Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic (Nokia Tube)

Anbefalte innlegg

Morn,

Noen som sliter med at det ikke er mulig å få opp navnet på diverse kontakter selv om man har lagret de med navn i forhold til nummer? (puuh)

Feks: "Børre" er lagret med nummer: +4748484848. Men når vedkommende ringer/ sender sms så kommer kun nummeret opp. Det samme skjer om jeg prøver å lagre vedkommende som 48484848, uten +47.

Noen som vet om en "omvei" for å fikse dette? Utrolig irriterende!

dersom kontakten med navn eller telefonnr er "dobbelt lagret" på mobilen eller sim kortet hvises kun nr når noen ringer inn, kan det være løsningen.

Nummeret er IKKE dobbeltlagret... Faan, dette er irriterende ass. :/

Edit, etter "litt" herjing i konktaklista så fant jeg faktisk det aktuelle nummeret uten navn.. Så det VAR dobbeltlagret. Får se åssen ståa er når det tikker inn sms eller en tlf fra vedkommende. :)

Endret av Iceman.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samma her (alarmen), nyeste firmware hjelper heller ikke.

Har også samme problemet med alarmen, den ringer 3 minutt etter oppsatt tid. Men har et enda større problem med alarmen, noen ganger så ringer dem ikke før jeg tar av tastelåsen på mobilen. Hva kan være årsaken til det? Har forsovet meg flere ganger pga det. så nu tar jeg av automatisk tastelås før jeg legger meg.

Er det noen andre som har opplevd d samme?

Lenke til kommentar
Morn,

Noen som sliter med at det ikke er mulig å få opp navnet på diverse kontakter selv om man har lagret de med navn i forhold til nummer? (puuh)

Feks: "Børre" er lagret med nummer: +4748484848. Men når vedkommende ringer/ sender sms så kommer kun nummeret opp. Det samme skjer om jeg prøver å lagre vedkommende som 48484848, uten +47.

Noen som vet om en "omvei" for å fikse dette? Utrolig irriterende!

dersom kontakten med navn eller telefonnr er "dobbelt lagret" på mobilen eller sim kortet hvises kun nr når noen ringer inn, kan det være løsningen.

Nummeret er IKKE dobbeltlagret... Faan, dette er irriterende ass. :/

Edit, etter "litt" herjing i konktaklista så fant jeg faktisk det aktuelle nummeret uten navn.. Så det VAR dobbeltlagret. Får se åssen ståa er når det tikker inn sms eller en tlf fra vedkommende. :)

Vil bare informere om at dette funket utmerket!

Takk for hjelpa:)

Lenke til kommentar

Ser det er lenge siden jeg leste i denne tråden.

Siden sist oppdaterte jeg firmware til en nyere versjon 30.0.011 (egendefinert versjon

30.0.011.288.03), gjorde det på den 23. november 2009

Type RM-356

Jeg opplever fremdeles at telefonen har dårlig respons når en navigerer i menyer og funksjoner. Pluss at det ennå er møysommelig å skulle velge å starte en funksjon.

For eksempel om en ønsker å gi nettbanken en har ringt opp "de herlige" DTMF-tonene, så må en klikke seg i hjel før tallene blir sendt som toner/lyd. Jeg skjønner og begriper ikke hva Nokia har tenkt på her !!

Går det ikke an å bruke hjernebarken Nokia! :wallbash:

Det værste er å sitte med den dårlige følelsen av at Nokia aldri kommer til å hjelpe brukerne av denne Nokia-modellen med en bedre firmware på dette. :shrug:

Lenke til kommentar
Ser det er lenge siden jeg leste i denne tråden.

Siden sist oppdaterte jeg firmware til en nyere versjon 30.0.011 (egendefinert versjon

30.0.011.288.03), gjorde det på den 23. november 2009

Type RM-356

Jeg opplever fremdeles at telefonen har dårlig respons når en navigerer i menyer og funksjoner. Pluss at det ennå er møysommelig å skulle velge å starte en funksjon.

For eksempel om en ønsker å gi nettbanken en har ringt opp "de herlige" DTMF-tonene, så må en klikke seg i hjel før tallene blir sendt som toner/lyd. Jeg skjønner og begriper ikke hva Nokia har tenkt på her !!

Går det ikke an å bruke hjernebarken Nokia! :wallbash:

Det værste er å sitte med den dårlige følelsen av at Nokia aldri kommer til å hjelpe brukerne av denne Nokia-modellen med en bedre firmware på dette. :shrug:

Hadde aldri problemer med DTMF tonene når jeg hadde min 5800, ei heller med dårlig respons i menyene.

Så du bør enten prøve å bruke annet tema, prøve å formatere å installere siste programvareversjon på nytt, eller rett å slett levere inn telefonen. For er ikke normalt for den telefonen å være treg.

Lenke til kommentar
youtube funker ikke bra.. Er på wifi 10mbit, men neida, det skal ikke funke. Står bare på laster 0%. Og på flash versonen så skjer det ingenting.

Hadde samme problemet, før jeg resette hele mobilen, nå fungerer det som bare det igjen.

Hm.. nå begynte den å tulle igjen.. gir snart opp denne mobilen.

Lenke til kommentar

Noen her som har spilt Transport Tycoon på PC noengang?

Jeg fikk installert det uten problem på min Samsung Omnia HD, men siden den har kapasitiv skjerm, var det ikke lett å trykke de små knappene med fingern. Men dere 5800 brukere kjører jo samme s60v5 OS'et, men på resistiv skjerm (som kan bruke stylus). Dersom noen vil prøve om det virker på 5800, laster jeg opp en ZIP med .sisx, info og data filer.

Det er et knallbra construction sim/strategi spill med biler, tog, fly og båt. Og det er åpen kildekode og gratis fullversjon!

God jul : )

openttd.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...