Gå til innhold

FuSi AmiloSi2636 på tilbud hos Komplett. verdt pengene?

lilleninni

Anbefalte innlegg

Hei,

ser at FuSi Amilo Si2636 er på tilbud til 5995 hos Komplett.no denne uken.

Vi har lett etter en pen liten og lett laptop som vi kan bruke både til stue/film-pc og til å drasse rundt med på ulike møter og slikt. Har vurdert disse nye minibærbare, som MSI wind, EEE osv, men føler ikke at de blir "gode nok". Prøvde f.eks å se en episode 71graderNord fra tvnorge.no på min noe tilårskomne Dell Inspiron 1100 med 768mb ram, og det var heller sørgelig, og da føler jeg ikke for å kjøpe noe med bare 256mb ram mer...

Så ser jeg idag dette tilbudet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=35992...led#ProductTabs

er det verdt det? specsene ser jo ok ut med 4 GB ram og HDMI utgang og greier... Noen av dere som har innspill? Vet man om den bråker mye? Varmeutvikling er ikke kjempenøye for oss, da den vil stå på et lite bord uansett...

På forhånd takk for kommentarer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en snasen laptop må jeg si :)

Eneste bakdelen på denne i frohold til PCen i den andre tråden er at den ikke har BluRay drev, tho, jeg vet ikke noe om deres behov for slik ;)

Prosessorbytte er somregel uaktuellt i en laptop da den som regel er loddet fast til hovedkortet i maskinen, desverre.

Lenke til kommentar

Flinke flinke Komplett og Posten;

Komplett: forventet sendingsdato 2. oktober.

1.oktober klokka ca 9 om morgenen; ferdig pakket, merket og forhåndsmeldt til Posten

1.oktober klokka 15.41; framme på omlasting på Alnabru

2.oktober klokka 7.20; ankommet mitt lokale Postkontor:D

Så nå er det bare å jobbe noen timer, og så blir det rett hjem og leke:D

Lenke til kommentar

Hentet den på Posten i 17-tiden, lagde middag og begynte å leke. Fikk etterhvert til å aktivere innebygde adminkontoen i Vista, men det måtte litt DOS-flikking til...

Tok mesteparten av kvelden å få den opp og stå med innstillinger, virusprogram osv, og når det var klart, fikk jeg ikke lov av gubben å leke mer med PC'en;) Så har ikke bedrevet alvorlig testing, men her kommer førsteinntrykket.

Den virker rask og effektiv, som den bør være med intel core 2 duo 2*2Ghz prosessor, og 4 gig ram.

Flaskehalsen er som ventet onboard grafikkløsningen, som gjorde sitt til at jeg kun fikk 3,5 på Vista Indexen. Bortsett fra grafikken, var indexen på over 4,5:D

I og med at jeg skal bruke denne PC'en kun til overføring av video mellom PC og TV, generell bruk, og overhodet ikke spilling, så virker den å oppfylle mine krav.

Men det blir nok mer leking og flikking i helga:D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hentet den på Posten i 17-tiden, lagde middag og begynte å leke. Fikk etterhvert til å aktivere innebygde adminkontoen i Vista, men det måtte litt DOS-flikking til...

Tok mesteparten av kvelden å få den opp og stå med innstillinger, virusprogram osv, og når det var klart, fikk jeg ikke lov av gubben å leke mer med PC'en;) Så har ikke bedrevet alvorlig testing, men her kommer førsteinntrykket.

Den virker rask og effektiv, som den bør være med intel core 2 duo 2*2Ghz prosessor, og 4 gig ram.

Flaskehalsen er som ventet onboard grafikkløsningen, som gjorde sitt til at jeg kun fikk 3,5 på Vista Indexen. Bortsett fra grafikken, var indexen på over 4,5:D

I og med at jeg skal bruke denne PC'en kun til overføring av video mellom PC og TV, generell bruk, og overhodet ikke spilling, så virker den å oppfylle mine krav.

Er du fortsatt like begeistret for pc'en?

Jeg vurderer en slik til å koble mot min 42" flatskjerm...

Hvordan er viftestøy ved avspilling av film via HDMI kontakten?

Hvordan er varmeutvikling under normal surfing?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er du fortsatt like begeistret for pc'en?

Jeg vurderer en slik til å koble mot min 42" flatskjerm...

Hvordan er viftestøy ved avspilling av film via HDMI kontakten?

Hvordan er varmeutvikling under normal surfing?

Er fortsatt like begeistret ja. Hva gjelder støy; jeg har ofte problemer med å vite om den er på eller av, fordi den er så stillegående når den hviler. Har heller ikke hørt den bråke når den er i bruk, har sett noen filmer fra den. Det eneste som lager lyd er eventuelt DVD-rom'en når den går rundt, men når jeg kjører film fra harddisk hører jeg ingenting. (bortsett fra samtalen i filmen da, men den må man jo ha med seg;)

Varmeutvikling: har ikke brukt den så mye til surfing og slikt, har den heller ikke på fanget, men på et bord, så jeg vet faktisk ikke helt. Har ikke merket noe uvanlig varme i alle fall.

Lenke til kommentar

Vi har nå hatt FSC Amilo Si2636 i noen dager og så langt har jeg følgende inntrykk:

(Sammenlignet med min stasjonære Athlon X2 @3 GHz, 4 GB RAM som kjører Vista Ult. 64 bit)

+ Overraskende godt skrudd sammen

+ Godt tastatur

+ God skjerm

+ Bra medfølgende programvare (bla 3 år med Norton AV)

- Litt for høy viftestøy ved normalt bruk (surfing)

- Det blir alvorlig varmt ved venstre håndledd (selv når pc er plassert på et bord)

Kona skal bruke denne pc'en til surfing, jeg skal bruke den som mediasenter koblet mot flatskjerm, noe som fungerte særdeles godt.

Endret av uwscsi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...