Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner du er blitt sur. Men hjelper ikke å kjefte på de i butikken hvis det er nokia som ikke har bedre DOA tid.

 

Du som "Burikkmedarbeider" burde igrunn vite at det ikke er butikkens feil

Klart, men i min butikk (IKEA) er det som regel butikkens/produsentens feil, så da er vi ydmyke når det gjelder produksjonsfeil og trekker produktet eller gir kunden ny vare/perarasjonskit. ;)

 

Nei han i butikken fikk ikke så mye kjeft, mere mailen jeg sendte nokia ang saken.

Sån er det ikke i elektronikkbransjen. Kjeft kan du gi til nokia da det er de som burde hatt bedre praksis der.:)

Lenke til kommentar
Skjønner du er blitt sur. Men hjelper ikke å kjefte på de i butikken hvis det er nokia som ikke har bedre DOA tid.

 

Du som "Burikkmedarbeider" burde igrunn vite at det ikke er butikkens feil

Klart, men i min butikk (IKEA) er det som regel butikkens/produsentens feil, så da er vi ydmyke når det gjelder produksjonsfeil og trekker produktet eller gir kunden ny vare/perarasjonskit. ;)

 

Nei han i butikken fikk ikke så mye kjeft, mere mailen jeg sendte nokia ang saken.

Sån er det ikke i elektronikkbransjen. Kjeft kan du gi til nokia da det er de som burde hatt bedre praksis der.:)

Hehe nei det er en sær bransje (sorry om jeg tråkker på tær)

Jada nokia får :p

 

Jaja tjohei, :)

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke får koblet mobilen til Nokia Software Uptader og Map Loader ? Når jeg kobler til mobilen med USB får jeg opp en melding fra Vista at jeg må installere driverprogram for denne enheten. Om jeg trykker finn og installer driverprogrammer, begynner pc'en å lete, men finner ikke noen programmer som passer til mobilen min. Har innstalert alle programmene på cd'en som fulgte med mobilen. Jeg klarer å få ført over sanger med Nokia Music programmet, men de andre programmene får ikke kontakt med mobilen. Hvilken USB-modus skal jeg velge fra mobilen ?

 

Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ikke får koblet mobilen til Nokia Software Uptader og Map Loader ? Når jeg kobler til mobilen med USB får jeg opp en melding fra Vista at jeg må installere driverprogram for denne enheten. Om jeg trykker finn og installer driverprogrammer, begynner pc'en å lete, men finner ikke noen programmer som passer til mobilen min. Har innstalert alle programmene på cd'en som fulgte med mobilen. Jeg klarer å få ført over sanger med Nokia Music programmet, men de andre programmene får ikke kontakt med mobilen. Hvilken USB-modus skal jeg velge fra mobilen ?

 

Noen som kan hjelpe ?

Burde ikke generelt telefonen settes i PC Suite modus når man kobler den til pc? Det gjør hvertfall alltid jeg :)

Lenke til kommentar
Er det egentlig noen som har STORE problemer med at den lille glipen er på telefonen? En liten skjønnhets-feil kan vel ikke skade? Mobilen blir jo strengt tatt ikke dårligere av det.. :thumbup:

Personelig har jeg jo ikke det. Har jo levd en uke og en dag i uvitenhet.

Men mentalt vet jeg den er der :S og siden den finnes er jo sjansene store for at ulumskheter kan komme inn i telefonen/bak skjermen og på lang sikt irritere eller i verste fall ødelegge telefonen.

Men renk kosmetisk finnes den jo egentlig ikke (for min del) med mindre jeg dytter neglen inn i glippen..

Lenke til kommentar
Er det egentlig noen som har STORE problemer med at den lille glipen er på telefonen? En liten skjønnhets-feil kan vel ikke skade? Mobilen blir jo strengt tatt ikke dårligere av det.. :thumbup:

 

Nei, men den skal strengt tatt ikke ha den glipen der :)

 

Men, folkens:

 

Nå virker det på meg som dette er en ganske klar produksjonsfeil fra Nokia sin side. Jeg forstår at man ønsker et produkt som i utgangspunktet er 100%, og at man gjerne vil benytte seg av DOA-retten for å få et nytt produkt.

 

Men, her i landet har vi et par års reklamasjonstid på telefoner. Og forbrukerkjøpsloven er ganske klar på punktet med feil ved varen - leverandør har plikt til å reparere, og om ikke reperasjon fungerer - erstatte eller tilbakebetale varen.

 

Det vil altså si at dersom det om et halvt års tid oppstår vann- og eller støvskade på telefonen som følge av denne produksjonsfeilen, så er leverandør (eller Nokia) pliktige til å enten reparere, eller skaffe deg et nytt produkt (dersom det ikke er mulig eller lønnsomt å reparere).

