Gjest Gjest_Utlending Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er utlending selv, så bare det er sagt:) Eller at ei jeg holdt på med en gang sa hun ikke ville ha noen kjæreste, og noen uker etterpå hadde hun funnet seg en annen. Så? Det er vel ikke slikt at hun ikke kan like / forelske seg i en annen? Du er sikkert sjekk, snill bla bla, men hun likte ikke å være sammen med deg, bare godta det da. Kanskje hun bare ville være venner.... og nå har du sikkert en venn mindre:P Eksen min og HELE familein hennes var rasister. Jeg var sammen med hun i ca 6 månder og alt gikk fint. Pleide faktisk å besøke mora hennes (som var veldig rasist i følge sin egen datter) veldig ofte og alt gikk fint. Etter at forhodlet vårt var over, var de litt mindre rasister. Samme om en er rasist eller ikke, liker hun deg så liker hun uansett om du er bleik, hvit, brunn eller svart. Skulle ønske at vi utlendinger ikke hadde den der "rasist stempel". det er sååååå irriterende som det bare går an. Må bare si at jeg kjenner mange norske som kan desverre ikke si sin mening om utlendinger for de er redde for å bli stemplet som rasister (vi har felles venner som kan fort dra frem rasist stemplet) IKKE SKYLD PÅ RASISMEN!!! Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Skulle ønske at vi utlendinger ikke hadde den der "rasist stempel". det er sååååå irriterende som det bare går an. Må bare si at jeg kjenner mange norske som kan desverre ikke si sin mening om utlendinger for de er redde for å bli stemplet som rasister (vi har felles venner som kan fort dra frem rasist stemplet) IKKE SKYLD PÅ RASISMEN!!! (Jeg er ikke utlening, men er enig det der) Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Man er ikke nødvendigvis rasisst om en ikke faller for visse mennesker. Personlighet har mye og si, vertfall når en blir eldre, men utsene har litt og si det også. Noen liker blonde, andre rødhårette, feite tynne sporty osv. Da er det jo også natrlig at hudfarge kan ha noe og si, uten at en trenger og hate den type mennesker av den grunn. I tilleg så vokser en opp med hovedsakelig hvite folk rundt seg i norge, og en blir jo litt påvirka av det. Samme som mange blir påvirka av media att bein tynne jenter er mest sexy. Ja det får være grenser til hvor politisk korrekt det går ann å bli. Skal det være "lovlig" å foretrekke noen pga utsende må jo en selfølgelig anta at hudfarge faktisk spiller en rolle for noen.. Syntes du har et bra poeng og er helt enig i at om en hudfarge tenner en så betyr det ikke at vedkommende hater de etniske gruppene som har den hudfargen. Jeg tror de aller fleste har enkelte hudfarger som tenner en mer enn andre, på lik linje med kroppsfasonger, hårfarge, øyenfarge, høyde, vekt osv osv. Men det er jo ikke sikkert det er dette som er grunnen til at trådstarter ble avist en gang. Dette er enda et trist eksempel der det blir slått falsk alarm rundt begrepet rasisme, har sagt det i flere andre liknende tråder men sier det igjenn. Det fører ikke med seg annet enn at folk tar folk som roper rasisme blir tatt mindre og mindre seriøst og at folk tar rasitiske annklagelser med en større og større klype salt. Det kan være tusenvis av årsaker til at tråstarter ikke er "damenes jens" alt fra personlighet, kjemi, oppførsel, utsende (avhengig og/eller uavhengig av hudfargen hannes, men det er igjenn ikke nødvendigvis noe rasistisk med det) osv osv. Endret 25. september 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg trengte bare å lese innlegget ditt en gang for å skjønne at du bare har sagflis mellom øra. Jentene har nok gjennomskuet deg de også, so put the racist card back in your pocket! Lykke til videre Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Nei, etniske norske jenter er da ikke noe mer rasistiske enn andre. Det er rett og slett bare tull. Vil faktisk påstå at du selv har litt rasistiske holdninger når du generaliserer jenter med lys hud og forsøker å fremstille oss som sneversynte og rasistiske. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men eventuelt hvis du finner norske damer rasistiske kan du prøve deg på utenlandske damer? Har hørt de skal være veldig gode i senga. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Men eventuelt hvis du finner norske damer rasistiske kan du prøve deg på utenlandske damer? Har hørt de skal være veldig gode i senga. RASSIST!! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Når jeg jobbet som parkeringsvakt på Tusenfryd hadde jeg vakta ved bommen på veien som går rett til hovedinngangen, fikk jeg en opplevelse med en utenlandsk familie som jeg ikke glemmer med det første. Min oppgave var å slippe opp ansatte, handikappede, journalister, busser og utrykkningsfartøy opp til hovedinngangen. En dag kom en bil med en gjeng innvandrere som ville opp til hovedinngangen. Jeg sa at de måtte parkere der alle andre besøkende parkerer. De mente det var helt uakseptabelt og ville snakke med sjefen min. Jeg hentet sjefen og han sa akkurat det samme som jeg. Sjåføren klikka helt og mente at alle de ansatte i parken var rasister og at jeg og sjefen var de verste der. Vi sa vi hadde regler å følge og at de var like for alle uansett nasjonalitet. Da dro de vekk fort som faen etter at de sa at de "skulle hente noen som kunne løse saken". De var veldig aggressive på det tidspunktet, så sjefen min måtte ta fri et par uker, for egen sikkerhet. Ser dere hva jeg vil frem til i denne posten? Endret 27. september 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Gjest Ahmet Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Opplever det motsatt. Tror at flere etniske norske jenter er ganske så lei "bleikfisker" at de heller gir oss som ser mer eksotiske ut litt mer oppmerksomhet når de først får øye på oss. Men til syvende og sist kommer det også an på instillingen man har. Går man rundt og tenker at: "nei, hun liker meg ikke." så blir det jo oftest slik. Like barn leker best, sant nok. Men forandring fryder. Særlig på lørdagskvelden. Og det er jo egentlig alt man trenger. Tihi Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Rasisme er et ord jeg ikke engang tar seriøst lenger fordi brorparten av de som bruker ordet ikke har en anelse om hva det faktisk innebærer. Trådstarter er et eminent eksempel. Endret 27. september 2008 av Cape Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Rasisme er et ord jeg ikke engang tar seriøst lenger fordi brorparten av de som bruker ordet ikke har en anelse om hva det faktisk innebærer. Trådstarter er et eminent eksempel. Signerer. Lenke til kommentar
somebody Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg er en hvit, og jeg var sammen med en svarting i laaang tid:P Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvis vi ser bort fra kvinnesyn og kultur og alt. Sett at vi har en mørkhudet gutt som er født og oppvokst i norge, og for eksempel har hvite adoptivforeldre. Jeg som hvit jente har vært kjæreste med en mørk gutt da jeg var yngre. Det var ingen problem. Han var hyggelig, snill og hadde god humor. Kjempekoselig fyr. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å bli sammen med han, men jeg lurte litt på hvordan foreldrene mine ville ta det. Jeg var ikke ferdig med ungsomskolen engang, så forholdet var ikke særlig seriøst. I dag vet jeg at mine foreldre hadde godtatt kjæresten min uansett hvilken farge han hadde på huden, så lenge han hadde et (for oss) normalt kvinnesyn. Unge mennesker uansett kjønn, høyde, fasong og farge opplever å bli avvist. Jeg tror ikke hvite jenter er rasistiske EDIT: Kan nevne at jeg synes mørke gutter (enten de er mørk-mørke eller fra asia) er veldig pent å se på Endret 27. september 2008 av L_C Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Men eventuelt hvis du finner norske damer rasistiske kan du prøve deg på utenlandske damer? Har hørt de skal være veldig gode i senga. RASSIST!! ANALFABET Lenke til kommentar
somebody Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men uansett om man mener jenter er rasistiske eller ikke, så er det jo delte meninger på det. Men uansett, i ditt tilfelle tror jeg at de misliker deg som person enn hudfaregn din. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Når jeg jobbet som parkeringsvakt på Tusenfryd hadde jeg vakta ved bommen på veien som går rett til hovedinngangen, fikk jeg en opplevelse med en utenlandsk familie som jeg ikke glemmer med det første. Min oppgave var å slippe opp ansatte, handikappede, journalister, busser og utrykkningsfartøy opp til hovedinngangen. En dag kom en bil med en gjeng innvandrere som ville opp til hovedinngangen. Jeg sa at de måtte parkere der alle andre besøkende parkerer. De mente det var helt uakseptabelt og ville snakke med sjefen min. Jeg hentet sjefen og han sa akkurat det samme som jeg. Sjåføren klikka helt og mente at alle de ansatte i parken var rasister og at jeg og sjefen var de verste der. Vi sa vi hadde regler å følge og at de var like for alle uansett nasjonalitet. Da dro de vekk fort som faen etter at de sa at de "skulle hente noen som kunne løse saken". De var veldig aggressive på det tidspunktet, så sjefen min måtte ta fri et par uker, for egen sikkerhet. Ser dere hva jeg vil frem til i denne posten? Det der er mest irriterende jeg vet om. Svarte som bruker rasismen til å få akkurat det de ber om, får de ikke det, er du som har nektet dem det, rasist. Det er ALDRI deres feil, du er rasist ferdig med det ... Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Men eventuelt hvis du finner norske damer rasistiske kan du prøve deg på utenlandske damer? Har hørt de skal være veldig gode i senga. RASSIST!! ANAL fixxed! ja jeg er trøtt. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Ja Norske jenter er rasistiske, i den forstand at de er genetisk tilbøyelig til å tiltrekkes mer av gutter med et kaukasisk utseende enn av gutter med et annet etnisk utseende. På samme måte er det med alle andre, du er genetisk tilbøyelig til å tiltrekkes av de trekkene som er typisk for din etnisitet. Studier der man har eliminert andre etniske trekk(gjennom å manipulere bilder av en person til å ha de ulike trekkene) viser f.eks. at kaukasiske jenter foretrekker menn med smale neser (typisk kaukasisk trekk) over menn med brede neser (typisk afrikansk trekk), kaukasiske menn foretrekker mindre romper enn det afrikanske menn foretrekker OSV. Men å skylde på dette fordi jenter er bitchy mot deg er nok feil. Jeg opplever selv mye av det trådstarter beskriver og jeg ser veldig nordisk ut. Endret 5. oktober 2008 av Xaser Lenke til kommentar
somebody Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Der sa du det, så trådstarter; SKJERPINGS!! Man er ikke rasist fordi man føler seg tiltrukket av andre en svartinger og negere... Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Brukte uthevningen for å hindre at noen skulle skumme gjennom innlegget, misforstå og tro jeg mente norske jenter var rasistiske. Var ikke menningen å hevde noe som et absolutt, selv om jeg ser at det kan virke slik og jeg beklager dette. Inget behov å latterliggjøre meg for det Evenos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå