Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå hatt mobilen noen dager! Er kjempe fornøyd men lurer på følgende: På startskjermen er det mulig å få mer enn 1 oppgave/gjøremål av kalenderen, f.eks 1 uke? (bruker altså snarveisfelt). Oppgaven/gjøremålet vises kun som - neste oppføring dag og dato. Kan dette forandres til å stå hva som faktisk skjer - altså gjøremålet eller oppgaven? Lettere å holde oversikten da!

Vet ikke om jeg gjorde meg forstått, men på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde en beta av fring som kan gjøre dette pluss masse annet, men endte opp med å et. Programmet startet i et sett uten at jeg hadde bedt om det osv. Ellers så funket det ganske greit så håper de får fikset bugsene når det kommer en stabil versjon.

Lenke til kommentar

Noen nevnte tidligere i tråden problemet med at når man leser sms så kommer avsender navn/tlf i rødt på grå bakgrunn, som ikke er lett å lese. Er det noen som har funnet ett sted å fikse dette. Følger det tema sånn at jeg kan prøve med ett annet?

Finnes det noe program som lar meg sette max volum for ørepluggene? Jeg bruker fjernkontrollen men med andre plugger og vil fint kunne skade hørselen om jeg kjører på full guffe, så skulle gjerne gjort noe som reduserte maxvolumet til 60-70% av det som er originalt, men helst bare når headsett er plugget i.

Lenke til kommentar
Hvilket størrelsesforhold passer best på filmer? 16:9 eller noe annet en bør velge?

16:9 er størrelsesforholdet du bør bruke ja, siden oppløsningen på skjermen er jo 640:360. Skjermen er faktisk veldig god å se film/serier på. Tar ikke lange tiden å konverere heller :) Bruker selv Free Zune Video Converter, som gjør jobben mer enn godt nok. Lite tips er selvfølgelig å sette størrelsesforholdet(oppløsningen) i forhold til orginal video, da iallefall Free Zune Video Converter ikke gjør dette for deg.

Noen nevnte tidligere i tråden problemet med at når man leser sms så kommer avsender navn/tlf i rødt på grå bakgrunn, som ikke er lett å lese. Er det noen som har funnet ett sted å fikse dette. Følger det tema sånn at jeg kan prøve med ett annet?

Finnes det noe program som lar meg sette max volum for ørepluggene? Jeg bruker fjernkontrollen men med andre plugger og vil fint kunne skade hørselen om jeg kjører på full guffe, så skulle gjerne gjort noe som reduserte maxvolumet til 60-70% av det som er originalt, men helst bare når headsett er plugget i.

Nå skal ikke jeg si at dette garantert funker da jeg selv sitter på den blå, og derfor har blå på grå bakgrunn. Hvis jeg forstår problemet ditt riktig, så er den enkleste fiksen å bare klikke på teksten i meldingen, da forsvinner den grå bakgrunnen på avsendernavn/nr. Ut i fra slik jeg har forstått det så følger dette temaet, så å bytte tema kan kanskje også funke, men skal ikke si det 100% sikkert. Håper dette var det du var ute etter.

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar
Noen som vet når vanlige forhandlere får inn nye, kortere skruer som fikser sprekken?

Aldri.

Feilen rettes ved å bytte A-cover. Dette er beskjed fra Nokia.

Forhandlere tar ikke inn skuer. de har IKKE lov å fikse problemet. kun autoriserte verksteder

Forhandlere har lov til å fikse feilen, de har til og med en plikt til å fikse feilen etter forbrukerkjøpsloven, men Nokia nekter å betale for garantireparasjon om reparasjonen er utført av andre enn et autorisert verksted. :tease:

Endret av strek
Lenke til kommentar

Selvsagt kan butikken velge å påta seg totalansvaret ovenfor kunde ift forbrukerkjøpsloven. Ved selv å reparere samt bære kostnadene er ikke dette et problem.

Likevel, dette er en ganske tåpen måte å gjøre det på siden Nokia og de andre merkene står for kostnadene på sine respektive verksteder.

Lenke til kommentar

Sitter med ny, ulåst mobil fra elkjøp med FW 11.0.008, finner ingen oppdateringer... Er det sånn at jeg kan finne oppdateringen på annet vis? Bruker foresten Nokia Software Updater. Er det noe problemer forbundet med å bruke oppdateringen Deem linket til?

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på denne sprekken igjen?

Har nesten alle telefonene denne feilen? Jeg sitter endå å vurderer om jeg skal sende

inn telefonen min eller ikke. Hvis jeg da får ijen en ny telefon me sprekk å må forsette slik lenge blir jeg gal. Den sprekken jeg har nå er veldig liten og er sikkert en milimeter som kun syns såvidt i mørket, og er da redd at jeg får nye telefoner hele tiden med sprekker som er større. (Forsto noen hadde sprekk som syns veldig godt, til og med i lys.) Min er mer at om jeg skal merke noe i lyse så må jeg ta en negl mellom dekselet.

Lenke til kommentar
FEIL! Forhandler har IKKE lov til å fikse mobilen hvis de ikke er autorisert verksted i butikken! Og det står heller ikke i forbrukerkjøpsloven.

Jobber i en mobilbutikk så det VET jeg godt vi ikke gjør.

Om du mener det du sier her vil jeg anbefale deg å lese litt på forbrukerkjøpsloven, og hva den sier. Evetuelt la en annen ansatt instruere deg litt.

Beklager for off topic.

Lenke til kommentar

En forhandler er IKKE pliktig å fikse produktet i butikken. Forhandleren skal sende inn varen til et verksted. Det er vi PLIKTIGE til.

Er veldig inntresert hvor du finner på dette:)

Her er den ekte loven:

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

SØRGER FOR RETTING altså sende inn:)

Sjekk ut før du snakker. Så og si alle EL butikker sender inn til verksted. har ende ikke sett 1 som fikser i butikken lengre

http://lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html

Beklager off-topic

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...