Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne glipen til side; andre som har problemer med at menyene skifter farge til grønn, lilla, oransj, rød i flere sek? Irriterende når jeg ser film og hele skjermen får en rødnyanse.

Har sett det har vært et mye omtalt problem i andre forum. Der har det blitt presentert som et FW-problem, og jeg har ikke sett at de med 5800XM med v20 har meldt om dette. Tror jeg har sett et glimt at dette på min også, men har ikke nistirret på skjermen over lengre tid eller i svakt lys så er ikke sikker.

Mail til Nokia:

Hei,

Kjøpte meg for 3 dager siden 5 stk Nokia 5800 XpressMusic. På samtlige av disse telefonene, som på andre 5800 XpressMusic, oppleves en betydelig glippe mellom frontdeksel og telefonens ramme øverst i høyre hjørne. Det oppleves nå at telefonen gjennom denne glippen sakte tar inn støv, og jeg er bekymret for hva dette vil ha av betydning på lang sikt. Etter å ha vært i kontakt med omtrent 20 andre personer med samme telefon viser det seg at dette problemet er utbredt. Problemet har imidlertid en veldig enkel løsning oppdaget av en forumbruker. Skruen øverst i høyre hjørne, som man får tilgang til ved å ta av bakdekselet, er for lang. Dette innebærer at telefonen ikke blir skrudd ordentlig sammen. Problemet er løst av forumbrukere ved å skru ut skruen, korte den ned 1-1,5mm og skru den inn igjen. Dermed har telefonen blitt helt tett. Spørsmålet er hvordan Nokia ser på dette problemet. Må vi levere inn våre 20-25 telefoner, og andre med oss? Eller har vi anledning til å skru ut denne ene skruen, korte den ned og skru den inn igjen selv uten å bryte noen form for garanti?

Håper på en endelig avklaring på dette problemet før telefonen min blir helt full av ulumskheter som ikke hører til i en mobtiltelefon.

Mvh

"..Bjørnar.."

Så får vi se om jeg får svar på denne siden av nyttår.

Lenke til kommentar

kjøpte min 5800 for en uke siden, er utrolig fornøyd med den, noen som har fått oppdatert til V20 enda?

hadde glippe i høyre hjørnet jeg å, men det fikset jeg på ett halvt minutt nå nettopp, med å kappe skruen litt som nevnt tidligere i tråden, ble veldig bra:)

Lenke til kommentar
Det høres for meg ut som at det er slik 5800 XM er, og at det ikke er noe galt med deres.

Dette er en feil med en tidlig produksjonslinje. Denne feilen skal nå være rettet. Tror verksteder retter feilen ved å bytte A-cover eller noe slikt (teknikkerspråk).

Det er i allefall det min kjede har fått vite fra Nokia.

Lenke til kommentar

Savner en blokker funksjon her i forumet så man kunne slippe å lese meldingene til han idioten som gjentatte ganger spammer, at dette ikke er en feil med denne glippa, at det skal være slik.

Dette er en klar feil, det går ikke lang tid før du har masse møkk under skjermen og må ha den på reprasjon uansett, og da kommer vel nokia med standardmeldinga om at det er fuktskade og dekkes ikke av garantien.

Lenke til kommentar

Då har eg sendt min innatt til elprice pga glippen i dekselet. forklarte kvifor dette ikkje var bra og at det var eit utbreidt problem. Heldigvis har elprice ein god kundeservice virkar det som. Dei kunne sende meg ein ny telefon og til og med sjekke denne telefonen om den var i orden før dei sendte den :)

Lenke til kommentar
Denne "glippen" er nok tilstede på alle 5800XM ja, ihvertfall opp til dd. Om man ikke ønsker risikoen for å bryte garantien foreslår jeg å ta en telefon til nærmeste mobilverksted og få de til å klippe skruen. Personlig ser jeg ikke et problem med å gjøre dette selv, men jeg er også kjent for å kunne ta en hard ordveksling med mennesker som mener at min endring av en skrue gjør at jeg ikke har garanti på noen deler av produktet lenger.

Another one for the team; sender en mail til Nokia og spør. Noen der inne bør vite hvor lett det er å fikse det, og da syns jeg de skal få foreslå en løsning selv. Spent på utfallet.

Gleder meg til svar fra Nokia!

Lenke til kommentar

Denne "glippen" er nok tilstede på alle 5800XM ja, ihvertfall opp til dd. Om man ikke ønsker risikoen for å bryte garantien foreslår jeg å ta en telefon til nærmeste mobilverksted og få de til å klippe skruen. Personlig ser jeg ikke et problem med å gjøre dette selv, men jeg er også kjent for å kunne ta en hard ordveksling med mennesker som mener at min endring av en skrue gjør at jeg ikke har garanti på noen deler av produktet lenger.

Another one for the team; sender en mail til Nokia og spør. Noen der inne bør vite hvor lett det er å fikse det, og da syns jeg de skal få foreslå en løsning selv. Spent på utfallet.

Gleder meg til svar fra Nokia!

Som nevnt retter Nokia feilen ved å bytte "A-cover og slide band assy", ikke ved å bytte skrue.

Lenke til kommentar
Som nevnt retter Nokia feilen ved å bytte "A-cover og slide band assy", ikke ved å bytte skrue.

Da har de ikke annet å gjøre enn å henvise oss til et verksted, men da vil jeg ha det svart på hvitt slik at verkstedet ikke fyrer igang en "øøøøøh, nei, denne skal være sånn". Får jeg imidlertid beskjed om å kappe skruen, ja så gjør jeg det. Da er glippa borte og det er godt nok for meg. Men jeg forventer en henvisning til verkstedet ja.

Nokia svarer:

Hei Bjørnar!

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

For denne henvendelsen bør du kontakte reklamasjonsavdelingen vår, de når du på nummer: 22 43 00 70

eller på mail: [email protected].

Håper på en god løsning i saken.

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Vennlig hilsen,

Anne

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

Som sagt så gjort. Ny mail-kø, nye muligheter. Interessant at "Nokia Customer Care" er det samme som "reklamasjonsavdelingen" internt hos Nokia. :p

Lenke til kommentar

Da har de ikke annet å gjøre enn å henvise oss til et verksted, men da vil jeg ha det svart på hvitt slik at verkstedet ikke fyrer igang en "øøøøøh, nei, denne skal være sånn". Får jeg imidlertid beskjed om å kappe skruen, ja så gjør jeg det. Da er glippa borte og det er godt nok for meg. Men jeg forventer en henvisning til verkstedet ja.

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at de henvender deg til verksted. Verkstedene skal ikke si "øøøøøh, nei, denne skal være sånn", da de har blitt informert av Nokia om feilen.

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan postens pakkesporing funker? Min telefon er "registrert omlastningsterminal" her i trondheim nå, og har vært det siden 10 i morgest. Kan den ha blitt sendt derifra og mottatt på det lokale postkontoret uten at det har blitt registrert ennå?

Hvis den ikke har det, leverer de pakker i helgene? (lørdag)

Spør fordi jeg skal reise en ukes tid tidlig mandag morgen, så det haster litt å få telefonen :p

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke tenke meg annet enn at de henvender deg til verksted.

...

Glimrende.

...

Verkstedene skal ikke si "øøøøøh, nei, denne skal være sånn", da de har blitt informert av Nokia om feilen.

Da vil jeg gjerne tipses om et kvalitetsverksted i Drammensområdet som kan fikse dette uten å klage, for her omkring har jeg heller dårlig erfaring med akkurat det. Hva driver du med til daglig iom at du er velsignet med førstehåndsinformasjon om dette?

EDIT:

Navn fjernet. Ingen grunn til å henge ut verksteder/forhandlere kanskje..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
...

Verkstedene skal ikke si "øøøøøh, nei, denne skal være sånn", da de har blitt informert av Nokia om feilen.

Da vil jeg gjerne tipses om et kvalitetsverksted i Drammensområdet som kan fikse dette uten å klage, for her omkring har jeg heller dårlig erfaring med akkurat det. Derfor bør heller ikke "Deltaservice" være ditt neste svar. :p Hva driver du med til daglig iom at du er velsignet med førstehåndsinformasjon om dette?

Tenkte selvfølgelig å foreslå Deltaservice (Ettersom de ligger i Drammen :tease: ). Alternativet er Zodiac, og de er _ikke_ mye bedre.

Når det kommer til service på telefonen må du enten ringe Nokia, og de vil sende deg en ferdigfrankert lapp med "Deltaservice" som adressant. Alternativet blir selvfølgelig å levere den inn der du kjøpte (Hvilken kjede er det?) den, og om den er kjøpt i Drammen regner jeg med de også bruker Delta.

Til daglig jobber jeg i en mobilbutikk, og har litt ekstra interesse for service og forbrukerrett :)

Endret av strek
Lenke til kommentar

Testet 5800 Rød her i ungarn i dag. Mobilen ser fet ut den. Syntes den var styggere på det bildet hvor kanten var så rød. Ja, kanten er rødlig, men det gjorde ikke så mye.

UI'et virker fett nok det. Ikke noe mindblowing og det kommer heller ikke i veien. Finnes det skins til telefonen? Ikonene var ikke de kuleste jeg har sett.

Vil det komme en versjon av opera mobile?

I ungarn koster mobilen 2800 kr i butikk. Hva er billigste i Norge?

Ah, og så synes jeg on screen keyboard er litt merkelig når man er vant til knapper. Dere som har brukt mobilen en stund, er det sånn man venner seg til, eller er savnet etter knapper stort?

Alt i alt, virker som en fet mobil :)

Lenke til kommentar

Der dukket innlegget med navnet opp igjen uansett ja.. :p

Kjøpte den på Elprice.no, men har ingen ambisjoner om å sende den dit. Leverer den i en butikk i nærheten, elprice kan ikke annet enn å sende den fra seg de heller. Valget tidligere har også vært å gi Delta nok en mulighet, i mangel på andre alternativer. Det blir vel det igjen..

Lenke til kommentar
Der dukket innlegget med navnet opp igjen uansett ja.. :p

Kjøpte den på Elprice.no, men har ingen ambisjoner om å sende den dit. Leverer den i en butikk i nærheten, elprice kan ikke annet enn å sende den fra seg de heller. Valget tidligere har også vært å gi Delta nok en mulighet, i mangel på andre alternativer. Det blir vel det igjen..

Aha. Så lenge en eller annen butikk er villig til å ta den imot er det vel neppe noe problem. Delta er det verkstedet Nokia bruker som hovedverksted for tiden, så om du ringer Nokia blir den nesten garantert sendt dit.

Av erfaring er Delta helt klart det beste verkstedet for mobilservice for tiden. De kan være litt trege, men det tilhører sjeldenhetene at telefoner kommer tilbake med nye eller samme feil.

Lenke til kommentar
Aha. Så lenge en eller annen butikk er villig til å ta den imot er det vel neppe noe problem. Delta er det verkstedet Nokia bruker som hovedverksted for tiden, så om du ringer Nokia blir den nesten garantert sendt dit.

Av erfaring er Delta helt klart det beste verkstedet for mobilservice for tiden. De kan være litt trege, men det tilhører sjeldenhetene at telefoner kommer tilbake med nye eller samme feil.

Ikke et problem, har et par kandidater som sender inn for meg. Hva er sjansen for at jeg kan kjøre til Delta å levere den på døra selv?

EDIT:

BTW: "Til daglig jobber jeg i en mobilbutikk, og har litt ekstra interesse for service og forbrukerrett". Det er en kombinasjon jeg ikke opplever ofte nok. ;)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...