ulven77 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Prøver å installere tomtom på tlf. får melding om at sertifikatet er utgått... Hva betyr det? Vet at det skal gå å installere tomtom på 5800. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har bare lest ca halve tråden, men er det flere som har bestilt fra Lefdal? Bestilte fra Lefdal på mandag, med 3-5 dagers leveringstid. Har endelig fått sporingsnummer, men INGEN SENDING ER MOTTATT FORELØPIG, KUN MELDING står det i dag. Syns dette er tregt når de påstår den var på lager på mandag. Bestilte den først på Tele2, de påstod først den var på lager (dette var 12/2), men så var det 16/2, så 2/3, 7/4 og til slutt ukjent dato. Jaja, får vente litt til.. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bare et enkelt spørsmål. Skal stikke på butikken med min og høre om å bytte pga sprekken. Men hvordan kan jeg hente ut kontaktene mine og lagre de på pc'en?.. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bare et enkelt spørsmål.Skal stikke på butikken med min og høre om å bytte pga sprekken. Men hvordan kan jeg hente ut kontaktene mine og lagre de på pc'en?.. Nokia PC suite eller OVI suite. Gjennom disse har du mulighet til å ta komplett backup av telefonen. Det er også mulighet til å ta backup direkte til minnekort. Meny - Programmer - Filbehandling - Sikkerhetskopi - Valg - Sikkerhetskopi nå. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bare et enkelt spørsmål.Skal stikke på butikken med min og høre om å bytte pga sprekken. Men hvordan kan jeg hente ut kontaktene mine og lagre de på pc'en?.. Har du Nokia Ovi Suite eller Nokia PC Suite på maskinen, kan du synke kontakter og kalender. Du kan eventuelt ta sikkerhetskopi av telefonen ved hjelp av en egen funksjon, Contents Copier. Når/hvis du får ny telefon, gjenoppretter du. Men det enkleste er å ta sikkerhetskopi på minnekortet, og så kopiere hele innholdet av kortet over på PCen. Når/dersom du får ny telefon, legger du dette tilbake på det nye minnekortet som følger med den telefonen. Så gjenoppretter du. Uansett bør du slette personlige data (kontakter, kalender, meldinger, notater, evt. wapleserhistorikk og cache) fra telefonen før du leverer den fra deg. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bare et enkelt spørsmål.Skal stikke på butikken med min og høre om å bytte pga sprekken. Men hvordan kan jeg hente ut kontaktene mine og lagre de på pc'en?.. Har du Nokia Ovi Suite eller Nokia PC Suite på maskinen, kan du synke kontakter og kalender. Du kan eventuelt ta sikkerhetskopi av telefonen ved hjelp av en egen funksjon, Contents Copier. Når/hvis du får ny telefon, gjenoppretter du. Men det enkleste er å ta sikkerhetskopi på minnekortet, og så kopiere hele innholdet av kortet over på PCen. Når/dersom du får ny telefon, legger du dette tilbake på det nye minnekortet som følger med den telefonen. Så gjenoppretter du. Uansett bør du slette personlige data (kontakter, kalender, meldinger, notater, evt. wapleserhistorikk og cache) fra telefonen før du leverer den fra deg. Ah, helt genialt Ja skal slette alt på den. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 åh jeg blir så irritert. Makan til tilbakestående butikk og ansatt! I følge telehuset så har de kun DOA i en uke etter kjøp. Og siden jeg kjøpte den for en uke og to dager siden kan de bare sende den på service, og siden det er påske så kan det ta to uker! Møkka bedrift! Hvorfor har Nokia DOA bare en stusselig uke??? Ringe "Nokia Customer Care" og klage! Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Ringe "Nokia Customer Care" og klage! Og de var så klart stengt! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Bare et enkelt spørsmål.Skal stikke på butikken med min og høre om å bytte pga sprekken. Men hvordan kan jeg hente ut kontaktene mine og lagre de på pc'en?.. Har du Nokia Ovi Suite eller Nokia PC Suite på maskinen, kan du synke kontakter og kalender. Du kan eventuelt ta sikkerhetskopi av telefonen ved hjelp av en egen funksjon, Contents Copier. Når/hvis du får ny telefon, gjenoppretter du. Men det enkleste er å ta sikkerhetskopi på minnekortet, og så kopiere hele innholdet av kortet over på PCen. Når/dersom du får ny telefon, legger du dette tilbake på det nye minnekortet som følger med den telefonen. Så gjenoppretter du. Uansett bør du slette personlige data (kontakter, kalender, meldinger, notater, evt. wapleserhistorikk og cache) fra telefonen før du leverer den fra deg. Ah, helt genialt Ja skal slette alt på den. Genialt er det ikke, men det burde løse problemet ditt Nei, skjønner hva du mener. Håper du får en ny telefon, da Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Genialt er det ikke, men det burde løse problemet ditt Nei, skjønner hva du mener. Håper du får en ny telefon, da Som du kan se over så fikk jeg jo ikke det da, men fikk jo tilbud om at den blir sendt på reparasjon som kan ta inntil to uker.. Møkkabedrift! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Genialt er det ikke, men det burde løse problemet ditt Nei, skjønner hva du mener. Håper du får en ny telefon, da Som du kan se over så fikk jeg jo ikke det da, men fikk jo tilbud om at den blir sendt på reparasjon som kan ta inntil to uker.. Møkkabedrift! Oops, overså det da. Ok, da blir det altså å vente. Surt, men håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Genialt er det ikke, men det burde løse problemet ditt Nei, skjønner hva du mener. Håper du får en ny telefon, da Som du kan se over så fikk jeg jo ikke det da, men fikk jo tilbud om at den blir sendt på reparasjon som kan ta inntil to uker.. Møkkabedrift! Oops, overså det da. Ok, da blir det altså å vente. Surt, men håper det ordner seg. Heheh selvføælgelig sendte jeg den ikke inn! Nekter å være uten i to uker. Men har sendt et par kraftige irriterte mailer til okia og telehuset og sagt hva jeg syns om dem og servicen dems Håper bare en eller annen litt oppegående leser mailen Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) åh jeg blir så irritert.Makan til tilbakestående butikk og ansatt! I følge telehuset så har de kun DOA i en uke etter kjøp. Og siden jeg kjøpte den for en uke og to dager siden kan de bare sende den på service, og siden det er påske så kan det ta to uker! Møkka bedrift! Hvorfor har Nokia DOA bare en stusselig uke??? Ringe "Nokia Customer Care" og klage! Nei nå får du gi deg!!! Hvis nokia KUN har DOA i 1 uke og du er forsen er det ikke butikkens feil men DIN feil!! Hvis de ikke får kreditert mobilen fra nokia og gir deg en ny en så blir de sittende med en bvare mobil som de ikke kan selge til fullpris og da taper de mye penger. Hadde jeg jobebt der hadde jeg gjort det samme som han. Du har IKKE rett på å få byttet den inn. Det at det tar 2 uker å fikse den er IKKE butikkens feil Hilsen irritert butikkarbeider. Edit: Hvis du var sjef for en telebutikk. ville du tatt tilbake defekt mobil som du ikke får pengene tilbake på fra nokia? Ville du mistet de pengene du taper på å selge mobilen som bvare fra din egen lomme? Endret 21. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Enig. Nokia / telehuset har ikke som oppgave å sy puter under armene dine. En uke er standard i alle telekjeder, jeg ser ingen grunn til at du skal få noe form for spesialbehandling. Du får ta litt ansvar selv. Og det er trynefaktor som gjelder. Sure kunder som via sure mail krever ditt og datt fører til at kundebehandleren gjør det han/hun må gjøre - ikke mer. Du får ikke god service av å kjefte for noe du i utgangspunktet hadde ansvar for selv. Heheh selvføælgelig sendte jeg den ikke inn! Nei, da sitter du med en mobil som er defekt da - helt til du - som alle andre - sender den inn. Ikke forvent at du får noe som helst. Endret 21. februar 2009 av Eircag Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Sur kunde = Dårlig service fra selger pga selger blir noe irritert Glad kunde = Selger vil prøve å hjelpe mer i den grad det er mulig Heheh selvføælgelig sendte jeg den ikke inn! Ville sendt inn hvis du vil ha det fikset. jo lengre du venter jo mindre sjangs er det for at problemet kan bli fikset da du er pliktig å få det rapportert og løst innen rimelig tid tror jeg det var Endret 21. