Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)


Anbefalte innlegg

Kjøpte en 5800 XM i går, og gledet meg til å kunne legge inn siste firmwareversjon, som blant annet har mer utstrakt bruk av kinetisk scrolling.

 

Men ikke faen om jeg fikk tilgang til den nye versjonen! Jeg prøvde både via Ovi Suite, Nokia Software Updater og OTA, men omkvedet var at jeg hadde nyeste versjon. Det stemmer jo ikke, så lenge den nyeste versjonen ble lansert for er par uker siden, mens versjonen på min telefon er fra september i fjor.

 

Er det forskjell på om man har den røde eller blå utgaven av telefonen, eller er det noe annet?

 

Jeg har den blå utgaven, med skandinaviske språk og telefonen er ikke operatørlåst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer an på produktkoden telefonen din har. Denne avhenger av farge og operatør såvidt jeg vet. Mulig å endre denne, men da får noen andre forklare deg hvordan :) (også mulig å finne guider på nettet)

 

 

Jeg prøvde å endre produktkoden på en N73 jeg hadde for noen år siden, men etter at garantitiden var utløpt. Det gikk helt fint. Men jeg har ikke lyst å gjøre det med en helt ny telefon.

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor det er ulik produktkode fordi om en fargerand er forskjellig. Ellers er jo telefonene like. Jeg kjøpte den hos en netcom-forhandler, men telefonen er som nevnt ikke operatørlåst, og intet tyder på at den er brandet. Jeg bruker den forresten med Telenor.

Lenke til kommentar
Nei, hvorfor det er sånn kan man lure på! Har selv en blå fra tele2 og må alltid vente ganske lenge på oppdateringer :thumbdown:

 

 

Da får jeg vente, men hvis det haler ut, anskaffer jeg heller en annen mobil, selv om jeg ellers synes 5800 er veldig ålreit. Den er jo noe gammeldags, spesielt sammenlignet med androidtelefoner. I løpet av året den har vært på markedet er det kommet en rekke programmer eller programvaretilpasninger til denne utgaven av S60 operativsystemet. Og nå virker Norsk Tippings mobilspillprogram på den :)

Lenke til kommentar

Har selv endret produktkoden på min telefon. Kjøpte telefonen uten binding av noe slag. Endret til Scandinavian blue, og da får jeg oppdateringene så og si umiddelbart når de slippes. Nå er min telefon ca ett år, så da tok jeg sjansen.

 

Så vidt jeg har lest rundt forbi, er det uenighet om dette påvirker garantien. Jeg tipper at Nokia kan bry seg, men ikke nødvenigvis gjør dette. Kommer sikkert an på hvilken garantisak telefonen er inne for. Nå har min telefon vært ute i hardt vær både med fall og fuktige omgivelser (trening), så jeg hadde nok slitt med garantien uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har nå oppdatert til siste versjon. Etter fullført oppdatering, fikk jeg da beskjed om at jeg ved å trykke "OK" ville motta "tips" fra Ovi og Kart-tjenesten via sms. Jeg hadde ikke annet valg enn å trykke "ok".

 

Er det flere enn meg som fikk denne beskjeden?

Har noen mottatt slike meldinger?

 

Jeg er generelt svært negativ til reklame på mobilen, og ønsker heller ikke noe fra Nokia. Noen tips om hvordan jeg kan unngå det?

Lenke til kommentar
Jeg har nå oppdatert til siste versjon. Etter fullført oppdatering, fikk jeg da beskjed om at jeg ved å trykke "OK" ville motta "tips" fra Ovi og Kart-tjenesten via sms. Jeg hadde ikke annet valg enn å trykke "ok".

 

Er det flere enn meg som fikk denne beskjeden?

Har noen mottatt slike meldinger?

 

Jeg er generelt svært negativ til reklame på mobilen, og ønsker heller ikke noe fra Nokia. Noen tips om hvordan jeg kan unngå det?

Under programmer, så har jeg fått et nytt ikon som heter "My Nokia". Der er det et valg som heter "Avslutt abonn.". Regner med at det skal gjøre susen :)

 

Er det slik at telefonen går raskere tom for batteri om jeg legger den i kalde omgivelser?

Dette er så vidt jeg vet et vanlig fenomen for de fleste batterier.

Lenke til kommentar

Om noen som har fått map loader til å funke hadde giddet å laste opp en fil hadde det vært supert, ettersom jeg vistnok må ha den for at det skal virke...

 

Den filen det gjelder heter "qf" og ligger i root mappa på minnekortet.

Er visst noen problemer med at versjonen på minnekortet og tlf'n ikke stemmer overens, så jeg får da ikke lagt inn maps via map loader programmet.

Lenke til kommentar
Jeg har nå oppdatert til siste versjon. Etter fullført oppdatering, fikk jeg da beskjed om at jeg ved å trykke "OK" ville motta "tips" fra Ovi og Kart-tjenesten via sms. Jeg hadde ikke annet valg enn å trykke "ok".

 

Er det flere enn meg som fikk denne beskjeden?

Har noen mottatt slike meldinger?

 

Jeg er generelt svært negativ til reklame på mobilen, og ønsker heller ikke noe fra Nokia. Noen tips om hvordan jeg kan unngå det?

Under programmer, så har jeg fått et nytt ikon som heter "My Nokia". Der er det et valg som heter "Avslutt abonn.". Regner med at det skal gjøre susen :)

 

Er det slik at telefonen går raskere tom for batteri om jeg legger den i kalde omgivelser?

Dette er så vidt jeg vet et vanlig fenomen for de fleste batterier.

 

Ja, var det jeg egentlig mente :p Takk :)

Lenke til kommentar

Har nettopp fått oppdatert til v40.0.005, og må si jeg liker den nye startskjermen med både snarvei til musikkspiller og de 4 programsnarveiene. Men jeg merker at man må velge "Kontaktlinje" som tema for startskjerm for å få opp den nye startskjermen, og da vises ikke melding om kommende avtaler i kalenderen på startskjermen. For å få opp det må man visst bruke "Snarveisfelt", men da har man altså ikke musikk-kontrollen lengre.

 

Er det mulig å få begge disse (dvs. meldinger om kommende avtaler i kalenderen og musikk-kontrollen) samtidig?

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...