teke Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg leste artikkel i itavisen om at intel i oktober vil slippe nye prosessorer på markedet og "dumpe" prisen på en del av det vi har i dag. Erfaringsmessig hvor mye bruker de å redusere prisen med? Jeg skal bygge meg en stasjonær i disse dager og er jo i den forbindelse noe nyskjerrig på dette prisfallet. For min del vil jeg nok gå for enten E8400 eller kanskje opptil E8600. Lett overklokking vil jo gi meg samme ytelse og prismessig ser jeg kanskje ikke poeng i å legge til de nesten 6-700 kr E8600 koster ekstra i forhold til E8400. Tanker rundt dette folkens? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) da er det bare å vente og se hvor mye prisen faller,men de dyreste faller nok mer i pris enn de som allerede er rimelige. vil kanskje tippe at 8400/8500 faller med en 500'lapp. de dyrere som qx9650/qx9770 kan nok falle med ca.2000kr+/- vanlig quad kan jeg tenke et sted mellom 500-1000kr prisavslag avhengig av prisen deres. dette er bare spekulasjoner utifra de prisfall jeg husker fra den tidligere serien. leste samme artikkel og da snakket de om okt/nov der prisfallet ville skje og qx versjonene ville forsvinne over jul sammen med flere andre. skulle visst bare beholde et ytterst fåtall igjen på markedet. da blir det vel 8400/8500 (8600) og q9450 (q9550) som vil bli igjen tipper jeg,da disse er de mest populære. Endret 25. september 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå