joferk Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Kjøpte meg nettop en universalfjernkontroll fra Remotec på Clas Ohlson. Har fåt den til å fungere på alt untatt min Canal Digital CDC 7000 ST dekoder. Har funnet mange koder som ikke virker. Skulle gjerne hatt denne til å virke. Lenke til kommentar
warhaug Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 koder mellom fjernkontroll og apparat kan være vanskeli og oppdrive. verken forhandlere eller produsent kunne hjelpe meg med flere a apparatene jeg trengte kode til. Har selv prøvd med diverse universalfjernkontroller. og etter at 3stk fra chlas olson( +flere andre) er gått i søpla så anbefaler jeg deg å investere i en logitech harmony remote. koster litt mer men er verdt d for den søker den på nettet etter det du trenger i logitechs database og du kan overføre kommandoer fra orginalfjernkontrollen til logitech sin. Kontrollen er litt komplisert å sette opp viss du skal ha mangen apparater koblet sammen men viss du bruker litt tid på å sette den opp skikkeligt kommer du til å elske den Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 koder mellom fjernkontroll og apparat kan være vanskeli og oppdrive. verken forhandlere eller produsent kunne hjelpe meg med flere a apparatene jeg trengte kode til. Har selv prøvd med diverse universalfjernkontroller. og etter at 3stk fra chlas olson( +flere andre) er gått i søpla så anbefaler jeg deg å investere i en logitech harmony remote. koster litt mer men er verdt d for den søker den på nettet etter det du trenger i logitechs database og du kan overføre kommandoer fra orginalfjernkontrollen til logitech sin. Kontrollen er litt komplisert å sette opp viss du skal ha mangen apparater koblet sammen men viss du bruker litt tid på å sette den opp skikkeligt kommer du til å elske den Ja som sagt! kjøp en logitech Harmony! det er en rimlig komplisert fjernkontroll, men når du blir "venn" med den, vil dere ikke skilles på en god stund! eier selv en harmony 555, med cd dekoder, samsung tv, media center pc og nad forsterker mot fjernkontrollen! Lenke til kommentar
Animorpher Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kjøpte meg nettop en universalfjernkontroll fra Remotec på Clas Ohlson. Har fåt den til å fungere på alt untatt min Canal Digital CDC 7000 ST dekoder. Har funnet mange koder som ikke virker. Skulle gjerne hatt denne til å virke. Var det denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=333017 fjernkontrollen du kjøpte? Kjøpte nem lig denne modellen i min Clas Ohlson butikk,men jeg får den ikke til og virke selv,jeg vet ikke hva jeg gjør galt...Tven er ett gammelt ett av merket Sanyo og eneste grunnen til at jeg kjøpte meg en ny fjernkontroll var at jeg trenger en for og styre Tven. TV merket Sanyo står på listen over hvilke modeller som passet til fjernkontrollen så da jeg kom hjem tok jeg den ut og satte inn batterier,før jeg prøve og programmere den... Jeg prøvde og følge bruksanvisningen på norsk hvor det sto hva jeg skulle gjøre,men jeg kom ikke langt..: 1.Jeg skal bruke fjernkontrollen kun til tven min,så jeg finner frem kodene som jeg skal bruke,greit nok. 2.Slå på tven og velg kanal 1.Jeg får ikke inn noen programmer på kanal 1,men setter den på der likevel. 3.Trykk på knapp for riktig apparat,i mitt tilfelle TV,på fjernkontrollen.Gjort. Så kommer problemet,punkt 4 og 5..: 4.Hold knappene CH+ og VOL- (Knapper på fjernkontrollen) inntrykt samtidig i 2 sekunder til lysdioden tennes...Jeg prøver og holde dem begge inne samtidig men alt som skjer er at det kommer ett rødt blipp som når jeg trykker på en knapp og så forsvinner det igjen,det kan vel ikke stemme når det siste jeg skal gjøre er dette? : 5.Tast inn din 4-siffrede apparatkode med knappene 0-9. Lysdioden slokker med en gang. Etter hva jeg kan forstå så skal Lysdioden forbli "aktiv"/rød helt til jeg er ferdig med og trykke inn koden men jeg får ikke det til,hver gang jeg prøver og holde inne begge knappene samtidig så skjer det ikke noe... Prøvde og fullføre det allikevel og tastet inn alle kodene men ingenting skjer,så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg gjør feil...Batteriene er helt nye så det kan det ikke være... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå