hernil Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Sikker på at du ikke blander Opera Mobile og Mini? Hva er forskjellen på de to? Den desidert største forskjellen er at Opera Mini får komprimert alt på siden av Operas servere - mindre å laste ned til telefonen. Les mer om Mobile her og Mini her. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det noen som vet om en enkel fiks (som jeg kan gjøre selv) for sprekken i denne mobilen? Er ikke veldig keen på å sende inn mobilen til et verksted som hater meg og dyrker djevelen. Jeg ville under ingen omstendigheter åpnet telefonen, selv om problemet kunne løst seg ved å bytte til noen kortere skruer. Ved slike inngrep ryker som kjent garantien. Du kan legge på en liten stripe silikon. Det hindrer støv og smuss i å trenge inn, og kan fjernes/skrapes bort med en nål, dersom du ønsker det. Ikke bruk så mye at det trenger inn i selve telefonen. Brukte silikon en del før, når enkelte nokiatelefoner hadde utskriftbare deksler. Det gjorde dem tette, samt at det forhindret knirkelyder. Men dersom du tenker på å selge telefonen en gang, ville det nok være best å få en ny - uten glipe - først som sist. Det er litt kjipt å måtte selge telefoner med feil en selv ikke er skyld i. Feilen går ikke ut over funksjonaliteten, og det er heller ikke noen meget synlig feil. Det er bedre å ta bryderiet med å levere den inn, siden sprekken er en klar reklamasjonssak, som går på garanti. Jeg pleier å selge mobilene mine på nettauksjon, og denne skal samme vei. Dersom min 5800 hadde hatt den sprekken, ville jeg ha ordnet dette på forhånd, slik at jeg fikk den fikset, eller eventuelt fikk en ny telefon. Ellers ville jeg nesten måtte opplyse om det i annonsen, siden det var en feil jeg visste om. Dessuten måtte jeg muligens senket prisen mer, og tapt unødig på det. Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Noen som har hatt problemer med å bytte mobilen på grunn av sprekken? Det er jo en veldig liten feil, vertfall på min. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Noen som har hatt problemer med å bytte mobilen på grunn av sprekken? Det er jo en veldig liten feil, vertfall på min. Det er et godt spørsmål! Det finnes jo mobiler der det er fritt innsyn til elektronikken f.eks på grunn av litt romslige åpninger mellom taster eller mellom tastatur og display. N73, N82 og E51 er eksempler på dette. Men da er det likt på alle telefonene. På 5800 blir det annerledes, i og med at det kun gjelder noen telefoner. Da ville i hvert fall jeg tenkt at "Det skal ikke være slik". Jeg ville reklamert, men det kommer jo litt an på hvor stor denne sprekken er da. Den har jo ikke noe å si for utseendet og i alle fall ikke for funksjonaliteten. Det eneste er sjansene for at støv og smuss lettere trenger inn, spesielt for de som har den i ei lomme. Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Noen som har hatt problemer med å bytte mobilen på grunn av sprekken? Det er jo en veldig liten feil, vertfall på min. Det er et godt spørsmål! Det finnes jo mobiler der det er fritt innsyn til elektronikken f.eks på grunn av litt romslige åpninger mellom taster eller mellom tastatur og display. N73, N82 og E51 er eksempler på dette. Men da er det likt på alle telefonene. På 5800 blir det annerledes, i og med at det kun gjelder noen telefoner. Da ville i hvert fall jeg tenkt at "Det skal ikke være slik". Jeg ville reklamert, men det kommer jo litt an på hvor stor denne sprekken er da. Den har jo ikke noe å si for utseendet og i alle fall ikke for funksjonaliteten. Det eneste er sjansene for at støv og smuss lettere trenger inn, spesielt for de som har den i ei lomme. Jeg får stikke ned til elprice og spørre de på mandag. Jeg er enig at det er en reklamasjonssak siden det ikke er samme problem for alle 5800. men det spørs hva forhandlerne sier. Håper det går bra, det er jo en dyr investering så jeg forlanger at mobilen er godt bygd. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Noen som har hatt problemer med å bytte mobilen på grunn av sprekken? Det er jo en veldig liten feil, vertfall på min. Det er et godt spørsmål! Det finnes jo mobiler der det er fritt innsyn til elektronikken f.eks på grunn av litt romslige åpninger mellom taster eller mellom tastatur og display. N73, N82 og E51 er eksempler på dette. Men da er det likt på alle telefonene. På 5800 blir det annerledes, i og med at det kun gjelder noen telefoner. Da ville i hvert fall jeg tenkt at "Det skal ikke være slik". Jeg ville reklamert, men det kommer jo litt an på hvor stor denne sprekken er da. Den har jo ikke noe å si for utseendet og i alle fall ikke for funksjonaliteten. Det eneste er sjansene for at støv og smuss lettere trenger inn, spesielt for de som har den i ei lomme. Jeg får stikke ned til elprice og spørre de på mandag. Jeg er enig at det er en reklamasjonssak siden det ikke er samme problem for alle 5800. men det spørs hva forhandlerne sier. Håper det går bra, det er jo en dyr investering så jeg forlanger at mobilen er godt bygd. Som jeg skrev: Det skal ikke være slik. Du kan eventuelt vise til denne tråden (du kan be dem slå opp på internett, mens du er i butikken, så får de jo se selv). Gjelder spesielt dersom forhandleren mener det ikke er noe å kjøre reklamasjon for. Dessuten er det best å få reklamert jo før jo heller. Har du kjøpt den i en butikk du bruker en del, kan du jo vise til kundeforhold, men uansett må dette ansees som en reklamasjonssak. Håper det ordner seg for deg! Endret 1. mars 2009 av CellularDude Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Sikker på at du ikke blander Opera Mobile og Mini? Det er jeg neimen ikke sikker på du. Ser ut til at jeg kjører mini, så jeg må trekke tilbake tidligere utsagn. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Koster Opera noe? Serverkapisiteten må koste noe (nå tenker jeg på mini). Lenke til kommentar
Norminator Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 fikk også systemfeil de første gangene jeg prøvde å søke, men det ordnet seg selv etter hvert. liker den nye søkefunskjonen! var det ikke meningen vi skulle få geotagging men denne oppdateringen? ser at det står "vis gps informasjon" i kamerainnstillingene nå, men merker ingen forskjell ellers. noen som vet hvordan det funker? har aldri prøvd noe sånt før, så jeg har ikke peiling. hadde håpet at oppdateringen skulle fikse problemet med speedtouch wifi, men nei :/ noen som vet hvordan geotagging funker på 5800? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Koster Opera noe? Serverkapisiteten må koste noe (nå tenker jeg på mini). Opera Mini er gratis. Opera Mini er ikke gratis. Du betaler normalt for datatrafikken til/fra mobilen, i forhold til ditt telefonabonnement. Dersom du bruker wi-fi, koster det ikke noe ekstra, og det går raskere. Lenke til kommentar
Otters Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Koster Opera noe? Serverkapisiteten må koste noe (nå tenker jeg på mini). Opera Mini er gratis. Opera Mini er ikke gratis. Du betaler normalt for datatrafikken til/fra mobilen, i forhold til ditt telefonabonnement. Dersom du bruker wi-fi, koster det ikke noe ekstra, og det går raskere. Opera Mini is free and costs nothing to download. Opera Mobile 9.5 beta is free to install and use. kilde: http://www.opera.com/products/choose/ Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det noen som vet om en enkel fiks (som jeg kan gjøre selv) for sprekken i denne mobilen? Er ikke veldig keen på å sende inn mobilen til et verksted som hater meg og dyrker djevelen. Ja,det er en enkel fix for dette....Ta ut skruen der hvor glippen er og klipp den litt av og skru den inn igjen og vips problemet er løst. Men det er visst en del personer her inne som er livredd for å gjøre dette da de tror de bryter garantien. Hvor mange ganger har du måtte levere inn en mobil for rep?Jeg har ikke hatt behov for det en eneste gang(Har hatt mobil siden 96)Og hatt mange forskjellige.... Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har både sprekk og en horisontal linje på nederste del av skjermen, så her bærer det tilbake til elkjøp i morgen for å bytte. Men får man ny mobil på stedet med nokia sin DOA løsning? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hvor på telefonen er denne sprekken som noen har? Har søkt på google etter bilde, men finner ingen. Endret 1. mars 2009 av Kurume Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det noen som vet om en enkel fiks (som jeg kan gjøre selv) for sprekken i denne mobilen? Er ikke veldig keen på å sende inn mobilen til et verksted som hater meg og dyrker djevelen. Ja,det er en enkel fix for dette....Ta ut skruen der hvor glippen er og klipp den litt av og skru den inn igjen og vips problemet er løst. Men det er visst en del personer her inne som er livredd for å gjøre dette da de tror de bryter garantien. Kanskje en grunn til det når NOKIA har BEKREFTET at ved å gjøre dette bryter du garantien! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det noen som vet om en enkel fiks (som jeg kan gjøre selv) for sprekken i denne mobilen? Er ikke veldig keen på å sende inn mobilen til et verksted som hater meg og dyrker djevelen. Ja,det er en enkel fix for dette....Ta ut skruen der hvor glippen er og klipp den litt av og skru den inn igjen og vips problemet er løst. Men det er visst en del personer her inne som er livredd for å gjøre dette da de tror de bryter garantien. Kanskje en grunn til det når NOKIA har BEKREFTET at ved å gjøre dette bryter du garantien! De som vil mekke med de skruene sjøl, kan jo gjøre det. Om det senere blir oppdaget, ryker garantien. Om ikke, har man garantien. Men jeg ville ikke mekket sjøl. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Takk for gode og utfyllende svar CelluarDude Er klar over at rent garantimessig er det ingen god ide og fikse dette selv, men lurer likevel på å gjøre det. Alternativet blir vel å gå til et verksted med mobilen, og det eneste mobilverkstedet (så vidt jeg vet) som er tilgjengelig for meg som bor i Oslo har aldri klart å reparere en enste telefon jeg har levert inn (enda de har brukt flere måneder), og de har i tillegg kostet meg 3k når de ødela den forrige telefonen min. Selvfølgelig uten å ta noe som helst juridisk eller økonomisk ansvar etterpå. Så da spørs det hvor mye den garantien egentlig er verdt.. Til dere som sikler på å oppdatere telefonen deres kan jeg nevne at jeg just har gjort det. Det gikk ikke via OTA funksjonen, men i nsu virket det utmerket. Er det noen som vet om en enkel fiks (som jeg kan gjøre selv) for sprekken i denne mobilen? Er ikke veldig keen på å sende inn mobilen til et verksted som hater meg og dyrker djevelen. Ja,det er en enkel fix for dette....Ta ut skruen der hvor glippen er og klipp den litt av og skru den inn igjen og vips problemet er løst. Men det er visst en del personer her inne som er livredd for å gjøre dette da de tror de bryter garantien. Hvor mange ganger har du måtte levere inn en mobil for rep?Jeg har ikke hatt behov for det en eneste gang(Har hatt mobil siden 96)Og hatt mange forskjellige.... Du snakker om den skruen rett ved kameraet som man ser når man tar av bakdekselet ja? Har prøvd å skru litt på den, men uansett hvilken vei jeg skrudde skjedde det faktisk ingenting. Endret 1. mars 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har Nokia uttalt seg om sprekken? link? Lenke til kommentar
ferik Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har Nokia uttalt seg om sprekken? link? Ligger på denne diskusjonstråden, trur det er på sidene 17-19 når du viser 100 innlegg pr. side... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Leter etter en FTP-klient til telefonen min, er det noen som vet om noe dugelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå