Damp Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hei jeg trenger litt hjelp, er det noen enkel måte man kan endre volum, mute / unmute på master sound? Jeg trenger noen eksempler, jeg har lett en god del på google og jeg finner lite nyttig desverre Greien er at jeg vil spille en wav, og hvis lyd er på mute så skal den unmute så spille av. Takk for all hjelp. Endret 24. september 2008 av Boom! Lenke til kommentar
Damp Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Forresten, hvordan kan man legge en .wav fil inn i selve programmet? (bruker visual c++ express edition) Endret 24. september 2008 av Boom! Lenke til kommentar
aC Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Dette er os avhengig ikke avhengig av programmeringsspråk Lenke til kommentar
aC Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet...er-api-wor.aspx Dette er da c# men du kan sikkert porte koden til c++ om ønskelig Endret 25. september 2008 av aC Lenke til kommentar
oist Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Her er en mulighet (vista specific): #include <windows.h> #include <mmdeviceapi.h> #include <Endpointvolume.h> int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[]) { IMMDeviceEnumerator* pDeviceEnum = NULL; IMMDevice* pDevice = NULL; IAudioEndpointVolume* pVolume = NULL; HRESULT hr; CoInitialize(NULL); hr = CoCreateInstance( __uuidof(MMDeviceEnumerator), NULL, CLSCTX_ALL, __uuidof(IMMDeviceEnumerator), (void**) &pDeviceEnum); if (SUCCEEDED(hr)) { hr = pDeviceEnum->GetDefaultAudioEndpoint(eRender, eMultimedia, &pDevice); if (SUCCEEDED(hr)) { hr = pDevice->Activate(__uuidof(IAudioEndpointVolume), CLSCTX_ALL, NULL, (void**) &pVolume); if (SUCCEEDED(hr)) { hr = pVolume->SetMute(TRUE, NULL); if (FAILED(hr)) { printf("Unsuccessfully muted volume!\n"); } else { printf("Successfully muted volume!\n"); } } } } if (pVolume) pVolume->Release(); if (pDevice) pDevice->Release(); if (pDeviceEnum) pDeviceEnum->Release(); CoUninitialize(); return 0; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå