Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ta backup av det du trenger og formater minnekortet...

 

Takker for tipsene !

Det viste seg at etter oppgradering til ny sw så var det aktiv en installer.

Avsluttet den så fungerer avinnstallering av progammer på minnekortet ok. :D

Endret av knk
Lenke til kommentar

Det var da som bare! Jeg sjekket tidligere i dag om det oppdateringen var tilgjengelig fra telefonen og ble glad da jeg så at den var det. Satte meg ved pc-en nå og skulle oppdatere og da fant den ingen ny programvare. Sjekket igjen med telefonen og jammen forsvant den ikke derifra også :dontgetit:

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Kanskje de som har tilpasset den for Tele2 oppdaget at de hadde gjort en feil.

Hva slags feil aner jeg ikke.

 

Jeg fatter ikke hva NetCom somler med. De er landets nest største teleselskap. Er det så vanskelig å oppdatere firmwaren? VIL HA!!!

 

Egentlig driter jeg i nye funksjoner. Jeg vil ha stabilitet. Utrolig uferdig mandagsprodukt på mange måter.

Dårlig gjennomfrt med tanke på hva menyene kunne ha vært. Veldig ustabil. Programmet AnyRemote virker ikke, men jeg er usikker på om det skyldes telefonen eller PCen...

 

Men nå ønsker jeg å opppdatere.

 

 

 

Hvis jeg ikke vil oppdatere, men VIRKELIG SLETTE ALT OG LEGGE INN OPERATIVSYSTEMET PÅ NYTT, hva er beste metoden?

Vil Nokia Software Updater være riktig valg da? Eller finnes det noe som er bedre?

For jeg vil ikke beholde noe gammelt slagg. Jeg vil ha den helt fersk.

Lenke til kommentar
Ser det er lenge siden jeg leste i denne tråden.

 

Siden sist oppdaterte jeg firmware til en nyere versjon 30.0.011 (egendefinert versjon

30.0.011.288.03), gjorde det på den 23. november 2009

 

Type RM-356

 

Jeg opplever fremdeles at telefonen har dårlig respons når en navigerer i menyer og funksjoner. Pluss at det ennå er møysommelig å skulle velge å starte en funksjon.

 

For eksempel om en ønsker å gi nettbanken en har ringt opp "de herlige" DTMF-tonene, så må en klikke seg i hjel før tallene blir sendt som toner/lyd. Jeg skjønner og begriper ikke hva Nokia har tenkt på her !!

 

Går det ikke an å bruke hjernebarken Nokia! :wallbash:

 

Det værste er å sitte med den dårlige følelsen av at Nokia aldri kommer til å hjelpe brukerne av denne Nokia-modellen med en bedre firmware på dette. :shrug:

 

 

Hadde aldri problemer med DTMF tonene når jeg hadde min 5800, ei heller med dårlig respons i menyene.

Så du bør enten prøve å bruke annet tema, prøve å formatere å installere siste programvareversjon på nytt, eller rett å slett levere inn telefonen. For er ikke normalt for den telefonen å være treg.

Jeg har likegodt kjøpt 2 stykk av denne telefonen. Den ene er Telenor-låst og den andre er Tele2-låst. Jeg synes telefonen er skikkelig pyton.

 

Tar mer enn gjerne heller fram en gammel Sony Eriksson for å ringe nettbanken og benytte DTMF.

 

5800 XM er har kjipe menyer som krever alt for mange ekstra unødvendige tastetrykk!

Lenke til kommentar

Er det noen som vet en spesifikk sammenheng mellom operatør og firmware? Jeg kjøpte min røde 5800 ulåst fra Elkjøp, og føler at jeg er blant de siste som får oppdateringene. Ventetid er minimum 6 uker hver gang en ny kommer ut. Er det fordi det er uvisst hvilken operatør disse telefonene vil brukes med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...