Gå til innhold

KT400A

maestr0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Ikke bry deg med å kjøpe KT400A.

Kjøp heller nForce2, eller vent til KT600 kommer.

Eller... kjøp deg et billigere KT400, som er nesten helt lik i ytelse som KT400A og nForce2. nForce2 er bare litt bedre enn de andre to, men det kommer an på hvor mye penger du har tenkt å bruke og hva slags intigrerte funksjoner du har lyst på.

Lenke til kommentar

Akkurat nå er det litt dumt tidspunkt å kjøpe nForce2 hovedkort på. Om noen uker kommer både Abit og Asus med versjon 2.0 av sine Nforce2 hovedkort. Hovedforskjellen mellom disse og de nåværende nForce2 hovedkortene er at de bruker Crush18D northbridge med offisiell støtte for 200Mhz FSB Barton. Hovedkortene som er i handelen nå bruker Crush18 Northbridge og har ikke offisiell støtte for 200Mhz FSB.

Ved månedsskiftet april/mai skal også VIA lansere hovedkort med 200Mhz FSB støtte (KT600)

Her er en link angående Abit sitt Nforce2 2.0 hovedkort:

http://forum.abit-usa.com/showthread.php?s...=&threadid=6566

Lenke til kommentar
Akkurat nå er det litt dumt tidspunkt å kjøpe nForce2 hovedkort på. Om noen uker kommer både Abit og Asus med versjon 2.0 av sine Nforce2 hovedkort. Hovedforskjellen mellom disse og de nåværende nForce2 hovedkortene er at de bruker Crush18D northbridge med offisiell støtte for 200Mhz FSB Barton. Hovedkortene som er i handelen nå bruker Crush18 Northbridge og har ikke offisiell støtte for 200Mhz FSB.

Ved månedsskiftet april/mai skal også VIA lansere hovedkort med 200Mhz FSB støtte (KT600)

Vente er typisk, men høres ikke dumt ut!

Men er ikke sikkert du trenger støtte for 200 FSB :smile:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, men nForce 2 er jo bedre...

Jeg kjøpte KT400 kortet mitt fordi jeg ikke ville ha intigrert GPU og masse annet drit. Jeg ville ha Gigabit LAN, RAID, bluetooth, 5.1ch lyd, etc.

Dessuten tror jeg KT400 var billigere.

Hvis du kan, vent til KT600.

Tror ikke du vil få bedre ytelse ut av DDR400 RAM alikevel...

Lenke til kommentar

Via KT400A har blitt modent det nå, og det er meget liten ytelsesforskjell mellom det og nFORCE2. Det vil uansett bare være noen ytterst få små stusselige % forskjell .... så i praksis er det bare å kjøpe seg det du har LYST PÅ. Velg det hovedkortet som har de features DU har lyst på... uavhengig om det er nFORCE2/KT400A

Lenke til kommentar

nForce2 har AGP/PCI lock, det har ikke VIA KT400A. Mitt HK "støtter" også 200 mhz FSB :)

Kort basert på de to chipsettene yter ganske likt, som det er skrevet før i tråden. Men jeg ville ventet på noen tester av f.eks Abit,Epox eller Asus sine KT400A-kort(hvis de kommer) før jeg bestemte meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...