Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Mottok min 5800 i går :)

 

Angående sync mot Ovi: Jeg testet med å velge N96 som min mobil. Funket tilsynelatende feilfritt. Min 5800 poppet automatisk opp i profilen min etter første sync i tillegg N96-en (som jeg fjernet fra listen etterpå).

 

Hvor fant du igjen ovi på telefonen? (etter at du hadde lasta ned prog. og tasta inn koden du ble bedt om)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har all min musik på itunes på min macbook. Hvis jeg kjøper denne mobilen så hvordan får jeg musikk og kontakter fra mac over til mobilen? musikken MÅ være katalogisert etter spillelister og slikt. også etter artist og album

 

Gå å kjøp deg en iphone...

 

Hehe godt svar :p Enkelt og greit..

Lenke til kommentar
Hei, jeg har all min musik på itunes på min macbook. Hvis jeg kjøper denne mobilen så hvordan får jeg musikk og kontakter fra mac over til mobilen? musikken MÅ være katalogisert etter spillelister og slikt. også etter artist og album

 

Gå å kjøp deg en iphone...

 

Hehe godt svar :p Enkelt og greit..

 

Jepp... Uten å være fanboy også :p *thumbs up*

Lenke til kommentar
Hei, jeg har all min musik på itunes på min macbook. Hvis jeg kjøper denne mobilen så hvordan får jeg musikk og kontakter fra mac over til mobilen? musikken MÅ være katalogisert etter spillelister og slikt. også etter artist og album

 

Gå å kjøp deg en iphone...

 

Jeg har en iPhone men denne virker bedre da denne er bedre å skrive sms på og RASKERE. iphone blir møkkatreg etter litt safaribruk.

Lenke til kommentar
Har litt problemer med å koble til det trådløse nettverket hjemme. Telefonen finner nettverket og jeg får "koblet" meg til, men jeg får ikke overført informasjon. Nettet er på "key 2". Noen som vet hvor man kan fortelle mobilen dette?

Ingen som vet? :(

Endret av kr_mafia
Lenke til kommentar
Hei, jeg har all min musik på itunes på min macbook. Hvis jeg kjøper denne mobilen så hvordan får jeg musikk og kontakter fra mac over til mobilen? musikken MÅ være katalogisert etter spillelister og slikt. også etter artist og album

 

Gå å kjøp deg en iphone...

 

Jeg har en iPhone men denne virker bedre da denne er bedre å skrive sms på og RASKERE. iphone blir møkkatreg etter litt safaribruk.

 

 

Det store QWERTY-tastaturet er muligens litt større enn tilsvarende på iPhone, og det har æøå som egne taster.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Typisk, ja.

 

Innom Expert idag, der jeg hadde bestilling inne. Nei, de hadde ikke fått den inn, og ante ikke når. Stikker da på Telekiosken, og der har de den inne med Netcom abbo. Kjøper den, og tusler fornøyd hjem. Mens jeg flytter SIM-kortet mellom den gamle og den nye, ringer Expert meg (får melding med en gang 5800 er oppe og går). Jo, da har de fått den inn, til 300,- billigere enn den var på Telekiosken.

 

Jaja...

 

Men tlfen virker bra da i alle fall. :) Ikke kan jeg se noe til den omtalte sprekken, heller.

Lenke til kommentar
Typisk, ja.

 

Innom Expert idag, der jeg hadde bestilling inne. Nei, de hadde ikke fått den inn, og ante ikke når. Stikker da på Telekiosken, og der har de den inne med Netcom abbo. Kjøper den, og tusler fornøyd hjem. Mens jeg flytter SIM-kortet mellom den gamle og den nye, ringer Expert meg (får melding med en gang 5800 er oppe og går). Jo, da har de fått den inn, til 300,- billigere enn den var på Telekiosken.

 

Jaja...

 

Men tlfen virker bra da i alle fall. :) Ikke kan jeg se noe til den omtalte sprekken, heller.

 

Den synes ikke i dagslys eller under vanlig taklys virker det som. Jeg trodde jeg ikke hadde den, men når jeg slukket lysene i går for å ta kvelden så merket jeg det jeg også. Det er bare en mm eller så åpning der det lekker litt skjermlys ut. Trykker jeg på hjørnet så lukkes den. Den hverken knirker eller plager meg, så jeg orker ikke å leve uten mobilen i flere uker mens Elprice behandler saken tror jeg. Om ingen her har en lur måte å få ordnet det på fort uten å bryte garantien, så lar jeg det være.

Lenke til kommentar
Typisk, ja.

 

Innom Expert idag, der jeg hadde bestilling inne. Nei, de hadde ikke fått den inn, og ante ikke når. Stikker da på Telekiosken, og der har de den inne med Netcom abbo. Kjøper den, og tusler fornøyd hjem. Mens jeg flytter SIM-kortet mellom den gamle og den nye, ringer Expert meg (får melding med en gang 5800 er oppe og går). Jo, da har de fått den inn, til 300,- billigere enn den var på Telekiosken.

 

Jaja...

 

Men tlfen virker bra da i alle fall. :) Ikke kan jeg se noe til den omtalte sprekken, heller.

 

Den synes ikke i dagslys eller under vanlig taklys virker det som. Jeg trodde jeg ikke hadde den, men når jeg slukket lysene i går for å ta kvelden så merket jeg det jeg også. Det er bare en mm eller så åpning der det lekker litt skjermlys ut. Trykker jeg på hjørnet så lukkes den. Den hverken knirker eller plager meg, så jeg orker ikke å leve uten mobilen i flere uker mens Elprice behandler saken tror jeg. Om ingen her har en lur måte å få ordnet det på fort uten å bryte garantien, så lar jeg det være.

 

Hvis den er slik er det DOA. ville gått og krevd ny! pga den sprekken kommer støv inn i mobilen

Lenke til kommentar
Kan bekrefte to måter å fikse glippen på.

 

1. Skru ut skruen ved øvre høyre hjørne. Sett på en liten skive og skru skruen inn igjen.

 

2. Skru ut skruen ved øvre høyre hjørne, kapp skruen en tanke og skru den inn igjen.

 

 

Nokias mest sannsynlige fiks: Sett inn en kortere skrue. Når jeg skrur inn skruen "originalt" så bunner skruen før den har klemt dekselet ordentlig på plass, derav glippen.

 

EDIT: Dette løste problemet 100 % hos meg. :) Garanterer ikke for andre, men det funket glimrende på denne.

Da har jeg fått bekreftet at dette er en kjent feil fra Nokia. Det skal visstnok ikke gjelde så mange eksemplarer, men jeg har nå sett en del av de. Norske verksteder får deler til å fikse feilen til uka så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Sliter med samme problemet..

 

 

dette fikk eg i svar av elprice:

 

Hei!

 

Kan desverre ikke si at jeg har hørt om dette problemet, men om du har funnet informasjon på nett som tilsier dette stemmer det nok. Det du eventuellt kan gjøre er å returnere varen på angrerett (så fremt varen fremstår som ny og kan leveres tilbake i samme stand og mengde i original emballasje). Det er nok det beste å gjøre i dette tilfellet og du vil da få refundert hele kjøpesummen. Angrerettskjema kan du finne på våre hjemmesider under "kundesenter" og varen sendes i retur til følgende adresse:

 

 

så eg veit ikkje om eg gidd å gjennomføre det, burde jo gå an å få reparert den sia folk her inne seie at verksteder for deler til den. Kan eg då få den sendt inn via ein av dei lokale butikkane er mot at eg betaler frakten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...