Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Snakk om en liten skrue i hjørnet på telefonen,skru den ut og korte den litt inn.Ingen som ser att det er gjort noe med telefonen i det hele tatt....

 

De ser det jo hvis den skal inn på service senere, og uansett skal det ikke være behov for at man selv skal måtte drive med modifikasjoner på et helt nytt og forholdsmessig dyrt produkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med glippen i hjørnet kommer vell av at skruen i det hjørnet er plassert på en annen "posisjon" enn de tre andre hjørneskruene. Hvorfor denne er plassert på en annen plass har sikkert noe med hardware som befinner seg unner.

 

Som sagt tidligere kan dette fikses med å korte ned skruen litt, ettersom det virker som Nokia har brukt en skrue som er bittelitt for lang. Siden så mange snakker om denne sprekken, vil jeg nesten regne med at dette er en "feil" som finnes på de fleste 5800.

Lenke til kommentar
Snakk om en liten skrue i hjørnet på telefonen,skru den ut og korte den litt inn.Ingen som ser att det er gjort noe med telefonen i det hele tatt....

 

De ser det jo hvis den skal inn på service senere, og uansett skal det ikke være behov for at man selv skal måtte drive med modifikasjoner på et helt nytt og forholdsmessig dyrt produkt.

 

 

Hva skal en si? Det er ikke uvanlig at det leveres ut uferdige produkter i mobil- og dataverdenen. Tenk bare på alle produktene som kan/skal/bør/må oppdateres. Så hender det også at de ikke er ferdig sammenskrudd. Irriterende å betale for uferdig vare, unødvendig, men sånn err'e visst bare.

 

Tenk på hvor mye forbanna tid som går med til feilretting. Dataverdenen er full av unødig og irriterende tidsbruk, som noen mennesker tjener penger på.

Lenke til kommentar
Snakk om en liten skrue i hjørnet på telefonen,skru den ut og korte den litt inn.Ingen som ser att det er gjort noe med telefonen i det hele tatt....

Korrekt. Det snakk om en liten skrue. Oppdager en teknikker at du har skrudd denn ut og inn kan du vinke farvel til garantien din. Sånn er det. Det er det samme hvor liten operasjonen er, men har man tuklet med produktet har man tuklet med produktet.

Lenke til kommentar

På min "gamle" nokia var det slik at når jeg koblet den til blåtann i bilen og noen ringte så svarte den automatisk etter 2 ring. Det skjer ikke med denne, og når noen ringte ista så klarte jeg å avslutte samtalen før jeg fikk mobilen ut av jakkelomma.

 

Jeg finner ingen instillinger for å endre på dette, noen som har tips ?

 

EDIT, fant løsning på blåtann problemet, det lå under instillinger - telefon - ekstrautstyr - trådløst bilmont.sett.

 

 

Lurer også på om det finnes noe program som gjør at man kan koble seg på wlan og kopiere filer fra windows eller nfs share?

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar
bare et rent spørsmål fra min side.... skal muligens kjøpe telefonen til sommer og dermed lurer jeg på hvordan det er å installere andre OS, delvis ubuntu mobile. er dette mulig og hvordan er det om jeg skal installere det gamle OS'et?

Nei, det får du ikke gjort. Ikke offisiell støtte for dette, og så vidt meg bekjent har aldri noen lykkes i å innstallere f.eks. linux på en S60-enhet.

Lenke til kommentar
1. Det kommer når du legger inn hendelser i kalenderen.

 

2. Meny - innstillinger - tilkopling - nettverksmål - internett

Her bestemmer du hva som skal ha pri 1 og pri 2 osv osv..

 

Fair enough det, men jeg lurte på hvordan jeg får fjernet ting fra startmenyen, vil ha vekk "søk".

 

Og, når jeg setter telefonen på lydløs, med vibrering. Når jeg da mottar en melding, vibrerer telefonen helt til jeg skrur av tastelåsen. Hva pokker er det?

 

Jeg har bestemt hva som er er pr1, 2, 3 osv.. Men hjelper ingenting.

 

Sliter med det samme her i forhold oppkobling. Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar

Nå ble jeg deppa! :(

 

Trodde jeg hadde sluppet glippa i min fon og smiler fornøyd, og når jeg sitter og skuler på den i mørket kommer det lys, og om jeg stikker neglen inn der kan jeg "benne" ned hjørnet :( Arg..

 

Men Hva er DOA?? (står for? betyr?)

Tenkte stikke på butikken på lørdag og prøve å få en annen fon. Men, når jeg prøver å kopiere alle kontaktene mine over til sim får jeg beskjed om at det er fult (Men simkortet har jo kapasitet opp til 400 kontakter?) Er det som på LG telefoner at telefonen kun støtter 200 kontakter på sim?

Hvordan kan jeg ta backup av kontaktene?

Lenke til kommentar
Når har jeg hatt mobilen i ett par dager og er Strålende happy....men jeg har et spm(min første nokia siden 8200:P)

 

Hvor nedlaster jeg kart til min nokia 5800 XM gratis ? :roll:

 

mvh

 

Enten laster du ned de kartene du vil fra Nokia Maps programmet i OVI- eller PCsuite... Alternativt google maps for mobilen, men da bruker den telefonnettet hver gang til å laste ned kart. Men, innen norge koster det ikke så allverdens mye. Google maps er hvertfall en veldig bra funksjon.

Lenke til kommentar

Telefonen er nok designet sånn, og denne "glipen" har de ikke sett.

Tok ut skruen, klippet av 1-1 1/2 mm og problemet ble borte.

Fronten sitter bedre også i den delen av skjermen.

 

Fix fra nokia blir nok bare å sette inn en kortere skrue eller klippe av den som står der fra før. (dette er sagt tidligere av en annen som fant løsningen.)

 

Takk for enkel fix.

Lenke til kommentar

Denne "glippen" er nok tilstede på alle 5800XM ja, ihvertfall opp til dd. Om man ikke ønsker risikoen for å bryte garantien foreslår jeg å ta en telefon til nærmeste mobilverksted og få de til å klippe skruen. Personlig ser jeg ikke et problem med å gjøre dette selv, men jeg er også kjent for å kunne ta en hard ordveksling med mennesker som mener at min endring av en skrue gjør at jeg ikke har garanti på noen deler av produktet lenger.

 

Another one for the team; sender en mail til Nokia og spør. Noen der inne bør vite hvor lett det er å fikse det, og da syns jeg de skal få foreslå en løsning selv. Spent på utfallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...