Gå til innhold

Banjo-Kazooie til XBLA 26. november

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Microsoft har nå bekreftet lanseringsdato for Banjo-Kazooie til Xbox Live Arcade, og datoen er satt til 26. november og vil koste 1200 MSP (~100,- NOK).

Microsoft announced today that the N64 classic “Banjo-Kazooie” will be released exclusively on Xbox Live Arcade on November 26 , 2008.

“Banjo-Kazooie” for Xbox LIVE Arcade will retail for 1200 Microsoft points, or $15 when it launches this November . However, there is still time to take advantage of the “Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts” pre-order offer. Those who pre-order Banjo’s latest adventure at participating retailers not only get Banjo-Kazooie Nuts & Bolts but also receive, a complimentary code to redeem “Banjo-Kazooie,” from Xbox LIVE Arcade nearly 2 weeks before it’s global release. Consumers who participate in this pre-order program receive the added benefit of getting their hands on the goodies that await to be unlocked in “Stop N’ Swop” Before anyone else.

Initially conceived for the original Nintendo 64 version of “Banjo-Kazooie” ten years ago, “Stop N’ Swop” will finally come to fruition on the Xbox 360. “Stop N’ Swop” is a feature that rewards players’ accomplishments in the Xbox LIVE Arcade game by unlocking extra content and features in “Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts.”

Kilde: Team Xbox

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så flott at det kommer flere og flere gamle spill til Xbox 360! Nå har jeg Doom, Duke Dukem 3D, og dette kan også bli et spill i samlinga! Er bare det at jeg såvidt fikk spilt dette spillet som 9 åring, og husker ikke helt hva det handlet om eller hvordan spillet var.

Er dette spillet mer eller mindre barnslig enn Super Mario 64? :) Det er et spill jeg elsker, og kommer aldri til å bli lei av! Dette kan se ut til å bli en trend, at spillutviklere som vil se sine gamle spill fra <-2000, gjør avtaler med Microsoft, så spillene deres kan gjenoppleves på nytt!

Var det ikke sånn at Rare ikke fikk lov av Nintendo å gi ut Goldeneye 64 og Banjo-Kazooie på Xbox 360? Kanskje vi får se Goldeneye 64 snart også? :D

Lenke til kommentar
Var det ikke sånn at Rare ikke fikk lov av Nintendo å gi ut Goldeneye 64 og Banjo-Kazooie på Xbox 360? Kanskje vi får se Goldeneye 64 snart også? :D

Nei. Tror det var sånn at Rare fikk "Banjo" franchisen, mens GoldenEye er det nintendo som styrer med, og Bond-franchisen er det vel Activision som har. Kan hende jeg tar feil.

Men jeg tror en eller annen idiot i Nintendo sa at "vi vil ikke ha noen av våre N64 spill på noen annen platform" eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Nei. Tror det var sånn at Rare fikk "Banjo" franchisen, mens GoldenEye er det nintendo som styrer med, og Bond-franchisen er det vel Activision som har. Kan hende jeg tar feil.

Men jeg tror en eller annen idiot i Nintendo sa at "vi vil ikke ha noen av våre N64 spill på noen annen platform" eller noe lignende.

Banjo-Kazooie og Goldeneye 64 har akkuratt like mye til felles med Nintendo og Rare, så jeg syns det er rart at Nintendo tillater Microsoft å gi ut Banjo-Kazooie når de har sagt nei til Goldeneye 64.

Lenke til kommentar
Banjo-Kazooie og Goldeneye 64 har akkuratt like mye til felles med Nintendo og Rare, så jeg syns det er rart at Nintendo tillater Microsoft å gi ut Banjo-Kazooie når de har sagt nei til Goldeneye 64.

Hvem er det som har rettighetene til de to seriene, da?

Banjo Kazooie - Rare, Nintendo

Goldeneye 64 - Rare, Nintendo, Activision, Warner Bros.(eller noe?)

Nintendo er jo de som sa nei til Goldeneye, så hvordan kan de få lov til å gi ut Banjo Kazooie da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det er vel ganske mye som må ordnes med rettighetene på Goldeneye, man må jo ha godkjennelse fra både Nintendo og da Activision som nå eier lisensene. Hadde vært utrolig stilig om de fikk ordnet dette og ga ut Goldeneye på både Virtual Console og Xbox Live Arcade rett før lanseringen av Quantum of Solace, hadde vært flott PR og ville gledet svært mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...