Kvikksølv Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Da bærer det til Hellas i høstferien og mtp det kom jeg til å tenke på et "problem" jeg har hatt når jeg har vært i Hellas tidligere. Når jeg dykker får jeg trykk i ørene som jeg ikke klarer å utligne. Man skal holde for nesa og puste ut(?). Denne teknikken er utprøvd men jeg får den ikke til å virke. Er litt redd for å "ta i" for mye også, da det sikkert ikke er bra for øret. Finnes det andre måter å utligne trykket i ørene på? Det er bare snakk om dykking på maks 4 meter, med snorkel e.l. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Om du holder for nesen og "blåser" med lukket munn uten at du merker/hører at trommehinnene beveger seg så bør du oppsøke lege. Lenke til kommentar
Kvikksølv Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Joda, jeg hører og kjenner at trommehinnene beveger på seg, men når jeg gjør det under vann blir ikke trykket utlignet. Edit: skrivefeil. Endret 25. september 2008 av Almeida Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Du kan prøve å åpne munnen så mye du klarer... Gjespe nesten, bare ikke puste inn da, litt upraktisk under vann. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Flere tips her? Sliter med det samme selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå