan jeg få tilgang til HD? Når jeg får tilgang skal jeg kjøre fixmbr og fixboot for å rydde opp i sector trøbbel.

PS: Jeg kan laste inn Linux, og da får jeg tilgang til HD

Endret av MikeB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MUlig at Linux laster inn en driver som Recovery Console ikke gjør. Men det er jo bar et lite skudd i blinde.

Ja, det ser slik ut siden jeg har bruk den til å redde ut alle filer. Men den hjelper meg vel neppe mht å få igang windows igjen ...

Jeg må først få tilgang til C:\ slik at jeg kan få satt igang oppretting av boot sector, etc

Lenke til kommentar

Får ikke tilgang til harddisk (C:\) via recovery console. Antagelig har jeg noen feil med boot sektoren. Må få tilgang til C:\ slik at jeg får kjørt chkdsk fixmbr og fixboot

Tiltak ==> Kan jeg ta ut HD og sette den inn i en annen PC og kjøre chkdsk fixmbr og fixboot? Kan det hjelpe??

Lenke til kommentar

Du beskriver svært lite om hva problemet er, og da er det vanskelig å komme med forslag.

Har du noen spesiell grunn til å tro at FIXMBR og FIXBOOT skal hjelpe? FIXMBR skriver bare ny bootkode, det er jo enkelt å se om man trenger det eller ikke.

Har du et hovedkort som trenger drivere for å instalere XP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...