 

Dermed behøver dette nødvendigvis ikke være en kjempekrise. Hvis telefonen går i stykker, og verkstedet forsøker å skylde på fuktskader, KAN de ikke gjemme seg bak dette fordi det er en produksjonfeil på telefonen. Og da har man krav på enten reperasjon eller en ny telefon :)

 

Og de fleste burde klare seg uten telefon (eller med en annen type) i en kortere periode.. Dessuten bør man også sikkerhetskopiere data på telefonen med jevne mellomrom så det ikke blir problemer med manglende data :)

 

Så dette bekymrer meg lite. Kanskje jeg heller kjøper meg en ny telefon om et års tid :) Da selger jeg i såfall denne ;)

Lenke til kommentar
Er det egentlig noen som har STORE problemer med at den lille glipen er på telefonen? En liten skjønnhets-feil kan vel ikke skade? Mobilen blir jo strengt tatt ikke dårligere av det.. :thumbup:

 

Nei, men den skal strengt tatt ikke ha den glipen der :)

 

Men, folkens:

 

Nå virker det på meg som dette er en ganske klar produksjonsfeil fra Nokia sin side. Jeg forstår at man ønsker et produkt som i utgangspunktet er 100%, og at man gjerne vil benytte seg av DOA-retten for å få et nytt produkt.

 

Men, her i landet har vi et par års reklamasjonstid på telefoner. Og forbrukerkjøpsloven er ganske klar på punktet med feil ved varen - leverandør har plikt til å reparere, og om ikke reperasjon fungerer - erstatte eller tilbakebetale varen.

 

Det vil altså si at dersom det om et halvt års tid oppstår vann- og eller støvskade på telefonen som følge av denne produksjonsfeilen, så er leverandør (eller Nokia) pliktige til å enten reparere, eller skaffe deg et nytt produkt (dersom det ikke er mulig eller lønnsomt å reparere).

 

Dermed behøver dette nødvendigvis ikke være en kjempekrise. Hvis telefonen går i stykker, og verkstedet forsøker å skylde på fuktskader, KAN de ikke gjemme seg bak dette fordi det er en produksjonfeil på telefonen. Og da har man krav på enten reperasjon eller en ny telefon :)

 

Og de fleste burde klare seg uten telefon (eller med en annen type) i en kortere periode.. Dessuten bør man også sikkerhetskopiere data på telefonen med jevne mellomrom så det ikke blir problemer med manglende data :)

 

Så dette bekymrer meg lite. Kanskje jeg heller kjøper meg en ny telefon om et års tid :) Da selger jeg i såfall denne ;)

 

Jeg ville ikke satse på å ha den feilen på min telefon, da det er vanskelig å klage på produksjonsfeil, og kreve at de skal betale for retting, dette gjelder spesielt fuktskader. ikke så mye du kan gjøre for å motbevise at det er produksjonsfeilen sin feil at mobilen har blitt fuktskadet...

 

veldi kjedelig å måtte levere inn telefonen og klare seg med en annen i en lenger periode rett etter man har kjøpt den ny. for den lånetelefonen man får er som regel en modell som var ny for en del år siden.

Lenke til kommentar
Det vil altså si at dersom det om et halvt års tid oppstår vann- og eller støvskade på telefonen som følge av denne produksjonsfeilen, så er leverandør (eller Nokia) pliktige til å enten reparere, eller skaffe deg et nytt produkt (dersom det ikke er mulig eller lønnsomt å reparere).

 

Hvis man oppdager feilen nå og venter halvt år og det er fukt så NEI. man har ikke rett på noe som helst om man ikke raporterer det og fikser det innen rimelig tid

Lenke til kommentar
Hva er det som skal skje? Hard reset?

Ikke verre enn at trykkfølsomheten ikke funker :)

Hehe. Morsomt. Det skal jeg prøve nå.

 

Prøvde nå, og trykkfølsomheten fungerer helt fint.

Rart. Vi måtte nemlig fjerne en alarmenhetsting fra fronten da trykkfølsomheten ikke funket om man startet mobilen med denne festet på.

 

Har lekt enda mer med denne i dag og den er jo virkelig en godbit. Det er små barneulogiskheter i grensesnittet om man kan kalle det det, men ellers er dette langt mer raskt, logiskt og fingervennlig enn jeg forventet.

 

Jeg er imponert.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Hvor lenge er det batteriet deres holder ut ? jeg lada den hele natta igår, og nå har batteriet bitt halvert!! jeg trudde at batteriet var noe av det mobilen fikk skryt for

 

Er det noen andre som opplever at batteriet blir fort tømt ?

 

 

Hva? Da må det være noe galt på ferde. Eller er det noe som er tilkoblet som forbruker mye batteri? I tester jeg har lest har 5800 meget god batterikapasitet, og selv har jeg ikke merket noe til det du beskriver. Jeg har imidlertid wlan, bluetooth mv. standard frakoblet, men på jobb er det ikke noe god mobildekning, så da bruker telefonen mer batteri enn hjemme.

Lenke til kommentar
Hvor lenge er det batteriet deres holder ut ? jeg lada den hele natta igår, og nå har batteriet bitt halvert!! jeg trudde at batteriet var noe av det mobilen fikk skryt for

 

Er det noen andre som opplever at batteriet blir fort tømt ?

 

 

Hva? Da må det være noe galt på ferde. Eller er det noe som er tilkoblet som forbruker mye batteri? I tester jeg har lest har 5800 meget god batterikapasitet, og selv har jeg ikke merket noe til det du beskriver. Jeg har imidlertid wlan, bluetooth mv. standard frakoblet, men på jobb er det ikke noe god mobildekning, så da bruker telefonen mer batteri enn hjemme.

 

Hva er det dere har på nettverk? dobbeltmodus eller bare gsm? jeg hadde da dobbelt? kan det være årsaken...er n00b...så kanskje jeg spør veldig dumt nå..lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...