Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

To spørsmål,

Noen sa noe om at søk funksjonen på startsiden hadde stabilisert seg hos de, min er fortsatt med error, hvordan fikset de dette?

også. Hvordan får jeg brukt wifi når jeg skal bruke opera og gmail? Får spørsmål om hvor jeg vil koble til når jeg bruker den innebygde nettleseren, men opera og gmail går automatisk på telenor.. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
To spørsmål,

Noen sa noe om at søk funksjonen på startsiden hadde stabilisert seg hos de, min er fortsatt med error, hvordan fikset de dette?

også. Hvordan får jeg brukt wifi når jeg skal bruke opera og gmail? Får spørsmål om hvor jeg vil koble til når jeg bruker den innebygde nettleseren, men opera og gmail går automatisk på telenor.. ?

Ut i fra det jeg mener å huske å ha lest ang Søkefunksjonsproblemet på andre forum så var den enkleste måte å kjøre en soft-reset. Mener å huske det er *#7780#, den sletter da ikke kontakter eller noe bare innstillinger, men problemet skal være løst. Hvis ikke har du alltid hard-reset *#7370#, men da må du evt ta backup av telefonen først, da denne sletter alt på telefonen. Mulig man kan løse dette på andre måter også, men jeg har blå versjon som ikke kan bli oppdatert, så kan ikke bekrefte/avkrefte dette selv.

For at du evt vil velge wifi når du skal bruke opera og gmail. Kan du gå til innstillinger, Programbehandling, Installerte Programmer. Deretter finner du Opera, Gmail evt andre java-applikasjoner og trykker Valg og så Suite-Innstillinger. Her kan du nå velge Tilgangspunkt, setter du denne til Ingen, vil den alltid spørre deg hva du vil bruke til å koble til internet. Jeg har den på ingen selv, og blir alltid forespurt om hva jeg vil bruke til å koble til internet.

De andre innstillingene på denne kan også være svært kjekke til tider, bla så slipper du å godkjenne hver gang den skal kobles på nett, om programmet får tilgang til dine filer/kontakter osv, men hvilke av disse innstillingene du kan endre, og til hvilket nivå, avhenger av sertifikatene på programmene. Laster du for eksempel ned Opera mini via telefonen, får man som oftest velge en versjon som har masse sertifikater, og gjør at du kan endre en god del av innstillingene til "Tillat alltid", men dette varierer.

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar
To spørsmål,

Jeg gjorde ingenting for å fikse feilen med søkefunksjonen.

Testet rett etter jeg oppdaterte telefonen: error

la den fra meg og testet 10 minutter etterpå: alt fungerte som det skulle :)

mulig jeg holdt på med noe annet på telefonen i mellomtiden, men jeg fiklet ikke med noen innstillinger, og tok ikke soft reset.

Lenke til kommentar
Funker med begge såvidt jeg vet. ;)

Det gjør det. Jeg foretrekker PC Suite, fordi jeg kun skal synke kalender og adressebok, overføre filer, installere programmer og av og til ta backup. Dessuten starter PC Suite raskere.

Å installere Ovi Suite er et beint helvete. Man laster ned et installasjonsprogram, og etter hvert kommer det opp ei liste over hva man vil installere (eller har installert). Det som ikke er installert, er haket av, og man kan evt. hake vekk de man ikke ønsker. Deretter lastes de uinstallerte programmene ned, for deretter å installeres. So far so good.

Men så begynner faenskapet. Nedlastingen begynner, for så å stoppes. Så prøver jeg igjen, og igjen... og igjen, helt til nedlastingen lykkes. Det har aldri lykkes meg å få lastet ned alt på normal måte. Jeg har alltid måttet prøve flere ganger. Dette tar jo sin sin tid. Vet ikke om andre har hatt samme erfaring, men det skulle ikke overraske meg. Så lenge det skal være slik, gidder jeg faen meg ikke bruke OVI Suite. It sucks1

Lenke til kommentar

Terningkast 4,5

+Touch som fungerer bra (edit: spesielt etter firmwareoppgradering!)

+GPS, som også ser ut til å fungere bra

+Bra lyd via hodetelefoner

+Effektiv og hendig tastelås

+Forhåpentligvis massevis av programmer etterhvert, selv om den del S60-programmer allerede fungerer

+Standard tilkoblinger for hodetelefoner og USB (er det ikke mini-USB da, eller husker jeg feil?)

+En tilkobling til hver av tingene nevnt over, og også en egen til strøm

-Sprekk/glippe i omtrent alle modeller foreløpig (-0,5 på terningen)

-Helt utrolig dårlig kamera, men jeg har håp om at de klarer å fikse det med firmware etterhvert (-1 på terningen)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Terningkast 4,5

+Touch som fungerer bra (edit: spesielt etter firmwareoppgradering!)

+GPS, som også ser ut til å fungere bra

+Bra lyd via hodetelefoner

+Effektiv og hendig tastelås

+Forhåpentligvis massevis av programmer etterhvert, selv om den del S60-programmer allerede fungerer

+Standard tilkoblinger for hodetelefoner og USB (er det ikke mini-USB da, eller husker jeg feil?)

+En tilkobling til hver av tingene nevnt over, og også en egen til strøm

-Sprekk/glippe i omtrent alle modeller foreløpig (-0,5 på terningen)

-Helt utrolig dårlig kamera, men jeg har håp om at de klarer å fikse det med firmware etterhvert (-1 på terningen)

Ganske enig med deg. Kameraet er ikke utrolig dårlig, men for dårlig er det. Det trekker ned ett poeng, ja.

Lenke til kommentar
Ganske enig med deg. Kameraet er ikke utrolig dårlig, men for dårlig er det. Det trekker ned ett poeng, ja.

Jeg synes faktisk vi kan forvente mer av et mobilkamera idag jeg. T.o.m. kameraet på min gamle mobil, en SE k750i er jo overlegen denne, og den mobilen er 4-5 år gammel, om jeg ikke husker feil. Derfor sier jeg utrolig dårlig. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk vi kan forvente mer av et mobilkamera idag jeg. T.o.m. kameraet på min gamle mobil, en SE k750i er jo overlegen denne, og den mobilen er 4-5 år gammel, om jeg ikke husker feil. Derfor sier jeg utrolig dårlig. :)

Jeg våger meg på å være uenig. For mange brukere, meg inkludert, betyr kamera på mobilen ingenting. Det er bra det finnes modeller for oss også, slik at vi slipper å betale ekstra i form av pris og størrelse.

Helst skulle jeg sett at det kom fler modeller utviklet fra starten helt uten kamera, men skjønner at dette ikke er særlig aktuelt. Derfor er det greit at de slenger på et lite og billig kamera, som det der.

..

Til de som liker 5800 XM men ønsker godt kamera kan jeg si at det vil komme et verdig alternativ fra Nokia i løpet av året ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan Elkjøp praktiserer Nokias DOA avtale? det er bare å trappe opp med mobilen + alt utstyr og embalasje for så å få nytt produkt? Ser at den ikke er inne i butikken jeg skal til, så hvordan løser de det da?

Det er vel Nokia som praktiserer DOA'en, så elkjøp har ikke noe med det og gjøre. Men elkjøp har uansett en garanti så du kan angre kjøpet innen 30 dager og få pengene tilbake. Så du vil uansett få pengene dine :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...