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Enig. Nokia / telehuset har ikke som oppgave å sy puter under armene dine. En uke er standard i alle telekjeder, jeg ser ingen grunn til at du skal få noe form for spesialbehandling. Du får ta litt ansvar selv. Og det er trynefaktor som gjelder. Sure kunder som via sure mail krever ditt og datt fører til at kundebehandleren gjør det han/hun må gjøre - ikke mer. Du får ikke god service av å kjefte for noe du i utgangspunktet hadde ansvar for selv. Nå vet ikke jeg hvilke produsenter utenom Noka som har DOA-ordningen. Ja, HTC har den visst, noe jeg har lest her i en tråd, samt erfart sjøl. I denne 5800-tråden er i alle fall DOA hyppig omtalt. Jeg har selv levert inn nokiatelefoner på DOA. Som oftest har jeg funnet feil med telefoner i løpet av den første uka. I tilfeller det har skjedd senere, har jeg noen ganger måttet levere dem inn, eller fått en ny. Sistnevnte er mer på grunn av godt kundeforhold. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Nei nå får du gi deg!!! Hvis nokia KUN har DOA i 1 uke og du er forsen er det ikke butikkens feil men DIN feil!! Hvis de ikke får kreditert mobilen fra nokia og gir deg en ny en så blir de sittende med en bvare mobil som de ikke kan selge til fullpris og da taper de mye penger. Hadde jeg jobebt der hadde jeg gjort det samme som han. Du har IKKE rett på å få byttet den inn. Det at det tar 2 uker å fikse den er IKKE butikkens feil Hilsen irritert butikkarbeider. Edit: Hvis du var sjef for en telebutikk. ville du tatt tilbake defekt mobil som du ikke får pengene tilbake på fra nokia? Ville du mistet de pengene du taper på å selge mobilen som bvare fra din egen lomme? Generelt så er jeg enig med deg. Men dette er en utbredt FEIL fra Nokia sin side så i den saken burde de bare legge halen mellom beina (som de ioforseg har gjort og inrømt feilen) Og derfor burde det i den saken som dreier seg rundt 5800 være lenger en en uke DOA. Man blir jo så opptatt med telefonen sin touchrespons, sette seg inn i den og slike ting at man ikke legger merke til de kosmetiske små tingene før etter en stund. (Som kan være drastiske feil pga støv og slikt) For min del sjekket jeg grovt over telefonen når jeg fikk vite om problemet. Men trodde jeg ikke hadde glipen siden den ikke spriker. Men når folk snakket om å slukke lyset så så jeg jo litt lys som kom ut og fant ut at dersom man stikker neglen inn (Noe man sjeldent gjør på telefoner i sprekker generelt) så er jo faktisk hele høyre hjørnet løst. Derfor er jeg irritert fordi jeg oppdaget det for seint (selvfølgelig), men og fordi nokia ikke innser at de burde gi kundene litt lenger tid på detta! For butikkens del bryr jeg meg generelt lite. Jeg er kunde og tenker i første omgang på meg. Hilsen Annen burikkmedarbeider EDIT (små fiks) Endret 21. februar 2009 av Denniz84 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Skjønner du er blitt sur. Men hjelper ikke å kjefte på de i butikken hvis det er nokia som ikke har bedre DOA tid. Du som "Burikkmedarbeider" burde igrunn vite at det ikke er butikkens feil Endret 21. februar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Skjønner du er blitt sur. Men hjelper ikke å kjefte på de i butikken hvis det er nokia som ikke har bedre DOA tid. Du som "Burikkmedarbeider" burde igrunn vite at det ikke er butikkens feil Klart, men i min butikk (IKEA) er det som regel butikkens/produsentens feil, så da er vi ydmyke når det gjelder produksjonsfeil og trekker produktet eller gir kunden ny vare/perarasjonskit. Nei han i butikken fikk ikke så mye kjeft, mere mailen jeg sendte nokia ang saken. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Har man godt kundeforhold hjelper det mye. Men sure kunder gidder man ikke hjelpe. Ja, slik vil det alltid være. Jeg bestemte meg for å bruke en mobilbutikk, fordi jeg fikk meget god behandling, også etter kjøp. Dette avhenger i mange tilfeller av personene man har med å gjøre, ikke nødvendigvis butikken. I mitt tilfelle har det blitt mange telefoner, pluss tre PCer. Er folka ålreite og pålitelige, skal det ikke stå på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå