Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NOKIA PRESS RELEASE November 27, 2008

Nokia 5800 XpressMusic now shipping

Espoo, Finland - Nokia announced today that the highly anticipated Nokia 5800 XpressMusic is now, or soon will be, available in select markets globally, including Russia, Spain, India, Hong Kong, Taiwan, Finland, among others. The latest in Nokia's XpressMusic range, the Nokia 5800 XpressMusic delivers an affordable music device with a touch screen interface to the mass market.

Aiming to put music into the hands of millions, the Nokia 5800 XpressMusic offers all the music essentials including a graphic equalizer, 8GB memory for up to 6000 tracks, support for all main digital music formats, and a 3.5mm jack. Built-in surround sound stereo speakers offer the industry's most powerful sound.

"When it comes to music phones, people all over the world want a device that is a great music experience and still works really well as a mobile phone, without sacrificing features," said Jo Harlow, Vice President, Nokia. "The Nokia 5800 XpressMusic delivers on this and allows consumers to quickly and easily access and share the content that is most important to them with the people that are most important to them."

Making the most of touch screen technology, the Nokia 5800 XpressMusic delivers easy and fast access to all music, video and photos through a one-touch 'Mediabar' drop down menu. The Media Bar also offers a direct link to the Web and to online sharing. Because the Nokia 5800 XpressMusic supports Flash content, individuals can surf the entire web.

The innovative 'Contacts Bar' lets people highlight four favorite contacts on their home-screen and, through a single touch, track a digital history of recent text messages, emails, phone logs, photos and blog updates.

For the best screen resolution available on a mobile phone, the 3.2" widescreen display brings photos, video clips and web content to life in vibrant color and true clarity. With a 16 by 9 aspect ratio and 30 frames-per-second playback and recording, the device is ideal for VGA quality video recording and playback. The Nokia 5800 XpressMusic also features a 3.2 megapixel camera with Carl Zeiss lens and, with a single touch, images or videos can be shared via a favorite online community, such as Share on Ovi, Flickr, or Facebook.

Ensuring a seamless music experience, Nokia 5800 XpressMusic also provides easy access to browse and purchase tracks from the Nokia Music Store, where applicable, while the newly updated Nokia Music PC software allows for easy drag-and-drop transfer of songs and management of any music collection.

The Nokia 5800 XpressMusic supports 60 languages worldwide and offers a variety of input methods including a virtual alphanumeric keypad, a virtual computer-style QWERTY keyboard, a pen stylus -- and for true music enthusiasts, a plectrum -- are all available.

Lenke til kommentar

Nei, ikke uten videre, men kjenner vel alltids noen som kjenner noen som bor i en av de landene..

Men pris for mobil + fortjeneste for leddet i utlandet + moms + fortjeneste til selger i norge blir det nok fort over 4k, er jeg redd.

iPhone kunne man jo selge til mangfoldige tusen når den var ny. 5800XM knuser den jo, men tviler på at vi ser samme galematias stemninger her likevel.

Lenke til kommentar
Nei, ikke uten videre, men kjenner vel alltids noen som kjenner noen som bor i en av de landene..

Men pris for mobil + fortjeneste for leddet i utlandet + moms + fortjeneste til selger i norge blir det nok fort over 4k, er jeg redd.

iPhone kunne man jo selge til mangfoldige tusen når den var ny. 5800XM knuser den jo, men tviler på at vi ser samme galematias stemninger her likevel.

Ja skjønner at det fort blir dyrere da. Men for min del så ligger grensen på ca 4000. Da får jeg evt prøve å få bestilt en fra utlandet selv eller rett og slett vente til den kommer hit...

Blir nok på ingen måte samme styret med denne som med iphone. Det må jo være tidenes oppskrytte produkt. Men la oss nå ikke gjøre dette til enda en iphone-diskusjon :)

Ser på ebay at man kan få kjøpt nokia 5800 til nærmere 900 dollar.. Det er litt i det meste laget, men det er vel noen som kjøper da..

Nå blir den lansert i Finland ganske snart og tror jeg, kanskje det går ann å få tak i en derfra?

Lenke til kommentar

Sitat fra press release: "The Nokia 5800 XpressMusic supports 60 languages worldwide" Betyr det at vi kan få norsk oppsett på tastatur og menyer uansett hvor i verden vi kjøper den? Alle språk ligger inne på alle telefonene? Eller må man vente med å laste ned norsk språk til den offisielt er lansert i Norge?

Lenke til kommentar

Gleder meg og sikler på denne telefonen selv. Etter å ha vært storfornøyd og er det fortsatt med min Nokia 6233 som jeg har hatt i 2,5 år nå ( første mobilen jeg noengang har hatt lenger enn 1 år ), er dette den første telefonen jeg har fått lyst på siden jeg kjøpte min forrige. Venter til den kommer hit jeg, så 6233'en min kan få trave litt til. :!:

Lenke til kommentar
Sitat fra press release: "The Nokia 5800 XpressMusic supports 60 languages worldwide" Betyr det at vi kan få norsk oppsett på tastatur og menyer uansett hvor i verden vi kjøper den? Alle språk ligger inne på alle telefonene? Eller må man vente med å laste ned norsk språk til den offisielt er lansert i Norge?

Dette lurer jeg også på. Litt knotete om den ikke har norsk språk i ordboka på sms.

Menyene kan nå alltids være Engelske.

Men ang pris fra Ebay osv, så vil jo dette være med "Comes with music" abbonement, som ikke vil fungere i Norge så vidt jeg har skjønt.

Prisen når den slippes i Norge vil jo være betydelig lavere enn det den er i de landene som nå har den, siden Norge ikke vil få denne tjenesten med det første.

Hvertfall slik jeg har forstått det ut i fra det jeg har lest.

Lenke til kommentar

Dette lurer jeg også på. Litt knotete om den ikke har norsk språk i ordboka på sms.

Menyene kan nå alltids være Engelske.

Men ang pris fra Ebay osv, så vil jo dette være med "Comes with music" abbonement, som ikke vil fungere i Norge så vidt jeg har skjønt.

Prisen når den slippes i Norge vil jo være betydelig lavere enn det den er i de landene som nå har den, siden Norge ikke vil få denne tjenesten med det første.

Hvertfall slik jeg har forstått det ut i fra det jeg har lest.

Jeg kommer nok til å bestille en fra ebay en av dagene og lurer også på det med sms og norsk språk. Jeg har forhørt meg om de tlf som blir solgt i Hong Kong. De har kun kinesisk og engelsk språk. Men hvordan er det å få oppgradert det etterhvert? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...