Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Hmmm synes jeg høres rart ut... Nokia er avhengig av å landsere en modell med touch screen snarest mulig med tanke på hvor mange de taper til denne håpløse Iphonen. HTC sine telefoner er for dyre for folk flest de også. Nokia kan gjøre det stort ved å komme med noe som er kroner billigere. Har tro på at denne landseres i Norge meget snart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det faktisk er slik at denne telefonen ikke blir tilgjenelig her i Norge før mot slutten av februar vil ikke dette gjøre annet enn å skade Nokia. Tenk å teeze en telefon med kommer snart et halvt år i forveien... Hmmm

Kan du dette bedre enn Nokia?

 

Det er argumenter både for og imot.

 

Det positive med en senere lansering her kan blant annet være å luke ut barnefeil, husk at det er et helt nytt grensesnitt og en ny fysisk plattform. Å lansere den senere kan også bygge opp en hype i landene den ikke er tilgjengelig, da mobilfreaksa kjøper denne dyrt fra utlandet..

 

Å vente vil også sannsynligvis gi høyere margin per enhet i julesalget til Nokia, da inntjeningen på 5800XM ved annonsert pris sannsynligvis vil være relativt lav.

 

Uansett, er mye grunner for og imot, men gjennomtenkt er det nok i hvert fall.

Lenke til kommentar

Joda jeg ser ikke bort i fra at de har sine grunner. Det er jo faktisk ganske logisk og helt sikkert.

 

Jeg ser dette bare fra min side som konsument. Jeg mener likevel at dette er farlig spill etter som Nokia i dag ikke kan differensiere markedene på den samme måten som før. Sett på fra en mikroøkonomisk retning med mine synspunkter;)

Endret av lunas
Lenke til kommentar
999 Euro høres ut som en form for sikkerhets-sum. Dvs. man kan forhåndsbestille og er tilnærmet garantert at prisen vil settes ned når den gjøres kjent.

 

Nokia har foreløpig ikke gitt ut konkret pris på N97, kun planlagt pris i pressemelding.

 

Oversatte til norsk...og da står det at de kommer nærmere tilbake med pris og leveringsdato. Den havner vel på 6-6500 kr sikkert!

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket prisene ved den finske nettbutikken som har telefonen inne.

 

Dagens kurs på euro€er 9,136

 

Pris på telefon uten avgifter er €290,90 som tilsvarer NOK 2658,-

Inkl norsk mva på 25% blir prisen på telefonen NOK 3323,-

 

Frakt er €21,20 euro for ecomomy og €31,10 euro for priority. Satser på priority som tilsvarer NOK 284,-

 

Så kommer fortollingsgebyr som må betales til det stedet som krever inn mva for deg om du ikke selv møter opp på et tollsted. Noen son vet hvordan dette gjøres i praksis og hva det koster?

 

Totalpris for å få telefonen hjem og klar til bruk ser da ut til å bli NOK 3607,- + evnt avgift for å få betalt mva. (evnt NOK 90,- billigere om man velger den rimeligste frakten)

 

Går ut fra at mobiltelefoner er tollfrie og at det ikke skal betales toll men bare mva for den når vi tar denn inn til Norge? Noen som kan bekrefte dette?

Endret av TorePupper
Lenke til kommentar
Da har jeg sjekket prisene ved den finske nettbutikken som har telefonen inne.

 

Dagens kurs på euro€er 9,136

 

Pris på telefon uten avgifter er €290,90 som tilsvarer NOK 2658,-

Inkl norsk mva på 25% blir prisen på telefonen NOK 3323,-

 

Frakt er €21,20 euro for ecomomy og €31,10 euro for priority. Satser på priority som tilsvarer NOK 284,-

 

Så kommer fortollingsgebyr som må betales til det stedet som krever inn mva for deg om du ikke selv møter opp på et tollsted. Noen son vet hvordan dette gjøres i praksis og hva det koster?

 

Totalpris for å få telefonen hjem og klar til bruk ser da ut til å bli NOK 3607,- + evnt avgift for å få betalt mva. (evnt NOK 90,- billigere om man velger den rimeligste frakten)

 

Går ut fra at mobiltelefoner er tollfrie og at det ikke skal betales toll men bare mva for den når vi tar denn inn til Norge? Noen som kan bekrefte dette?

 

De gangene jeg har kjøpt varer som jeg har måttet betale moms på har jeg fått dette på faktura i ettertid eller betalt direkte på posten. Dette kommer ann på hvilket firma som har leveransen antar jeg. Jeg har kjøpt 42" lcd fra Sverige. Denne ble levert med DHL. Da fikk jeg fakturaen i posten etter ca 14 dager. Jeg kjøpte brukte bildeler fra Danmark en gang. Da betalte jeg momsen når jeg hentet pakken på posten.

 

 

 

Det er ikke toll på elektroniske varer i Norge!

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar
Ja da har jeg bestilt tlf fra Finland! Den blir sendt i løpet av dagen. Skal ha den i løpet av neste uke.. :yes:

Hvordan bestilte du? I nettbutikk eller via mail? Har forsøkt å legge telefonen i handlekurv, men det går ikke.

 

 

Jeg bestillte nettopp på telefon. Jeg snakket med en som heter Richard. Han snakker tom svensk. Han tok bestillingen med det samme og det ble trekt på visa kortet mitt mens jeg satt på telefonen. 316 Euro uten finsk moms. 5 dagers leveringstid med prioritert post. Nå skal jeg bare sette meg ned å vente :-)

 

 

Du kan bestillte via websiden, men du må legge inn produktnummer manuelt i handlekurven.

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar
Ja da har jeg bestilt tlf fra Finland! Den blir sendt i løpet av dagen. Skal ha den i løpet av neste uke.. :yes:

 

hvor mye kom det på totalt med porto? vil bare dobbeltsjekke noe med bestillingen min, mener at antall euro ikke stemmer helt med det jeg først trodde. sikkert jeg som bare roter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...