Gå til innhold

Sonic Syndicate - Albumguide

Valkyria

Anbefalte innlegg

Dette er da min albumguide av det svenske melodeath-bandet "Sonic Syndicate"

1.jpg

Sonic Syndicate består av følgende medlemmer:

Roland Johansson – vocals

Richard Sjunnesson – vocals

Roger Sjunnesson – guitars

Robin Sjunnesson – guitars

Karin Axelsson – bass

John Bengtsson – drums

De er nå ute med sitt 3. studioalbum, og dette er da min albumguide til dette bandet:

1. Eden Fire

Sonic_Syndicate-Cover.jpg

sporliste:

1. "Jailbreak" – 4:12

2. "Enhance My Nightmare" – 5:10

3. "History Repeats Itself" – 3:52

4. "Zion Must Fall" – 4:31

5. "Misanthropic Coil" – 3:53

6. "Lament of Innocence" – 3:43

7. "Prelude to Extinction" – 4:00

8. "Soulstone Splinter" – 4:18

9. "Crowned in Despair" – 4:33

10. "Where the Black Lotus Grows" – 4:47

Dette er da det første albumet til bandet, og bestod da av medlemmene Richard, Roger, Karin, Robin og den gamle trommisen Kristoffer. På dette stadiet var bandet mer et deathmetal/blackmetal band enn det de er nå. Vokalen til Richard funker ikke bra til leadvokal, og høres latterlig ut i lengden. Dette albumet bærer preg av In Flames inspirasjon, men lever ikke helt opp til forventningene. Når sant skal sies er ikke dette et album du vil like med mindre du liker bandets nyere CDer. CDen har selvfølgelig noen knallbra sanger, men det er ikke nok til å kunne gi albummet en bedre karakter enn den gitte.

karakter: 6/10

Anbefalte sanger: Jailbreak, Misanthropic coil, History repeats itself

2. Only inhuman

only-inhuman.jpg

Sporliste:

1. "Aftermath" – 4:10

2. "Blue Eyed Fiend" – 3:52

3. "Psychic Suicide" – 3:53

4. "Double Agent 616" – 3:54

5. "Enclave" – 4:10

6. "Denied" – 3:52

7. "Callous" – 3:52

8. "Only Inhuman" – 4:13

9. "All About Us" (t.A.T.u. cover) – 2:48

10. "Unknown Entity" – 3:54

11. "Flashback" – 3:39

Med ny Leadvokalist og trommis har bandet totalt endret spillestil og musikkform. Roland sin stemme er som skapt til akkurat dette bandet, og screamsene til Richard topper det hele med gåsehud!

Selve gitarspillingen er mye lik den som var i Eden Fire, men noe forbedret, samt bedre lydkvalitet og mer fingerspill. Bandet hadde etter realeasen laget et nytt image som de fremdeles bruker. I tillegg har de med en rolig sang, "Enclave" som ikke minner mye om metal, men likevell passer bra til bandets image. Etter dette albumet ble populariteten til bandet mye større enn den hadde vært før realeasen, og de fikk platekontrakt med giganten Nuclear Blast, som har hjulpet de på veien til berømmelse.

Karakter: 9/10

Anbefalte sanger: Aftermath, Enclave, Denide

3. Love and other disasters

Sonic_Syndicate_-_Love_and_Other_Disasters.jpg

sporliste:

1. "Encaged" - 4:26

2. "Hellgate: Worcester" - 3:23

3. "Jack of Diamonds" - 3:41

4. "My Escape" - 4:10

5. "Fallout" - 3:51

6. "Power Shift" - 3:32

7. "Contradiction" 3:32

8. "Damage Control" - 3:49

9. "Red Eyed Friend" - 4:43

10. "Affliction" - 5:11

Nå denne uken ble albummet sluppet i norge, og jeg kunne ikke vente med å høre de igjen. Albumet var ikke like bra som forventet, men det kan mest være pga at jeg hadde høyere forventninger etter jeg hadde hørt "Only Inhuman". Albumet har veldig lik spillestil som de hadde på det forrige, men sangene er rett og slett ikke bedre. Unntaket er Jack Of Diamonds som uten tvil er en av de beste sangene til bandet. Musikkfilmen til sangen derimot er sløv, og totalt urelatert til lyrikken. De har noen sanger som faktisk er dårlige. blandt annet Hellgate: Worcester, der man får inntrykket med en gang sangen starter at dette er en av høydepunktssangene, pga vannvittig tøff tromming! men straks gitaren begynner tenker man "WTF!?!?" ble ærlig talt skuffet av mange av sangene deres på dette albumet. det virker som venstrehåndsarbeid som de måtte gjøre en uke før realese, fordi de fant ut at de trengte 5 flere sanger på albumet.

Karakter: 7,5/10

Anbefalte sanger: jack of Diamonds, Red eyed fiend, my escape

Musikkvideoer:

Jack of diamonds

Denide

Enclave

My escape

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt greit band. Eden Fire har utvilsomt det "soundet" jeg liker best. Only Inhuman synes jeg går i litt feil retning, men låtene er generelt sterkere der enn på debuten. Love and Other Shared Disasters er derimot ganske håpløst. Det høres nøyaktig ut som forgjengeren bare med dårligere låter. Er veldig uenig angående Jack of Diamonds. Synes den er helt latterlig dårlig. Refrenget er så banalt at det nesten er skremmende.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Liker absolutt alle sangene på Only Inhuman, den er bra! Denied og Flashback er vel de jeg liker aller best. Det nyeste albumet derimot, synes jeg ikke noe om. Kjedelig tvers igjennom. Det første albumet liker jeg mye bedre enn det site hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Et band som fort går ut på dato. Jeg likte det faktisk ganske mye før, men har gått kraftig lei og det veldig fort. Only Inhuman er nok den skiva jeg har hørt mest på, men Eden Fire er heller ikke dårlig. Love And Other Disasters er ei horribel skive!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...