HulkHaugen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har kjøpt meg ny maskin. Fikk kabinett, GPU og CPU-kjøler i dag, venter på resten som angivelig kommer i morgen. Sitter og forbereder meg litt, og lurer på en ting, iom at jeg ikke har bygget maskin siden IDE var populært: 1. Jeg har 6 SATA tilkoblinger merket SATA0,1,2,3,4 og 5. De 4 første er oransje og 4-5 er lilla. Hvilke av disse bruker jeg til hdd og til bluray spiller? skal kun ha én av hver, ikke noe RAID el. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er vel egentlig det samme hvor du plasserer dem. Av ren vane pleier jeg å ta harddisken i SATA0 og optisk drev i SATA1. Men les i brukermanualen for å se om det gjelder noen spesielle regler for ditt hovedkort. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Har kjøpt meg ny maskin. Fikk kabinett, GPU og CPU-kjøler i dag, venter på resten som angivelig kommer i morgen. Sitter og forbereder meg litt, og lurer på en ting, iom at jeg ikke har bygget maskin siden IDE var populært: 1. Jeg har 6 SATA tilkoblinger merket SATA0,1,2,3,4 og 5. De 4 første er oransje og 4-5 er lilla. Hvilke av disse bruker jeg til hdd og til bluray spiller? skal kun ha én av hver, ikke noe RAID el. Er det et Asus-kort? Noen kort har to SATA porter med "RAID for dummies" kan en si (altså ikke for bluray osv) The DriveXpert function is Asus cunningly rebranding of a simple RAID 0 and 1 extra, but something that's far more user friendly. We were told that often consumers wanted to use the feature but the term "RAID" scared them and the BIOS interface to set up an array was always unintuitive. Now Asus has gone for complete simplicity in making a GUI interface that's accessible through ExpressGate and offers the user a point and click approach to setting up either a "Super Speed" (striped RAID 0) or "EZ Backup" (mirrored RAID 1) array. Likewise, there's also some Windows software that comes included on the Asus DVD offers a simplistic approach to the management side of things. Endret 24. september 2008 av runniz Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 nei, det er et Gigabyte GA-EP35-DS3L. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 nei, det er et Gigabyte GA-EP35-DS3L. Da bruker de to lilla portene Gigabyte's egen kontroller for SATA, mot intels oransje. Bruk intel for HDD. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 HDD i SATA0 og BluRay i SATA4 altså? Grunnen til det? Er det forskjell på dem som tilsier at det er best? Lenke til kommentar
runniz Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) HDD i SATA0 og BluRay i SATA4 altså? Grunnen til det? Er det forskjell på dem som tilsier at det er best? Du får sjekke i bruksanvisningen om hvilke porter som er hva. Intel er kjent for stabilitet og god ytelse for sin sata-kontroller. Lurer også på om Gigabytes kontroller krever installasjon av driver før bruk, men er usikker på dette. Lykke til med byggingen uansett Endret 25. september 2008 av runniz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå