Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må vel velge contacts bar på instillinger et sted.

ja, fant d.

gikk tilbake til gammel startskjerm, :roll: må jo ha kalenderen! :hmm:

Har oppgradert til 40-versjonen via OTA (har den "blå" telefonen. Men jeg har ikke klart å finne hvordan man får kalenderoppføringer tilbake i stand-by. Det var 3 tema-muligheter under personlige innstillinger, men det sto ikke noe avkrysningsvalg for å få kalenderoppføringer under noen av dem. Har jeg lett på feil sted?

Lenke til kommentar

På den ene 5800 XpressMusic jeg har med Tele2 så vil den kun tilby versjon 31 foreløpig.

Husker ikke hvordan man sjekker om det er rød eller blå modell en sitter på. Noen som igjen kan lenke til oppskriften for å tolke det?

Lenke til kommentar
På den ene 5800 XpressMusic jeg har med Tele2 så vil den kun tilby versjon 31 foreløpig.

Husker ikke hvordan man sjekker om det er rød eller blå modell en sitter på. Noen som igjen kan lenke til oppskriften for å tolke det?

Høh? Er det ikkje nok å sjå på fargestripa rundt telefonen? Om du vil sjå på modellnummeret står det på klistremerket under batteriet.

Lenke til kommentar
Har oppgradert til 40-versjonen via OTA (har den "blå" telefonen. Men jeg har ikke klart å finne hvordan man får kalenderoppføringer tilbake i stand-by. Det var 3 tema-muligheter under personlige innstillinger, men det sto ikke noe avkrysningsvalg for å få kalenderoppføringer under noen av dem. Har jeg lett på feil sted?

Du må bruke 'shortcuts bar' som temavalg for homescreen. Irriterende nok har de ikke den nye musikkspiller-widgeten der. Kontakstripen har jeg ikke sansen for uansett, men skulle gjerne kombinert søk/mail/kalender med musikknapper på startskjermen.

Lenke til kommentar

Får ikke installert nye programmer får bare melding:

Kan ikke starte installering. Installering allerede i bruk.

Har slått den av/på, hjelper ikke. Kan heller ikke se at det noen installering aktiv.

Bruker Handy Shell.

Prøver å oppdatere til Ovi Maps 3.0 via Nokia Ovi Suite via USB også, får samme melding, og ota med samme feil. Irriterende.

Noen tips ?

Lenke til kommentar
Får ikke installert nye programmer får bare melding:

Kan ikke starte installering. Installering allerede i bruk.

Har slått den av/på, hjelper ikke. Kan heller ikke se at det noen installering aktiv.

Bruker Handy Shell.

Prøver å oppdatere til Ovi Maps 3.0 via Nokia Ovi Suite via USB også, får samme melding, og ota med samme feil. Irriterende.

Noen tips ?

Har slitt med det samme. Løsningen for meg var å ta ut minnekortet, og sette dette inn igjen. Litt tungvindt, men har fungert de gangene jeg har fått feilmeldingen.

Lenke til kommentar

Du må bruke 'shortcuts bar' som temavalg for homescreen. Irriterende nok har de ikke den nye musikkspiller-widgeten der. Kontakstripen har jeg ikke sansen for uansett, men skulle gjerne kombinert søk/mail/kalender med musikknapper på startskjermen.

Har prøvd det. Tema for startskjerm > Snarveisfelt. Velger så Startskjerm, og får muligheter for å krysse av Snarveier, Søk, Musikk og Radio. Men kalender eller hendelser finnes ikke som valg.

Lenke til kommentar

Utvendig farge altså? Hva skal det ha å si for firmware? Nevner dere fargen til telefonen bare for moroskyld?

Begge mine er røde, har jeg da en Tele2 rød og en Telenor rød? Rødfargen er ikke knyttet mot noe serienummer eller sånt?

Lenke til kommentar
Har prøvd det. Tema for startskjerm > Snarveisfelt. Velger så Startskjerm, og får muligheter for å krysse av Snarveier, Søk, Musikk og Radio. Men kalender eller hendelser finnes ikke som valg.

Tid for en full reinstallering + evt. hard reset? Eller kanskje operatør har rotet noe til eller fjernet den for å få plass til et eller annet? Kalenderen er der med generisk produktkode og v40 via NSU i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...